Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.
|
Dajdza Nivo: Forumski doajen Nista posebno ali opet kako za Registriran(a): 05-07-2011 Lokacija: USA Odgovori: 1588 IP: Maskiran
|
Kako vidimo buducnost BiH?
Buduænost BiH po dogovoru Washingtona i Bruxellesa: Dvije federalne jedinice, gašenje nacionalnih stranaka
Službeni Washington i Bruxelles usaglasili su dugoroèni plan reformiranja Bosne i Hercegovine, saznaje Dnevni list iz diplomatskih izvora.
Prema ovom planu, BiH æe dobiti potpuno novi ustav, a država æe se organizovati u dvije federalne jedinice i dva distrikta, èije granice neæe pratiti današnje entitetske. Ovaj konstruktivni plan trebao bi napraviti potpuni odmak od dvije ekstremne ideja koje ukljuèuju odcjepljenje RS-a ili stvaranja još jednog entiteta. Ali, ovaj plan ukljuèuje treæu ideju koja znaèi postupno ukidanje entitetske teritorijalne i svake druge podjele BiH i strukturiranje "bruxelleske BiH" koja samo u takvoj organizaciji može ispuniti zakonske i druge kriterije koji se od nje traže. Ovime bi se anulirala i stalna prijetnja odcjepljenja RS-a, dalja etnoteritorijalizacija kroz stvaranje veæinski "hrvatske" jedinice, ali i sprijeèila bošnjaèka nastojanja, prije svega SDA i Islamske zajednice u BiH, da se stvori unitarna država zasnovanu na vladavini veæine. Ovakva federalizirana država koja ne bi bila podijeljena etnièkim granicama trebala bi osigurati stabilnu demokraciju, zemlja bi se ujedinila politièki, ekonomski pa i simbolièno, a ojaèalo bi se povjerenje i sprijeèili moguæi etnièki sukobi.
Svi se slažu kako našu zemlju, u ovakvom komplikovanom ureðenju, èeka finansijski slom, èemu treba dodati zaostajanje za zemljama regije, ali i neriješeno nacionalno pitanje. Kroz ustroj federalne BiH, ona bi imala Narodnu skupštinu kao najviše zakonodavno i predstavnièko tijelo konstitutivnih naroda iz kojeg bi se formirala Vlada BiH kao najviše izvršno i naredbodavno tijelo vlasti. Opštine bi dobile veæu autonomiju u odluèivanju o praktiènim pitanjima koja se tièu obiènog èovjeka, a predviðeno je i njihovo uvezivanje u regionalne odbore koji bi zajednièki nastupali prema vladama dvije federalne jedinice i kroz njih na jaku državnu Vladu. Na primjer, jedan takav odbor koji bi zastupao zapadnu Hercegovinu štitio bi prava Hrvata koji su veæina u tom podruèju ili bi takav jedan odbor formiran u istoènoj Bosni štitio prava Bošnjaka. Time bi se stvorila potpuna organizacija potrebna kako za dalju stabilizaciju države tako i za ispunjavanje evropskih (i amerièkih) principa. Prema ovom planu veliki broj opština trebao bi izgledati potpuno drukèije, kako bi se i na tom nivou zaštitila sva zajamèena prava konstitutivnih naroda.
Poznata je namjera SAD-a, ali i Velike Britanije i Njemaèke - zemalja koje su najviše ukljuèene u kreiranje vanjske politike Evropske unije – da se eliminišu ekstremne politike u BiH. Najlakši put oslobaðanja bh. politièke scene od simbola blokade reformskih procesa u našoj zemlji je hapšenje, a s obzirom da su mnogi politièari uvelike ogrizli u nelegalne radnje nije ih teško prokazati kao kriminalce. Na kraju sklanjanje nekog politièara kao kriminalca neæe izazvati otpor u javnosti kao direktna smjena dekretom OHR-a.
Zbog toga je proljetos i podržano formiranje vlasti u FBiH u ovakvom sastavu, pri èemu je "zadatak" SDP-a riješiti se radikalizma meðu Bošnjacima i oèistiti FBiH od vehabistièkih i sliènih pokreta koji su u prošlosti uživali èak i javnu podršku meðu èelnim ljudima SDA i Islamske zajednice BiH.
S druge strane, zadatak šefa SNSD-a Milorada Dodika je riješiti se ekstremnih pokreta i politièkih ideja, prije svega onih koji dolaze od SDS-a koji je stvorio ratni zloèinac Radovan Karadžiæ. Obje stranke su veæ krenule u ispunjavanje tog zadatka "utapanjem" SDA i SDS-a u svoje stranke. Treæa "ekstremistièka" ideja, ona hrvatska, eliminisana je kroz uvlaèenje HDZ-a 1990. u HDZ BiH, a zatim njihova zajednièka eliminacija iz vlasti u FBiH i veæeg uticaja na kreiranje politike. Krajnji cilj je potpuno marginaliziranje i gašenje nacionalnih stranaka i snaženje ideja socijaldemokracije po uzoru na onu u Njemaèkoj ili Švicarskoj, što podrazumijeva i reformiranje i dovoðenje svježe krvi u postojeæe, "socijaldemokratski" SDP i SNSD.
Medijska kampanja se veæ zahuktala, posebno nakon signala koji je došao iz meðunarodne zajednice da je "vrijeme za ispitivanje oèigledne povezanosti politièara sa podzemljem". U bošnjaèkim medijima se javno linèuju prvaci SDA koji se vežu sa najekstremnijim grupama u BiH, posebno nakon tridesetominutnog "rafalanja" vehabije Mevlida Jašareviæa po Ambasadi SAD-a u Sarajevu. Ali, SDA se kroz medije veže i sa organizovanim kriminalnim grupama. Osim toga, sumnja se i na približavanje ove stranke globalnima muslimanskim organizacijama, poput Organizacije islamske konferencije, uz posredovanje Turske èija je vanjska politika nakon dolaska stranke AKA na njeno èelo, više okrenuta islamskim zemljama sa kojima razvija sve èvršæe odnose, nego sa EU-om koja ju godinama drži "na ledu" upravo zbog navedenog.
Ako je suditi po tajnim depešama Ambasade SAD-a koji se svakodnevno pojavljuju na WikiLeaksu, meðunarodni funkcioneri veæ su sortirali obimnu dokumentaciju koja teško kompromitira Milorada Dodika u njegovim "poslovnim aktivnostima", ali i njegovih najbližih saradnika i prijatelja. Time je Dodik dugoroèno ucijenjen od meðunarodne zajednice, a ne treba zanemariti ni ekonomsko urušavanje tog entiteta.
Izvor.24 sata
Napomena: Ovako vise ne moze. Nasi politicari ne mogu postici nikakav dogovor. Da li je potrebna pomoc sa strane? Ko sve opstruira postizanje dogovora? Koje bi rjesenje bilo najprihvatljivije za BiH itd.
|
24-11-2011 at 15:14 |
| Ukljuèi u odgovor
|
|
Pregled tema u posljednjih 24 sata Pregled poruka u posljednjih 24 sata (dva dana, sedam, 30 dana) Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata
|