admin Nivo: Moderator podforuma
Registriran(a): 10-09-2000 Lokacija: Tuzla Odgovori: 1966 IP: Maskiran
|
Novi rekord Aerodroma Tuzla
Za 11 mjeseci ove godine Aerodrom Tuzla je uslužio 545.189 putnika te je tako, mjesec prije kraja godine, premašio prošlogodišnjih 535.597 putnika.
Rekord je postignut iako je u oktobru i novembru zabilježen manji broj putnika u odnosu na iste mjesece prošle godine. U oktobru je usluge aerodroma koristilo 50.105 putnika što je 2,8% manje u odnosu na oktobar 2017. godine. Pad broja putnika u novembru je bio znatno veæi, evidentirana su 30.763 putnika što je za 17,8% manje nego u novembru prošle godine.
U nekim medijima je objašnjeno da je do smanjenja broja putnika u oktobru došlo zbog ukidanja èetiri linije ali to nije taèno. Linije su ukinute u novembru i to nije imalo uticaja na oktobar. Jednostavno, u oktobru ove godine na redovnim linijama je obavljeno 320 letova, a u oktobru prošle godine zabilježeno je 328 letova. Osam letova manje rezultiralo je srazmjernim smanjenjem broja putnika. Najvažniji podatak u ovoj prièi je da nije došlo do smanjenja popunjenosti aviona (Load Factor - LF). Oktobarski LF je ostao neizmjenjen i iznosio je 87%.
Pad broja putnika u novembru rezultat je ukidanja èetiri redovne linije u zimskom redu letenja, te smanjenja broja letova na preostalim linijama. Prošlogodišnjih 30 letova sedmièno smanjeno je na samo 23 sedmièna leta u novembru ove godine, što je preko 23%. Dobra vijest je da je pad broja putnika manji od navedenog procenta što znaèi da je porasla popunjenost aviona i to za znaèajnih 7%. LF u novembru prošle godine iznosio je 80,6% dok je u novembru ove godine iznosio 87,6%.
Ipak treba naglasiti da je dobra popunjenost aviona u oktobru (87%) i novembru (87,6%) još uvijek znatno manja od popunjenosti aviona na nivou kompanije Wizz Air. U oktobru je kompanijski LF iznosio 94%, dok je novembarski iznosio 91%.
Moguæe je da aranžman, kojeg Wizz Air ima sa Aerodromom Tuzla, kroz smanjene aerodromske troškove kompenzira manji LF aviona u tuzlanskoj bazi ali se ne treba u to previše uzdati. Ukidanje 4 linije i smanjenje broja letova u novembru to jasno pokazuju.
Veoma je važno da LF na linijama tuzlanskog aerodroma bude što bliži kompanijskom LF-u. Zato stalno ponavljamo da je za Aerodrom Tuzla svaki putnik važan. Uhodane linije imaju svoju temeljnu grupu putnika kojima je moguænost brzog dolaska i povratka važnija od svega ostalog. Naravno, i tim putnicima smetaju loši putevi do Aerodroma, loši uslovi na Aerodromu ali neæe zbog toga odustati od putovanja. Zbog toga su posebno važni oni putnici kojima Aerodrom Tuzla nije blizu ili nije jedina opcija jer oni èine tu nadogradnju do zadovoljavajuæeg LF-a. Ako su imali loše iskustvo takvi putnici se ne vraæaju. Aerodrom ne može napraviti dobre ceste, to je do Kantona ali dobra usluga, brzina i ljubaznost prije svega, te èiste sanitarne prostorije mogu rezultirati time da putnici zanemare ostale probleme, a to je do menadžmenta Aerodroma.
Konkurencija banjaluèkog aerodroma postala je ozbiljna
Definitivno, aerodromi Tuzla i Banja Luka su postali konkurenti. Ryanair je za proljeæe najavio i èetvrtu liniju iz Banja Luke i nije nimalo sluèajno što su 3 od èetiri banjaluèke linije duplirane sa tuzlanskim (Memingen, Stokholm, Berlin). To je jasna poruka menadžmentu Aerodroma Tuzla da je prošlo vrijeme improvizacija.
Do menadžmenta je i stvaranje uslova da što manji broj letova kasni u odlasku, da što manje aviona bude preusmjereno u toku godine, posebno u vrijeme sa izraženom maglom. Pitanje prilaznih svjetala nije samo tehnièko pitanje i ne tièe se samo pilota veæ i svakog putnika jer od svjetala zavisi da li æe se avion spustiti u Tuzlu ili u Temišvar. Tièe se i Wizz Aira jer svaki preusmjereni let stvara dodatne troškove, a to se pitanje razvlaèi veæ 3,5 godine. Veliko kašnjenje dogradnje putnièkog terminala je prièa za sebe.
Neminovnost je da æe Banja Luka uzeti dio putnika koji su do sada koristili Aerodrom Tuzla. Normalno je da æe se putnici kojima je Banja Luka bliža okrenuti tom aerodromu. Pravi problem æe biti ako se za Banja Luku opredjeli i dio putnika kojima je Tuzla bliža ali im je dosta Tuzle, radova, kašnjenja i preusmjeravanja. Zato treba otvoriti i oèi i uši, slušati primjedbe putnika i raditi na tome da primjedbi bude što manje, da se svaki putnik na Aerodromu Tuzla osjeæa rado viðenim, da su uposlenici Aerodroma tu da im pomognu, da im dadnu objašnjenja i informacije, da im boravak na aerodromu uèine ugodnim i kad letovi kasne.
Ponavljamo, svaki putnik je važan jer treba imati na umu da Banja Luka ne mora privuæi ogroman broj putnika, dovoljno je 10 do 15 po letu i Wizz Air, a s njim i Aerodrom Tuzla æe biti u problemu.
A.M.
|
15-12-2018 at 15:21 |
| Ukljuèi u odgovor
|
|
Trenutno aktivni korisnici |
Aktivni gosti: 30
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: Ado13, AZIL OPSTANAK, ckome, Disa, Golf_V_R32, koso_oki, maja001, Malenich, Mawi_Edin_Tz_, nepoznat, opiumxxx, sadika, Salai, seka1985, stickman, zazza
|
FORUM : Domaæe vijesti : Novi rekord Aerodroma Tuzla |
|
Pregled tema u posljednjih 24 sata Pregled poruka u posljednjih 24 sata (dva dana, sedam, 30 dana) Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata
|