Info: Svi posjetioci foruma su obavezni da poštuju forumska pravila.


FORUM : Nauka : Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
Fini
Nivo: Forumski vuk
Registriran(a): 29-10-2006
Lokacija: Pogodi
Odgovori: 539
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?

Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?
Stranna 58-59-60 -predzadnja.

Ostaje nejasno, kad je postao i kadar u
komunistièkoj Jugoslaviji,kako je uspio da se obuzda toliko da mu se nikad ne omakne neka stvarna analiza jugoslovenskih
problema ibarjedna istina i poštena rijeè o stradalnièkom narodu Bošnjaka sa kojima je odrastao.

http://www.saff.ba/saffarhiva/286.pdf

14-02-2011 at 05:48 | Ukljuèi u odgovor
Fini
Nivo: Forumski vuk
Registriran(a): 29-10-2006
Lokacija: Pogodi
Odgovori: 539
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?

Mraèna Andriæeva slika o svojoj Bosni.

Andriæ kao neprijatelj i inspirator neprijatelja, odnosno onaj pisac koji je presudno odredio trenutno stanje srpske desne ideologije utemeljujuæi je u svojoj interpretaciji historije. Na toj osnovi se srpski nacionalizam kroz mnogobrojne interpretacije Andriæeva djela ukazivao u formi povijesne nužnosti, njenog samog cilja i apsolutnog smisla, pribavljajuæi sebi i kroz tu vrstu èitanja Andriæevog opusa argument za proizvodnju neprijatelja i praksu zloèina.

Andriæeva literatura postala je u našem vremenu prostorom otvorenog sukoba ideologija, koji je u ranijem, totalitarnom sistemu, doduše, bio prikriven, i koji je na koncu presudno odredio profil i aksiologiju recepcije te literature u jednom dijelu književne znanosti. Od tog sukoba nije ostala imuna ni šira recepcija, èak dotle da se vojnik Vojske Republike Srpske pred stranim novinarima u Višegradu pozivao na Andriæevu literaturu kao argument za èin svoje borbe i temeljni uslov svog ideološkog opredjeljenja.

Smisao je istine vrlo èesto da ohrabri budale u neznanju.

http://www.saff.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=1413:ta-je-sve-pogreno-a-ta-nije-nikako-napisano-u-disertaciji-ix-dio-&catid=85:feljton&Itemid=82

http://www.saff.ba/saffarhiva/289.pdf

09-04-2011 at 06:57 | Ukljuèi u odgovor
sunce
Nivo: Moderator podforuma

Registriran(a): 23-01-2002
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 19786
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?

Zasto je ovo na podforumu Nauka?? , ili nije bitno.

I tako, covjek koji je umro 1975. kriv nam je za rat. Meni je blago receno muka od ovakvih komentara ljudi koji nas uporno nastoje gurati u sto manje nacionalne torove.

Priznajem uticaj bilo cega i koga, ali ako neko i nesto na nekoga toliko utice da cini zlo, ubija, meni je to zabrinjavajuce.

I Mesa je etiketiran kao gotovo drzavni neprijatelj, ma ponavljam muka mi je od ovakvih komentara.

09-04-2011 at 23:18 | Ukljuèi u odgovor
Fini
Nivo: Forumski vuk
Registriran(a): 29-10-2006
Lokacija: Pogodi
Odgovori: 539
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?


Pecat Ive Andrica!!!

Kako bi Andric bio sretan da je jepo zivio toliko da doceka da se na njega pozivaju i najodvratniji ratni zloci-nci sa Balkana, Radovan Karadziæ i Ratko Mladic.

Ova tema je posvecena Ivi Andricu, sa posebnim osvrtom na njegovu "doktorsku" dizertaciju, koja je stampana tek poslje smrti, posto se je bojao da se ne otkriju svi njegovi intelektualni nedostatci i pseudo historija kojom obiluje njegova nazovi dizertacija.


Sljede skenovi iz knjige Muhsina Rizvica "Bosanski Muslimani u Andricevom svijetu", podvukao sam najvaznije.
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/32-33-Dezertacija.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/36-37.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/34-35.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/38-39.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/40-41-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/42-43.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/44-45-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/46-47-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/48-49-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/50-51-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/52-53.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/54-55-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/56-57.jpg


Put Alije Derzeleza i Andriceva detronizacija naseg junaka, pogledajte kako Andric iskrivljuje predaju o Derzelezu.
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/PutAlijeDzerzeleza7.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/8-9-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/10-11-2.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/12-13.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/14-15-2.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/16-17-1.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/18-19.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/20-21.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c236/rijaldo/22-23.jpg

10-06-2011 at 06:43 | Ukljuèi u odgovor
racionalna manjina
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 02-02-2010
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 11437
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?

ANDREJ NIKOLAIDIS: Èiji je Ivo Andriæ

U svome komentaru za bosanskohercegovaèki Žurnal, Andrej Nikolaidis se osvrnuo na jedno od vjeènih pitanja na brdovitom Balkanu – èiji je Ivo Andriæ. Zakljuèivši da su nacije skupine veæinski primitivnih, nepismenih i polupismenih ljudi, ponosnih na svoju kulturu, Nikolaidis objašnjava: „Ivo Andriæ nije ni bosanskohercegovaèki, ni srpski ni hrvatski pisac. Rasprava o tome 'èiji je' zapravo je prepirka oko toga ko ima pravo na eksploataciju. Stoga tu nema nièeg 'kulturnog' ili 'uzvišenog', to je tek pitanje moæi, iste vrste kao i oružana rasprava oko toga ko æe crpiti naftu koja leži ispod države Libije.

10-06-2011 at 11:42 | Ukljuèi u odgovor
Dajdza
Nivo: Forumski doajen
Nista posebno ali opet kako za
Registriran(a): 05-07-2011
Lokacija: USA
Odgovori: 1588
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?

Fini, fina su tvoja razmisljanja. Jedina moja primjedba odnosi se ne prezentirasne tekstove.Vjerujem da sam stariji od tebe. Poslusaj me.

Kad nesto tvedis, potrkijepi to tekstom iz knjige Dr.Muhsina Rizvica. Ljudi vole da je sve receno na jednom mjestu.

Andric je bio i ostao zagonetna licnost, kazem licnost, jer se njegovom licnoscu niko nije bavio, iako je bilo naznaka koje su govorile, da se trebalo pozabaviti njegovom licnoscu. Mozda se neko i bavio ali mi o tome nemamo dovoljno saznanja.



[Edited by Dajdza on 20-10-2011 at 04:08 GMT]

20-10-2011 at 04:07 | Ukljuèi u odgovor
Fini
Nivo: Forumski vuk
Registriran(a): 29-10-2006
Lokacija: Pogodi
Odgovori: 539
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela?

Poznata je cinjenica da je Ivo Andric prosao kroz nekoliko austrijskih zatvora, da bi 1915.godine bio konfiniran u zupnom stanu u Ovcarevu. Tu je imao priliku da cita knjigu "Mucenicka smrt Sulejmana el- Halebija" atentatora na generala Klebera, guvernera Egipta.

Pisuci svoj roman " Na Drini cuprija", Ivo Andric je preimenovao glavnog junaka, a dogadjaje prebacio u Bosnu. Evo kako je opisano nabijanje na kolac Sulejmana el-Halebija.

"Na zemlji je stajao jedan kolac od sedam osam stopa duljine. Dok je Bartolomeo Sera svojim bodezom ostrio vrh kolca, Sulejman je stajao posve ravnodusno. Njegova je desna ruka bila posve izgorena i pretvorena u ugljen. Krvnik ga povali na tle i zareze mu nozem veliku ranu na tragu. Poslije priblizi kolac ovoj rani i pocne ga jednim maljem utjerivati u tijelo. Kad mu je kolac dosao u prsa, zaveze mu ruke, digne ga u zrak i zabije u zemlju. Dok se ova grozna kazna vrsila, bijedni mladic, osim sto se nije tuzio, nije od sebe davao ni glasa. Naravno da mu je dusa gorjela i da je osjecao najzesci bol, ali mu se na licu moglo vidjeti da ovo nije htio da oda. Kad je dignut u zrak pogledao u narod, visokim glasom izrekne "Kelimei-sehadet"-svjedocanstvo da je Bog samo jedan, i zamoli da mu donesu vode. Jedan vojnik koji je cuvao strazu kod koca htio mu je ispuniti zelju. Bartolomeo Sera mu to zabrani rekavsi "Sta to cinis? Ako mu dadnes vode odmah ce krepati". Sulejman je na uspravljenom kocu zivjeo cetiri sata. Gdjekada je ucio neke citate iz Kur'ana, a pogled je upro u nebo. Da se iza odlaska Sera strazar nije smilovao i dao mu vode, mozda bi jos nekoliko sati zivjeo. Sulejman je umro cim je popio vodu. Glava mu je pala na lijevo rame, i tako je na kocu ostavljen cetrdeset i osam sati. Sulejmanov kostur je ocistio vojnicki kirurg Larrey i onda je otpremljen u Pariz da se izlozi u Muzeumu". 235

Nakon citanja Andricevog romana "Na Drini cuprija" jedan bivsi profesor univerziteta-nemuslkiman u svojoj diskusiji povodom ovog romana kazao je "..da on nece dozvoliti svojoj djeci da ga citaju bas iz razloga da da ne pokvare estetski osjecaj, spominjuci pri tom narocito scenu nabijanja na kolaca.

Ljubo Jandric u svojoj knjizi Sa Ivom Andricem 1968-1975. iznosi svoje razgovore sa Andricem o ovoj jezivoj sceni, u kojoj on pored priznanja o njenom izvoru i stvaralackom koristenju, iznosi i vlastiti karakteristican psihopatoloski odnos prema njenom prikazivanju.

"Da li cete se ljutiti rekoh, da malo razgovaramo o onoj cuvenoj sceni nabijanja na kolac u romanu Na Drini cuprija". "Zasto bih se zbog toga ljutio" "rece Andric, pomalo zacudjen mojim recima. To je teska slika kakvu rijetko gdje nalazimo u svjetskoj knjizevnosti". "Gdje ste nasli motive za nju?". Da rece Andric, u pravu ste, to je tezak prizor. Samo da znate, nisu pisci ti koji izmisljaju stravu i uzas na ovom svijetu. Ja sam citao Popovicevu knjigu "O hajducima" 1930/31, a i neke francuske pisce koji su pisali o tome."

"Jednom sam vam kazao da su postojala dva opisa nabijanja na kolac. Po savetu nekih prijatelja, medju njima Aleksandra Belica, Milice Babic i jos nekih, promenio sam prvi opis, i unio drugu nesto blazu verziju. Ali tada nisam mogao ni da spavam ni da jedem, pa sam ostao pri svome". "Vi ste sigurno citali o tome, podsjecam Andrica, kako je mucen i nabijen na kolac Sulejman el-Halebija, atentator na generala Klebera guvernera Egipta. Da li je to imalo uticaja na vas?" "Citao sam to kako da nisam citao. A o uticajima nikada se ne treba raspitivati kod pisaca. Nije lose ugledati se, samo covek u tome treba da ima meru i da vazda ima na umu svoj put i svoje opredeljenje. Nije nikakva sramota ugledati se na ovog ili onog pisca, na ovo ili ono delo. Gete je to priznao Ekermanu. Ali jos jednom cu vam reci, treba u pravi cas osetiti kad se morate osloboditi tudjeg uticaja i sami isplivati na obalu". 88-89

Na pitanje Ljube Jandrica" kako je nastao naslov ovog romana", Andric je u aprilu 1972.godine kazao. " U pitanju je stih uzet iz jedne muslimanske narodne pesme, koja govori o zidanju visegraske cuprije", koja glasi "Pa ti hajde gradu Visegradu, da se gradi na Drini cuprija". Ja sam tu pjesmu kaze Andric "..cuo od starih zena iz Visegrada, a docnije sam je nasao , cini mi se i kod Koste Hermana u njegovoj zbirci "Narodne pesme Muhamedovaca, Sarajevo 1888.godine. Mada je pomalo okamenjen i statican, ovaj stih potpuno odgovara duhu naseg jezika i prikladan je za naslov". Lj. Jandric 87-88.

U ovom Andricevom pricanju kako navodi Ljubo Jandric "..treba uociti njegov iskaz", "..da su postijala dva opisa nabijanja na kolac, i da je on po savetu prijatelja koji su to tesko dozivljavali iz emocionalinih, moralnih i estetskih razloga, promenio prvi opis-verovatno uzasniji, i uneo drugu nesto blazu verziju, ali kako kaze", "...tada nisam mogao ni da spava, ni da jedem, pa sam ostao pri svome". To po tvrdnjama Lj. Jandrica pokazuje "...da se Andric i sam oslobadjao unutrasnjih posihopatoloskih tenzija i mora, koje su bile toliko jake, da ih je mogao izraziti samo u groznoj verziji ovog cina, da bi poslije toga olaksanja mogao da spava i da jede".

Michael A. Sells, pisac izvanredne knjige "Iznevjereni most: Religija i genocid u Bosni",inace profesor komparativne religije na Havenford univerzitetu Pennsylvanija, ukazuje na jedan od ta dva simbola koja su silno uticali na mladje narastaje i na zapadne novinare. To su simboli koje navodi Ivo Andric u romana "Na Drini cuprija", u kojoj se Osmanlijama kaže da," ako hoce sagraditi most, moraju staviti dvije srpske bebe unutar mosta. Drugi simbol odnosi se na dvije rupe u mostu kroz koje ce srpske majke dojiti tu djecu. To su zaista mocni simboli hristoslavizma. Ljudi koji to citaju, pogotovo na Zapadu, kombiniraju tu Andricevu fikciju sa objektivnom historijom a da pritom toga nisu ni svjesni. Isto je i sa nabijanjem Srba na kolac. Mnogi zapadnjaci zaista misle da je to nacin na koji su muslimani kroz historiju tretirali Srbe, tako da sam, analizirajuci odnos novinara sa Zapada prema ovom podneblju, ustanovio, da su Andricevi simboli medu kljucnima za razvijanje žurnalisticke ideje o vjecnom balkanskom antagonizmu" a kod mladjih Srba ideja o osveti, za nesto sto nije postojalo.

Dakle, jednostrano i netacno prikazivanje istirijskih dogadja, Njegosevo predstavljenje klanja i ubijanja muslimana kao poseban moralan cin, knjizevnikove fikcije i prebacivanje istorijskih dogajaja iz jedne nama deleke drzave u Bosnu, savakako su imale uticaja na stradanja muslimana u Drugom svjestkom ratu a posebno u ovom poslednjem.Naravno, tu ima i drugih faktora, prije svega onih pishickih i psihopatskih koji karakterisu mnoge od onih koji su cinili opisana gnusna djela, koja su dovela do toga, da mnoge normalna zene i njihova djeca, koja su bila prisiljena da gledaju silovanje svojih majki, zavrse na pishijatrisjskim klinikama, uz pitanje, da li ce ikad vise biti normalne osobe. Sta ceka pokoljanja pocinitelja ovih gnusnih nedjela, koji se nisu drzali one cuvene Aristotelove izreke, koju je i hriscanstvo prihvatilo kao svoju, "ne cini drugome ono, sto ne bi zelio da drugi cini tebi", to samo dragi Bog zna.

Nabijanje na kolac nije osmanska specificnost.Da su se Osmanlije tako ponasale prema pokorenim, postavlja se pitanje, da li bi bili u stanjuu zadrzati tako velike prostore.Koliko bi Osmalije trebale imati vojnika da pod represijom drze tako velik prostor. Naravno, to su price pravoslavaca-ortodoksa:Bugara, Grka i Srba, koji na taj nacin pokusavaju da pravdaju, svoju vjekovnu pokornost Osmanlijama.

Nabijanje na kolac je hajducka a ne osmanska specificnosti.Ali nije prvi put da se svoja nedjela pripisuju drugima.

15-12-2011 at 02:54 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 46
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: EminaS, meho, Mela77, mikimini, Mir$o, pljosko, strokeunit
FORUM : Nauka : Skrivena disertacija: Andriæeva zlodjela? New Topic Post Reply



Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice