Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima


FORUM : Religija i filozofija : “Poruka silovanim ženama”
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
sunce
Nivo: Moderator podforuma

Registriran(a): 23-01-2002
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 19786
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon “Poruka silovanim ženama”

Za one koje zanima.



DERVIŠ AHMED NURUDDIN
(ŠEJH HADŽI AHMED-EF. MEŠIÆ)

Derviš Ahmed Nuruddin, odnosno, Ahmed Mešiæ sin Omerov, roðen je 1916. U Tuzli je završio osnovnu i srednju školu a u Sarajevu Šerijatsku sudaèku školu stekavši zvanje šerijatskog pravnika – kadije. Na filozofskom fakultetu u Sarajevu završio studij orjentalistike – arapski, turski i perzijski jezik sa književnošæu. Živio i radio u Sarajevu, Visokom, Tuzli i još nekoliko mjesta u Bosni i Hrvatskoj. Umro je u Tuzli 25. oktobra 1994. godine.

Bio je sufijsku šejh a pripadao je nakšibendijskom tarikatu. Više godina je u Tuzli za ljubitelje tesavvufa redovno održao dersove na kojima je prevodio i tumaèio Mesneviju, èuveno tesavvufsko djelo Mevlana Dželaluddina Rumije. Na bosanski jezik je preveo i prokomentarisao u pisanoj formi cijeli prvi tom i veæi dio drugog djela. Takoðe je sa arapskog jezika na bosanski preveo djelo «Istine o tesavvufu» koje je napisao Šejh Abdulkadir Isa. “ ”Neki od njegovih najznaèajnijih pisanih radova su: “Kur'ansko poimanje šerijatskih propisa i njihova primjena u praksi”, “Šta je, zapravo, Islam”, “Šta je Islam i šta islam nudi èovjeèanstvu“ i dr.

“Poruka silovanim ženama”, pisana i objavljena poèetkom 1993. godine u vrijeme najmasovnijih stradanja bošnjaèkog naroda bila je dragocjeni putokaz za sve one koji su se suoèili sa ovom teškom problematikom, kako se postaviti u odnosu na takva stradanja i šta preduzeti kako bi se što brže i efikasnije pružila pomoæ žrtvama ovih strašnih zloèina.
Derviš Ahmed Nuruddin

PORUKA SILOVANIM ŽENAMA



Bismillahier-Rahmanier-Rahim

Esselamu alejkjunne - Mir vama i svako dobro

Drage naše sestre, kæerke, unuke, rodice, nevjeste –

Duboko sauèestvujuæi u vašim tragedijama koje ste preživjele, sa jedinim ciljem da vam pružimo ono što jedino možemo, a to je lijepa rijeè kao utjeha i razgovor, upuæujemo vam slijedeæe rijeèi, najprije kao pokušaj obrade vaših doživljaja sa islamskog teološkog (vjerskog) stanovišta i po šerijatsko pravnom sudu, a onda i sa opšteprvnog, socijalnog, psihološko – psihijatrijskog i medicinskog stanovišta itd.

Tako

I

Po uèenju Islama kojem vi svakako pripadate, jer ste to što ste doživjele, i doživjele baš zato što pripadate Islamu, vi spadate u kategoriju šehida tj. muèenica, žrtava na putu vjere Islama.

Kao šehide možete se podijeliti u tri grupe:

Prvo su one jadnice muèenice koje su najprije divljaèki silovane, a onda još divljaèkije ubijane. Molimo Allahov, dželle šanuhu, rahmet, milost njihovim èasnim napaæenim dušama! Za njih važi kur'anski izraz (ajet) koji glasi: «Za one koje u izginule na Božjem putu ne recite da su one mrtve! Ne, one su žive, ali vi to ne znate (teško shvaæate, ne vjerujete)!» (sure El-Bekare, 154. ajet).

One æe, ako Bog da, na Sudnjem danu biti šefaatèije, zagovornice, imaæe pravo kod dragog Allaha, dželle šanuhu, da od Njega zamole oprost grijeha i pomilovanje za svoje najbliže, braène drugove, djecu, rodbinu, komšije i sve druge muslimane. Naime tada æe Allah dželle šanuhu, odabranim ljudima i ženama dozvoljavati da se kod Njega zauzmu za koga oni žele, a šehid æe spadati u te odabrane.

Svi muslimani, a posebno njihov rod, treba da se ovih šehida sjeæaju sa najdubljim štovanjem i sjeæanjem (muslimani znaju kako se to èini) i to ne zato da se mi molimo za njih, nego iz poštovanja prema njima (ikjramen), jer se svim šehidima dženaze namazi klanjaju ikjramen, iz poštovanja, a ne kao molitva za njihove duše!

Druga grupa ovih šehida jesu one naše žene koje su silovane, pa onda zatrudnjele bez moguænosti da se oslobode tog tereta. Priznajemo da je vrlo nezahvalno i teško praviti razliku izmeðu ovih muèenica i onih koje su ubijene, jer je boli oèajanje i za jedne i za druge prevelika, ali ipak ove su eto ostale žive, a one prve su veæ ubijene, iako su i ove mogle biti ubijene. O ovim sluèajevima biæe govora malo kasnije u ovoj Poruci, jer su njihovi sluèajevi mnogo komplikovaniji i složeniji nego kod ove druge dvije grupe.

Treæa grupa jesu one jadnice koje su samo silovane, što nije nimalo lakša tragedija od onih prvih dviju grupa, ali one su, eto, Allahovom voljom (sudbinom) ostale u životu i bez trajnijih posljedica ovog divljaèkog èina prema njima. Meðutim to nikako ne znaèi da i one nisu islamske šehide, muèenice.

O svim ovim našim ženama neki odgovorni ljudi javno izjavljuju da su one nevine. To je prema ovim ženama pravi cinizam, jer zar ima neko da može tvrditi da su te žene nešto krive i griješne bar po osnovu ovog dogaðaja. Mogu one, dakle, biti griješne zbog neèega drugoga, ali zbog ovoga – nikako! Prema tome nikako ne bi trebalo o njima ovako govoriti.

Mi muslimani, a naroèito njihovi najbliži, treba da ih prihvatimo kao takve, kao šehide, kao muèenice, i da im štogod više možemo pomognemo i moralno i materijalno.

Naroèito preporuèujemo muškarcima muževima èije su žene doživjele ovu trgediju, da oni budu dovoljno jaki i hrabri, pa da te svoje braène drugarice dobro zagrle i to i u doslovnom i u prenesenom smislu te rijeèi, jer æe tim èinom pokazati da zaista sauèestvuju u bolu svojih žena, pa æe i njima biti lakše.

Muškarcima, buduæim ženicima, kandidatima za ženidbu, preporuèujemo da djevojkama koje bi možda oženili a koje su doživjele ovu tragediju nimalo ne uzimaju za neki nedostatak to što su one bile žrtve ovog divljaèkog nasilja nad njima, jer se one nisu mogle da odbrane od toga, nego neka se svijetla obraza žene satakvim djevojkama kako bi one u jednom valjanom i èestitom islamskom braku lakše preboljele ovu svoju životnu tragediju.

Svim muslimanima, a naroèito sadašnjim i buduæim muževima ovakvih žena naroèito preporuèujemo da se dobro èuvaju da ni u najveæoj srdžbi ne povreðuju ranjenu dušu ovakvih žena prigovarajuæi im i spominjuæi im ove nesreæe koje su one doživjele.

Zato ni jedna od ovih naših žena ni najmanje ne treba da se osjeæa osobom manje vrijednosti i da zbog toga pati i doživljava to kao neku svoju sramotu i mahanu, nego treba da to odmah prijavi nadležnim organima za meðunarodno gonjenje zloèinaca koji su èinili ovakva divljaèka nedjela kako bi sav svijet mogao da i za to osudi.

Stoga preporuèujemo svakoj silovanoj ženi bez obzira da li udata ili nije da odmah stupi u kontakt sa pravnim službama i pravnim organizacijama koje im mogu pomoæi da što prije Meðunarodnom sudu pravde u Hagu podnesu dokumentovanu tužbu protiv izvršilaca (makar oni bili i nepoznati) i protiv organizacija (država, paradržava i sl.) èiji su oni bili pripadnici ili èiji su plan i nalog izvršavali, sa konkretnim dokazima i zahtjevima za puno moralno i materijalno obešteæenje i satisfakciju za uèinjeni ratni zloèin ili zloèin protiv èovjeènosti itd.

Pravnike i druge muslimanske intelektualce i sve organizacije i asocijacije ovakvih ljudi pozivamo i molimo da organizuju pružanje svake pomoæi ovim nesretnicama i to posve besplatno kako bi one što prije ostvarile svoja apsolutna prava.

Obratiti se Meðunarodnom sudu prvde u Hagu treba iz razloga da sav svijet sazna za obim i strahove ovog zloèina, jer ako se to bude sudilo i izravnavalo na sudovima nižeg ranga od meðunarodnog, onda æe to ipak ostati manje poznato svjetskoj javnosti, ali ni u kom sluèaju to ne treba da iskljuèuje i obraæanje domaæim sudovima koji budu radili na ovakvim poslovima.


II

Sve ove žene su muslimanke, a to znaèi da vjeruju da ima BOG-ALLAH Uzvišeni. Pozivamo ih, molimo ih, savjetujemo im da same svojom voljom nastoje i trude se da se saèuvaju od toga da ih ovi njihovi nesretni sluèajevi nimalo ne pokolebaju u tom njihovom vjerovanju da ima BOG. Jer, može se èuti kako se neki naši ljudi pitaju ima li Boga i vidi li Bog ovo što se dogaða sa muslimanima. Ima Bog, zaista ima i On sve vidi i sve zna šta ko radi i zna zašto se to tako radi i ko je kriv za to. Zna Bog šta radi. Ništa se ne dogaða bez Njegovog znanja i odobrenja, ali o tome nam je nemoguæe sada i ovdje detaljnije raspravljati jer je to preopširna tema za ovakvu poruku. Nego ne sumnjajte u to ima li Bog – On ima, On zaista sve vidi i zna. Zato On u svom Svetom spisu – Kur’anu poruèuje: “Mi æemo nevjernike (one koji èine zulum) zaista obavjestiti o svemu onome što su oni èinili (oni æe vidjeti da Ja to znam i da od Mene niko i ništa ne može sakriti). Njima æemo dati tešku kaznu (za ono što su èinili)” (sure Fussilet, 50. ajet). Njegove su i slijedeæe rijeèi: “Doæi æe dan kada æe nevjernici biti izloženi vatri i kada æe im se reæi: ‘Vi ste svoja dobra upropastili na onom svijetu (na dunjaluku, u prvoj fazi svog života na zemlji), to ste tamo iskoristili, pa æete danas ovdje dobiti ponižavajuæu kaznu zato što ste se na zemlji bespravno i neopravdano smatrali nekim velikašima i velièinama (pa ste èinili razna zla) i zato što ste na zemlji griješili (svojim vladanjem i ponašanjem)’ ” (sure El -Ahkaf, 20. ajet).

Prema tome svako æe dobiti svoje što je zaslužio, a strpljivi æe biti posebno nagraðeni.


III

Slijedeæi pretežak problem i za žene žrtve ovih sloèina i za njihove porodice i za sve muslimane jesu posljedice ovih silovanja, a to su ili æe biti nesretna djeca koja æe se iz toga roditi. Naime, ona su u svakom sluèaju neželjena, a nisu sama ništa uèinila èime bi doprinijela toj svojoj nesretnoj buduænosti. Zato je i vrlo teško o tome i govoriti bilo šta, ali se i to mora. Zloèinci su unesreæili ove žene, ali i još više i dugotrajnije i ta novodolazeæa Božija stvorenja, jer ko zna šta ih u životu èeka kao takve ljude koji neæe znati ko im je otac i koji æe cijelog života nositi biljeg nasilja iz kojeg su se rodili.

Svi ostali normalni ljudi su djeca LJUBAVI, a ova nesretna djeca biæe ljudi, djeca mržnje, zuluma, kakav ne èine ni najgrublje životinje, jer se i one pare u ljubavi, ljube se, miluju se itd. Samo æe ova nesretna djeca biti roðena iz mržnje.

Ne znamo kakva æe prezimena dobiti ta nesretna djeca kada budu bila upisivana u matiène knjige roðenih, ali bi svakako trebalo da njihove majke imaju utjecaja na to. To je, vjerovatno, regulisano propisima o matiènim knjigama.
Njihova imena svakako treba da budu muslimanska.

Po islamskom uèenju sva ta djeca æe se roditi kao muslimani, pa bi trebalo da ih muslimani prime kao takve, to jest trebalo bi da ih njihove majke zadoje, uz spominjanje Allahovog Uzvišenog Imena (Bismilla) kako bi to mlijeko kojim æe biti zadojena bilo islamsko mlijeko, da ih one ili rodbina odhrane islamskom hranom, da ih obrežu (osunnete) ako su muškarci, da ih odgajaju u islamskom duhu i da ih nauèe da budu borci za Islam (fizièki ili intelektualni borci), a ne da budu ono što bi željeli neljudi koji su prouzrokovali da ona doðu na ovaj svijet kao djeca silovanja (veledul ikjrah). Naime ko zna, možda Svemoguæi Bog, dželle šanuhu, dâ da se meðu tom djecom naðe i kakav buduæi veliki èovjek koji bi mogao islamu, muslimanima i ostalom svijetu da donese neko dobro.

Meðutim od ponekih tih nesretnih žena èule su se izjave: “Rodiæu, ubiæu” ili da te žene ne žele ni da vide to dijete i sl. Nimalo ne èude ni takve izjave i takvi stavovi tih uvrijeðenih unesreæenih žena, ali ipak želimo da sve te žene upozorimo da ubijanje tog djeteta kao nejakog Božjeg stvorenja predstavlja ubijanje jednog muslimana (jer su ona – kao što je veæ reèeno – sva roðena kao muslimani, pa æe ih kasnije roditelji stvarno i praktièno uvesti u neku vjeru ili æe ih ostaviti kao bezvjerce).

Ubijanje, pak, jednog islamskog vjernika (muslimana) po Kur’anu je svakako strogo zabranjeno i predstavlja veliki grijeh za koji slijedi teška Božija kazna na drugom svijetu. Tako 92. ajet sure En-Nisa u prevodu glasi: “Ko namjerno ubije jednog vjernika (koji vjeruje u Boga) njegova kazna æe biti Džehennem i on æe u njemu ostati vjeèno jer se na ubicu Allah rasrdio, prokleo ga i pripremio mu tešku kaznu” (u Džehennemu æe biti lakših i težih kazni, pa je za ubice predviðena teška kazna). Da li æe Bog, dželle šanuhu, olakšavati kaznu za to što je majka ubila svoje neželjeno (mrsko) dijete roðeno kao posljedica silovanja te žene – mi to ne znamo. To zna samo Vrhovni sudija Sudnjeg dana, a to æe biti samo i jedino Allah Uzvišeni!

Na te žene mi ne možemo vršiti i ovom Porukom nikako ne vršimo nikakav pritisak u smislu šta da one uèine s tom djecom, nego samo iz najboljih namjera preporuèujemo im ono što smo naprijed naveli kako bi ih saèuvali od moguæeg griješenja po Božijem zakonu u pogledu odnosa prema toj djeci. Zato neka one same o tome odluèe. Pri tome stavovi njihovih najbližih mogu biti od velikog znaèaja kod rješavanja ovog problema, pa zato na njih apelujemo da budu hladnokrvni, dalekovidi, strpljivi i razumni, pa da ovim ženama pomognu što više budu mogli i znali.

Trebalo bi da pravnici kažu ovim ženama da li bi ubijanje ili bilo kakvo direktno ili indirektno lišavanje života ove djece imalo elemenata kriviènog djela èedomorstva, kako ove nesretnice ne bi dolazile još i pod udar Kriviènog zakona.

Stoga svakako preporuèujemo da se pokuša izbjeæi i ovakav èin koji je i po vjerskom i kriviènom uèenju zloèin.

Islamska vjerska zajednica u cjelini, dakle i vjerska zajednica, dobrotvorna društva, udruženja i sliène organizacije, ovim ženama i ovoj djeci morali bi pružiti i obezbjediti maksimalnu moralnu i materijalnu omoæ za cijelo vrijeme odgajanje ove djece u okrilju i u okviru Islama. Ako ovo bude ovako ostvareno time æe se neprijatelju pokazati da ovim zloèinima on nije ojaèao svoje redove (kao što se govorilo da oni to žele), nego naprotiv da je on time ojaèao redove svojih neprijatelja koje je želio da uništi, pa da i tako neprijatelj uvidi svoju štetu i zijan zbog ovih svojih divljaèkih postupaka.

I inaèe, svi oni koji su èinili ova neljudska djela (ne možemo reæi životinjska, jer bismo time uvrijedili životinje, buduæi da one ne èine ovakva nedjela) treba da znaju da – i ako sluèajno izbjegnu ljudsku kaznu na ovom svijetu za zlodjela koja su poèinili – sigurno neæe izbjeæi strogu Božiju kaznu na Sudnjem danu. Neæe im tu pomoæi nikakve ni njihove ni tuðe (popovske) molitve ni kurbani (žrtve koje bi oni zaklali sa željom da se time oslobode Božije odgovornosti za nedjela), jer Allah Uzvrišeni æe opraštati grijehe uèinjene prema Njemu, ali neæe opraštati grijehe prema Njegovim stvorenjima (ljudima, životinjama i sl.).

Naime Njegova je poruka: Èuvajte se uzdaha, kletve mazluma (onoga kome je uèinjena nepravda) pa makar on bio i nevjernik! Dakle ako jedan vjernik, musliman, uèini nepravdu drugome, pa makar to bio i nemusliman, biæe odgovoran Bogu dželle šanuhu za tu nepravdu, pa se treba toga èuvati. Narod iz kojeg su potekli ovi zli ljudi koji su èinili ovakva nedjela sigurno neka oèekuje Božiju kaznu, jer «zlo raditi, a dobru se nadati» ne može se nikako obezbijediti.

Sve ovo što je reèeno za zloèine ljudi drugih vjera itekako vrijedi i za sliène zloèince koji su kobajagi muslimani s tim da bi za njih za zlodjelo silovanja bila kazna još i poveæana, pooštrena, zbog èina bluda (prostitucije, zina), za što su po Islamu propisane najteže kazne (kamenovanje ili batinjanje sa 100 batina).

Ako se naðe bilo ko da mu se ovakva Poruka po svom sadržaju ne sviða iz bilo kojeg razloga, neka je ne smatra ni najmanje obaveznom ili bilo po kom osnovu obavezujuæom. Ipak nadamo se da bi ona ovakva kakva je mnogima mogla dobro doæi bar kao utjeha i razgovor u nevolji, jer joj je to i jedini cilj. Ako u tome bude i bilo makar malo uspjeha, biæemo zadovoljni i zahvaljivaæemo dragom Allahu Uzvišenom na tome Njegovom daru.


IV

Poruku ovakvog ili približno ovakvog sadržaja trebalo je – po mom skromnom mišljenju – davno da uputi Vrhovno starješinstvo Islamske vjerske zajednice, a ako ne ono onda Kongres muslimanskih intelektualaca u Sarajevu, Tuzli i sl. Takvom kongresu u Tuzli moja malenkost je još na poèetku njegovog rada ovako nešto predlagala da se uèini, ali na taj moj prijedlog niko nije reagovao ni A ni B. Prema tome propalo!

Buduæi da ovako nešto niko nije uèinio ili ja nisam saznao za to, ja sam osjetio da je to postala moja lièna dužnost (fardulajn), to jeste da napišem ovakav koncept Poruke bez obzira hoæe li ona biti dostupna bilo kome, a naroèito onima kojima je namijenjena, jer ja nemam moguænosti ni da je javno objavim ni da je kome lièno dostavim. Ona je meni lièno potrebna kao dokaz na Sudnjem danu da sam o ovom sluèaju silovanja žena mojih istovjernica uèinio ono što sam znao i mogao i onako kako sam najbolje znao i mogao.

Svaki kritièar kojem se ne bude sviðala ovakva Poruka neka pokaže kako je on to napisao, jer je svako mogao da to uèini kao i ja.

Neka mi, dakle, niko ne prièa: ja bih ovako i ovako, nego neka pokaže kako je napravio, napisao, uèinio, jer praznu lafinu ne uvažavam, uvažavam samo uraðeni rad!

U ovakvou Poruku mogli bi se i trebalo bi da se ukomponuju stavovi, savjeti, preporuke i slièno od strane medicinara (ginekologa), psihijatara, psihologa, kriminologa, sociologa, pravnika i svih drugih intelektualaca odgovarajuæih struka. Ali ja nemam moguænosti ni snage da sve to saberem i sakupim u jednu cjelinu. Ovo je samo najkraæi i najjednostavniji islamsko - teološki i šerijatsko – pravni osvrt na ovaj sluèaj i dajem to kao svoj obol rasvjetljavanju ovog problema, a drugi neka daju ono i onoliko koliko žele i mogu i neka sve eventualno pridružuju ovom što je ovdje dato.
V

Poruku smo poèeli sa sjeæanjem i spominjanjem imena Allaha Uzvišenoga, a završiæemo je sa dovom molbom dragom Allahu Uzvišenom da nam On da ono što je za nas najbolje kako za život na ovom svijetu tako i za život poslije preselenja u drugi svijet:

Zato

Dragi naš Allahu, mi samo Tebe priznajemo za jedinog Boga, samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoæ tražimo. Uputi nas na pravi put. Daj nam dobro na ovom i na dubuæem svijetu, i saèuvaj nas džehennemske vatre, tako ti Tvoje Milosti, o Najmilostiviji! Molimo Te, ja Rabbena, oprosti nam naše male i velike grijehe koje smo uèinili koje èinimo prema Tebi i prema Tvojim živim stvorenjima, jer se bojimo odgovornosti pred Tobom na Sudnjem danu u koji ni najmanje ne sumnjamo. Ja Rabbi, daruj nam života, zdravlja, rahatluka, hrane i nafake, mira i slobode, da nas niko ne uznemirava ni da mi nikoga ne uznemiravamo dokle god smo živi i pomozi nam i uputi nas da do kraja svoga života budemo pokorni i ponizni smo tebi,da se samo Tebe bojimo, a da se ne bojimo nikoga drugoga osim Tebe, i na svemu tome Tebi, samo Tebi hvala naša neizmjerna, a Tvoj salavat i naš selam Tvom poslaniku Muhammedu, alejhisselam, njegovom èasnom rodu i porodici, kao i svim Tvojim poslanicima i dobrim ljudima!Amin!

Tuzla, ševval 1413. h. god.
Mart 1993. m. god.




21-04-2012 at 20:41 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 42
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: *touch*, Aci, andjapuppy, bosanka_no1, clippoutline, iskreni tuzlak, Oblakovich, sabko, ziga_zage
FORUM : Religija i filozofija : “Poruka silovanim ženama” New Topic Post Reply



Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice