Hogar Nivo: Novi forumaš
Registriran(a): 13-08-2009 Lokacija: Tuzla Odgovori: 30 IP: Maskiran
|
Šta sarajevska baza Wizz Aira znaèi za Tuzlu?
Od maja mjeseca na Aerodromu Sarajevo Wizz Air æe uspostaviti bazu sa jednim avionom sa kojim æe uspostaviti 9 linija. Od njih 9 èak 5 se duplira sa linijama koje održava iz Tuzle. Svi, i dobronamjerni i nedobronamjerni se pitaju kako æe nova baza uticati na Tuzlu.
Za otvaranje baze Aerodrom Sarajevo je ponudio 70% popusta na cijene polijetanja i slijetanja, 55% niže cijene za prihvat i otpremu, te 6 eura niže cijene putnièkog servisa za više od 200.000 putnika na godišnjem nivou.
Popusti su veliki ali su i aerodromske cijene velike. Ako su zaista ugovoreni isti popusti kako su navedeni u Javnom pozivu, polijetanje i slijetanje koštat æe Wizz Air izmedju 5.500 i 6.000 KM po jednom ciklusu. Bez popusta iste usluge koštaju 9 do 10 hiljada KM. Za neki ugovor "ispod žita" SJJ i nema baš prostora jer avio kompanije budno prate šta radi konkurencija i sigurno ne bi pristale da rade sa SJJ pod uslovima koji su drastièno gori nego za Wizz. Javni poziv je bio isti za sve avio kompanije i bitno je da uslovi iz tog poziva budu ispoštovani.
Ušteda za Wizz Air je znaèajna ali su troškovi po jednom letu daleko veæi u odnosu na Aerodrom Tuzla gdje plaæa samo 3 eura po odlazeæem putniku (oko 1000 KM za polijetanje i slijetanje).
U odnosu ovih cijena se može naslutiti da je Tuzla važna za Wizz Air jer je sigurno, ako nije najjeftinija onda je meðu najjeftinijim bazama. Wizz Air radi zbog zarade i bilo bi krajnje èudno da smanjuje aktivnost u Tuzli zbog baze u Sarajevu gdje æe na istim linijama (zbog troškova) imati manji profit od baze u Tuzli. Uz 330 putnika u odlasku i povratku u Sarajevu, isti finansijski efekat tuzlanska baza ima sa samo 280 putnika, možda i manje.
Nema sumnje da æe Sarajevo uzeti jedan dio tuzlanskih putnika ali je sa strane nemoguæe procijeniti o kojem je broju rijeè. Takve podatke ima jedino Wizz Air koji taèno zna koliko je putnika iz sarajevske regije do sada putovalo koristeæi Aerodrom Tuzla. Baš zato ne treba sumnjati u poslovne poteze Wizz Aira, posebno kada se radi o dupliranju linija sa Tuzlom. Uostalom, u pozadini dupliranja može biti i odvlaèenje putnika koji na istim linijama koriste Ryanair i Banja Luku.
Vjerujem da tuzlanska regija i okolina, koja gravitira prema tuzlanskom aerodromu, ima dovoljno putnika da Wizz Air zadrži dostignuti nivo aktivnosti, te da samo od interesa putnika zavisi da li æe doæi do poveæanja ili smanjenja aktivnosti.
|
05-02-2021 at 22:02 |
| Ukljuèi u odgovor
|
|
Trenutno aktivni korisnici |
Aktivni gosti: 18
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: Adnan_, Adnan_ IRAQ, Ajvi, antepavelic, goca, Herodot.H, joskobra, Lastavica, LilyL, nele73, Pasha_car_aga, rafa, SEMY_, Tuc-Muc-SRB, zaza
|
FORUM : Domaæe vijesti : Šta sarajevska baza Wizz Aira znaèi za Tuzlu? |
|
Pregled tema u posljednjih 24 sata Pregled poruka u posljednjih 24 sata (dva dana, sedam, 30 dana) Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata
|