Info: Slike koje postavljate na besplatne servere imaju ogranicen vijek trajanja. To je razlog zasto slike koje postavljate na Forum nakon nekog vremena jednostavno nestanu. Trajnost slika se moze produziti registracijom na besplatni servis a trajno se mogu sacuvati jedino na placenim servisima. Nije obavezno, ali je preporuèljivo da slike koje postavljate ne prelaze sirinu od 600 piksela, radi preglednosti forumskih stranica.
Da dodam moj senf u ovoj "photoshop da/ne" diskusiji. Kao prvo zelim rec da sam vec duze vrijeme foto amater (hobi) i radio sam i analogno i digitalno.
citat:borbeni wrote:
zaboravih da se ne složim sa suncem oko jedne bitne stvari. fotografija nije dokument, nego umjetnost. postoji njen dio vezan za dokumentarnu fotografiju. npr amel emriæ, naš poznati forotograf reporter je pravio prave umjetnièke izložbe dokumentarne fotografije. i naravno, koristio je fš u obradi. ako ništa, da od fotke u boji napravi crno - bijelu. obzirom da sad nema filmova, sve su fotografije orginalno nastale u boji.
da se razumijemo, nisam ni ja za obrade ovog tipa
ali da bi neko vidio ono što fotograf vidi u datom momentu nije moguæe postiæi niti jednom kamerom. uklanjanje smeæa sa ulice, bubuljice na licu, žice od struje koja se vidi na prekrasnom pejzažu i stvari tog tipa su stvari koje su sasvim u redu i definitivno uljepšavaju fotografiju
Vrsiti tolke promjene na fotografiji kao sto je uklanjanje smeca je definitivno izvan "obrade" i predstavlja vec manipulaciju. Takve fotografije ne prikazuju stvarnost i po mom misljenju nisu fotografije vec digital artwork.
A filmova se josuvjek ima kupit.. iz mog iskustva daleko veci problem je izrada.
Morate znati da i analogne fotografije pri izradi prolaze mnoge tacke obrade.. fotograf vec sa izborom filma ima uticaja na fotografiju, dodatno pri izradi i izborom hemije i papira a ima i dosta mogucnosti u samom procesu izrade i povecavanja.
Digitalna fotografija je skroz drugi svijet. Digitalni senzor nije ko film i ne daje gotovu sliku.. slika nastaje digitalnom "izradom" podataka sa senzora koja se vrsi u samom fotoaparatu. Na taj proces "fotograf" moze uticat u konfiguraciji aparata.. npr. povecat saturaciju, ostrinu i tak to.
Sad kolko je dalja obrada opravdana treba se gledat po potrebi medija na kojem se fotografija dijeli.. ako je to web onda u svakom slucaju treba obratit paznju na boje i koji color-space i profil se koristi. Za web ide sRGB (Da to je bitno, ima nas par koji koristimo kalibriran monitor ). Druga bitna stvar za web je smanjivanje fotografije.. izbor algoritma i dodatno izostravanje smanjenje fotografije.
A sto se tice "uljepsavanja" ne uspjelih fotografija programima kao ps.. to je sad druga stvar. U svakom slucaju magija u fotografiji dolazi od svjetlosti ne od photoshopa... dakle bolje trazit pravu svijetlost a ne klikat po photoshopu.
citat:soraya wrote:
upravo tako...zato crno-bijele fotografije imaju mnogo veæu umjetnièku vrijednost
Licno nisam siguran da crno bijela fotografija ima vecu umjetnicku vrijednost... ali to je moje licno misljenje. Po mom misljenju vrh fotografije je bio kodak kodachrome. Sigurno znas fotografiju "Afghan Girl" koja vazi kao Mona Lisa fotografije.