Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatoru


FORUM : Putopisi : Albanija
Strana: 1 2 3 4 5
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
Abulafija
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 02-07-2004
Odgovori: 28828
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Albanija

BHDANI:
Reportaža: Dani u Albaniji



Bunkeri se ruše polako

Jedna od najtajanstvenijih destinacija u Evropi krije u sebi prekrasne prirodne ljepote, spajajuæi na jednom mjestu planinsku surovost i morsku blagost, historijske znamenitosti, višestoljetnu kulturnu tradiciju i predivne ljude koji svakom gostu nude toplu, bezuvjetnu dobrodošlicu



Èetrdeset i pet godina vladavine Envera Hoxhe zacementiralo je Albaniju u okviru njenih granica, a ostatak svijeta joj je postao nedostupan isto koliko i ona njemu
Cigar, cigar, cigar, vièe djeèak prilazeæi autu netom nakon što zastajemo na prvom semaforu u Albaniji. Tek što smo prešli crnogorsko-albansku granicu, pod prelijepim Skadarskim jezerom, i uzbuðeno zakoraèili na sjeverno tlo zemlje, nailazimo na naselje - romsko. Ispred okolnih baraka u raspadu, žene prostiru veš, mladiæi se kartaju, stariji bulje ispred sebe èekajuæi da se nešto dogodi... Pretpostavljam da je djeèak prethodno tražio novac, ali sliježuæi ramenima pružam mu jednu Marlboro cigaretu; leke, albanske dinare, još nismo uspjeli razmijeniti. Jedna ga oèito ne zadovoljava; naslonjen na prozor vièe i, pokazujuæi u pravcu kutije, traži još. Pridružuju mu se ostali djeèaci i gurajuæi se jedan preko drugog otimaju se za drugu cigaretu. Najbuènijem je otprilike šest godina. Na moje odmahivanje glavom ne obraæa pažnju. Uvlaèi se gotovo cijelim tijelom kroz prozor i stavlja ruku na kutiju. Pokušavam ga zaustaviti, ali obje strane prozora odjednom okružuju djeca, trgajuæi cigarete. Moje mišljenje po pitanju liène imovine ih više uopæe ne zanima. Uzimaju sve što im je nadohvat ruke. Pošto se susprežem da im zgnjeèim ruke zatvaranjem prozora, brže-bolje skrivam ostale stvari. Gledajuæi me puni bijesa, udaraju haubu. Policajac na obližnjem mostu ureðuje saobraæaj... Desno je skretanje za Kruje, prvi grad na našoj mapi obilaska zemlje. Prolazimo zeleno svjetlo s mlazovima pljuvaèke na licu.

Stereotip zaostalog"Idete u Albaniju?! Posao? Rodbina? Euh...?", bila su pitanja veæine osoba kojima smo najavljivali odlazak u blisku nam državu Albaniju. Zaèuðenost tek slijedi nakon prostog odgovora: ljetovanje. "Odmor u Albaniji? Šta æete tamo, pobogu?" Prirodne ljepote, historijska kompleksnost, kulturna autentiènost, upoznavanje drugog i drugih... Zaista, pobogu, zašto Albanija?! Pitanje nije ništa manje znaèajno, apsurdno i protkano predrasudama negoli "zašto Bosna i Hercegovina". Ovu potonju zaslugom ratnih okolnosti još uvijek prati oznaka "nepovjerljivosti" a na put navodi tek putnike dobronamjernike kojima svakako trendovi nisu diktat razotkrivanja introvertnijih podruèja. Za Albaniju, koja se isto toliko trudi od pada komunizma da postane poželjna destinacija, dakle, važe ista pravila. Neosporno je - èetrdeset i pet godina vladavine Envera Hoxhe zacementiralo je Albaniju u okviru njenih granica, a ostatak svijeta joj je postao nedostupan isto koliko i ona njemu. Meðutim, nije samo višedecenijska nepristupaènost odredila zazor prema ovoj zemlji. U onom upornom "dobro, ali..." koje išèitavamo na licima naših sugovornika i nakon numerisanja na stotine i nama samima nepoznatih razloga odlaska, oèito je da je sumnjièavost prema Albaniji negdje drugo... I, nažalost, manje ili nikako ne svjedoèi o njoj, veæ daleko više o kulturološkim stereotipijama i uvijek zlokobnom osjeæaju superiornosti stanovnika bivše Jugoslavije prema "zaostalim" susjedima. Ružna, prljava, zatvorena, nerazvijena, siromašna, bijedna... Nemalom broju, da pojednostavimo - gluposti, koje smo èuli iz usta naših sugovornika, dodatno doprinosi i opisna karakteristika na web-stranici Ministarstva vanjskih poslova BiH: "poveæani rizik, nesigurnost, oprez na putu, pažnja na privatne stvari..." I to je sve što smo u ovoj zemlji mogli pred odlazak saznati o boravku u Albaniji, ukljuèujuæi i neuspješno obilaženje knjižara. I sve ono u što se, izuzev male poèetne nezgode koja se može dogoditi bilo gdje, nikako nismo mogli uvjeriti.

Tunga tiet, moj dashuri U nezainteresiranost policajaca, poput gore pomenutog, pak jesmo: na cestama, koje su veæinom u fazi obnavljanja ili izgradnje, prosto ih nema. Taj manjak kontrole oèito je odredio kodekse ponašanja vozaèa - voze kako im je volja, i obaziru se jedni na druge tek ako ih alarmirate. Dakle, vozaè može voziti ravnodušno i posred ceste, sve dok mu neko ne zatrubi. Bez mnogo nerviranja, sklonit æe se ustranu. Èudno - ali tako su napravili vrlo ureðen saobraæaj. Pojedini nam ipak sa žaljenjem objašnjavaju da saobraæaj remete dijasporci, koji svakog ljeta preplave Albaniju i koji su "vani - mirni kao bubice, a ovdje - divljaju". Drugi opet tvrde da je razlog tome što se s policajcima možete dogovoriti sve "uz nekoliko leka". Kako god, s ciljem da preživimo na cesti, prilagodili smo se pravilima vožnje i vozili kao i svi - brzo. Stoga, kada nas je jedne prilike zaustavila patrola, nelagodno smo se smješkali ubjeðeni da za strance važi "malo više leka". Policajac je ljubazno uzvratio na albanski pozdrav "tunga tiet" i upitao nas da li znamo gdje idemo. Nakon što smo mu na mapi ukazali željeno mjesto, objasnio nam je detaljno najlakši put. Zahvalili smo se, išèekujuæi da sada uslijede - sankcije. Policajac je i dalje razvlaèio osmijeh. Mi smo i dalje èekali. I uradili nešto što pri zdravoj pameti ne bi ni u matiènoj zemlji - izvinili se za brzu vožnju. Pojas. Svjetla na farovima. Šta god. Još uvijek smo èekali. Policajac je mahao rukom.

Da nam se slièno nije ponovilo s obiènim graðanima, vjerovali bismo da se radi o sluèajnosti. Ali, ljubaznost i dobrodošlica Albanaca smještena je tamo gdje nije ni tražena. Tako je vrlo brzo prvi "topli" dodir s Albanijom nakon prelaska granice pao u zaborav. Da li zato što se raduju bilo kom vanjskom posjetiocu, pojedini nam nude pomoæ ili informaciju kada sami, iz nekog razloga, ustanove da nam je potrebna. Osjeæaj ih uglavnom ne vara... Nadležni organi se baš i nisu potrudili da smjernicama olakšaju putokaz. Kroz veæinu naselja prolazimo bez da uopæe znamo kako se zovu niti gdje se taèno nalazimo. Tako važi i za Kruje, do kojeg, i pored toga što je èuvar èuvene tvrðave Skender-bega, vodi komplikovan put.

Nacionalno jedinstvo Grad je smješten na vrhu planine i èini se gotovo kao da je uklesan u stijene. Penjuæi se uz vijugave ceste grada, ne mogu da se otmem impresiji da æe se svakoga èasa sva infrastruktura, a i mi s njom, srušiti u ponor... Subota je veèer i jedva se probijamo cestama. Svi trube, vièu, hodaju uzduž i poprijeko, gore i dole, auti jedva mimoilaze jedan drugog, ono što je jednosmjerno istovremeno je dvosmjerno... Albancima univerzalna pravila služe samo kao mjera da naprave sopstvena, pomislit æu tu veèer kao i nebrojeno puta tokom putovanja. Iako iz nekog razloga tražimo jezgro èaršije, brzo shvaæamo da je centar - sve. Estetika je haotièna, nove višespratnice miješaju se sa starim, otomanskim dijelom grada, sve je nabacano jedno povrh drugog... Kada konaèno pristupimo vrhu grada - visoke prelijepe stijene i divlji makadam nas upozoravaju da ne možemo dalje - vidimo ono što mu i prilièi: balkon Jadrana. Kažu da je grad na tolikoj uzvisini da katkad oštro oko može doseæi do daleke obale mora, udaljene dvjestotinjak kilometara. Mi ga ne vidimo, ali pred nama se pruža nepregledan svjetlucavi horizont... onaj koji je stanovnike Kruja pretvorila u zaštitnike albanske državotvornosti. S tog mjesta je Gjergj Kastrioti, koji je nakon djetinjstva i mladosti provedene na Porti u Istanbulu svojim vojnièkim vještinama zaslužio titulu Skender-bega, povratkom u roðenu zemlju branio punih dvadeset pet godina Albaniju od Otomanskog carstva. Ne samo da æe se insurekcija upisati u povijest kao jedna od najupornijih bitaka protiv moæne imperije, veæ æe u svijest Albanaca usaditi korijene o nacionalnom identitetu. Tako je poèetkom borbe za nezavisnost organizirao susret plemenskih voða u gradu Lezhe na kojem su se svi dogovorili da zaborave svoje razlike i stvore front jedinstva. Albanci njegovim imenom, Skender-beg pivom, konjakom, vinom, nazdravljaju dobro zdravlje i dug život...

Posljednja noæ u celibatu Dok obilazimo Kruje noæu, do nas dopiru zvuci albanske narodne muzike. Odlazimo u tom pravcu. Na mjestu ruševine, izmeðu dvije zgrade, nailazimo na - kolo. Na jednom od balkona, visi tranzistor. Plesaèi izlaze i ulaze unutar kruga okruženi klupama na kojima s jedne strane sjede djeca, a s druge starije žene u crnini, kosa pokrivenih bijelim maramama. Sjedamo na kraj jedne od klupa, krišom se miješajuæi u gomili. Pratimo ostale - svako malo ustajemo, odgovarajuæi na rukovanje osoba koje redom obilaze klupe. Mlaðe osobe shvataju da smo uljezi. Prilaze nam i ljubazno pitaju ko smo i šta smo. Sveèano obuèen djeèak s tacnom obilazi goste. Na jednoj strani su cigarete, na drugoj bonbone. Sliježuæi ramenima, biram - cigaretu. Susjed mi objašnjava da bi, pošto sam žensko, trebalo biti obratno. Izvinjavam se i vraæam je, ali odmahuje glavom dajuæi mi do znanja da je to samo tradicija. Pitam: "Je li svadba?" Nije. "Vjerenièki ritual, posljednja noæ u celibatu. Svadba je sutra." Mlada je kuæi, sa svojima, dok su prisutni samo prijatelji i porodica mladoženje. Vremenom s nekolicinom mladih odlazimo na drugo mjesto, na piæe valjda. Èini se da im je dosta tradicije za veèeras. Veæina njih su emigranti, koji su došli ovdje tokom ljetnog odmora. Dok se spuštamo niz Kruje, govore nam kako ovdje nema posla i kako sve veæi broj mladih odlazi vani, na bilo koji naèin. Albaniju je u posljednjih dvadeset godina napustilo 1,5 milion stanovnika, i tako se samo pridružilo staroj dijaspori, raširenoj po cijelom svijetu, najèešæe Italiji i SAD-u. S mladiæima se sporazumijevamo pretežno na talijanskom, najèešæe korištenim stranim jezikom u Albaniji. Kad konaèno stižemo u podnožje grada, vozaè, mladi Krujanin, koji nije kao i njegovi prijatelji uspio napustiti zemlju, skreæe lijevo. Prolazeæi kroz uski put opasan grmljem, èujemo muziku i glasove. Pomišljamo kako smo najvjerovatnije dovedeni na dernek. Naši domaæini nas uvode u dvorište: pred dvije ureðene dvospratnice nailazimo na još jedno kolo okruženo publikom na klupama. Okreæemo se upitnog pogleda prema mladiæima. "Još jedan vjerenièki ritual?!" "Da", kimaju glavom smijuæi se, "ovaj put - raskošniji." Pred ulazom nas doèekuje otac mladoženje i još nekolicina postarijih muškaraca. Èestitamo im, a potom se èastimo cigaretom i bonbonama. Pronalazimo svoje mjesto na klupama, dok nas svi redom znaèajno promatraju. Preko puta primjeæujem opet starije žene u crnini, s bijelim maramama. Naši sugovornici objašnjavaju da su to majke plaèa, udovice. Uživam u njihovoj nedoumici na licu dok razmjenjuju mišljenja o tome koje su religijske pripadnosti.

Multikonfesionalni sklad, ali pravi Veæ tada poèinjemo shvaæati da je dogovor sklopljen u gradu Lezhe i pored snažnog prisustva bizantinske kulture, èetiristo godina Otomanskog carstva, balkanskih ratova tokom kojih su teritoriju htjeli prisvojiti Bugari, Srbi, Grci, preko talijanskih aspiracija na albansku kulturu do jugoslavenskih težnji ka pripajanju Albanije kao sedme republike, uspio opstati. Historija naravno pamti svoje sukobe, nijanse, boli i svaðe, ali historija našeg malog puta kroz Albaniju nas je svakoga èasa vodila ka uvjerenju da se sklad albanske društvene razlièitosti uporno èuva upravo na temeljima njihovih uzajamnih poštivanja. Džamije i crkve kohabitiraju jedna s drugom u tišini, ne èuje se niti ezan niti zvono, dok se, kako saznajemo, klerikalni predstavnici pojavljuju tek kao promotori patrijarhata ili religijskih dogmi a nikako nacionalnog identiteta. Posljednji put kada se glas sveštenika èuo u javnosti bilo je tokom nedavne javne polemike po pitanju gay prava: modernizacija politièke platforme premijera Saliha Berishe naišla je na njihovu osudu. I to je, takoreæi, sve. Remzi Lani, direktor Albanskog medijskog instituta kojeg susreæemo u Tirani, pokušat æe nam objasniti da su radikalne islamske struje iz Irana i Afganistana pojaèale svoj utjecaj posljednjih godina ali "da im to nije uspjelo" jer je država marginalizirala utjecaj religijskih voða. Nisam sigurna zapravo gdje završava sekularizam a nastaje prvenstvo zaštite albanskog identiteta, ali teško smo mogli sakriti blagu zavist prema njihovom nekonfliktnom konfesionalnom suživotu. Bez obzira što su politièke i historijske prilike obje zemlje apsolutno neuporedive, mjerilo bh. razvoja sukladno ocjeni je li "iznad ili ispod Albanije" u pojedinim eurointegracijskim pitanjima prizemno je koliko i naša nesposobnost da uvidimo iluziju sjaja nekadašnje kulturne superiornosti, pogubnosti inih nacionalizama i vizije o jedinstvu kao uvjetu napretka. U poreðenju s Albanijom, bosanskohercegovaèko društvo koje pušta da njim dominiraju radikalni i nedobronamjerni politièki i vjerski ideolozi, može biti samo multi-nacionalistièko.

Šifra Marenglen Putujuæi Albanijom, zemljom koja je "kao BiH ostala bez liberalizacije viznog režima", kako nam uzvraæaju njeni stanovnici pri spomenu našeg porijekla, suoèavamo se s tipiènim "tranzicijskim" elementima: novoizgraðene veleljepne rezidencije nadomak poluruševnih kuæa, autoputevi u izgradnji, benzinske pumpe na svakih sto metara, luksuzni restorani pred kojima djeca prodaju žive zeèeve... Koliko god se èini da žive neki svoj albanski podivljali kapitalizam, toliko se ne možemo oteti utisku da æe ga prevaziæi daleko prije negoli BiH, upravo jer ga, pored visokog stepena korupcije i kriminala, ne stimuliraju dodatno i meðunacionalni konfliktni interesi. Albanci na svakom koraku nedvojbeno poruèuju da je cijena ekonomskog patriotizma naklonjenost "velikim silama". Gotovo na sve i jednoj kuæi, zgradi, benzinskoj pumpi, gradilištu, trafici, kontejneru, praonici auta - kojih ima koliko i granapa - vijori se obavezno, pored albanske, amerièka, EU i NATO zastava. Nedaleko od njih, nerijetko u kakvom žbunju, primjeæujemo nekadašnje bunkere, paranoidni relikvij vremena kada se strahovalo od moguæeg napada tih istih "velikih sila". Navodno ih ima 400.000 širom zemlje. Uskoro æe poèeti njihovo rušenje. Prizori proamerikanizma me neprestano podsjeæaju na Kosovo u vrijeme proglašenja nezavisnosti u februaru 2008.

"Albancima je muka od Hoxhinog perioda i zato ideja o velikoj Albaniji dolazi prvenstveno s Kosova. Ovdje više uopæe ne èujete o tome, jer im ta ideja nije donijela ništa dobro. Kosovski Albanci žive potpuno drugu stvarnost i Albanci iz Albanije su toga vrlo svjesni. Bez obzira što je veæina nakon toliko godina umislila sebi ono u što ih je Hoxha uvjeravao, da su direktni potomci Ilira te da su stoga najstariji evropski narod i superiorni u odnosu na druge, Albanci sve više napuštaju staromodne ideje o savršenoj naciji jer vide da nisu, da su u zaostatku i žele ih pošto-poto prevaziæi", objašnjava nam Remzi Lani. Èetrdeset pet godina komunizma je naravno uspjelo u potpunosti marginalizirati religiju, daleko više negoli je to bio sluèaj u socijalistièkoj Jugoslaviji. Antireligijsko djelovanje posebno je ohrabrivalo kršæane i muslimane, da mijenjaju imena djece kako se ne bi prepoznavali po tome. Hoxha je ostao Enver, ali drugi su savjetovani da biraju poželjna imena sa zvaniène liste, bilo ilirskog znaèenja, bilo svojevrsne hibride revolucionarnog predznaka. Tako je cijela jedna generacija dobila izmišljena imena poput, recimo, popularnog Marenglen, spoj Marksa, Engelsa i Lenjina.

Bunkerska parodija"Albanci nisu baš veliki vjernici. Mislim da radi toga nema toliko sukoba, vjera je više simbolièka, tradicionalna, i upražnjava se po potrebi. Zato se Albanci, konfesionalno, stalno miješaju, veæina uopæe ne zna koje je pripadnosti", reæi æe nam jedna profesorica francuskog i engleskog jezika, naš domaæin na jugu, u jednom od najljepših albanskih gradova, pod UNESCOV-om zaštitom, Gjirokastri. Objašnjava nam da je ona bektašija - pripadnica sufijskog reda koji su po religijskoj pripadnosti druga najveæa zajednica, poslije sunnita u Albaniji - ali da njena djeca idu u evangelistièku crkvu. Iz pristojnosti ne tražimo detalje. Dok sjedimo na balkonu njene porodiène kuæe na, uistinu, "najvišoj èaršiji na svijetu", kako je egzaktno opisao Ismail Kadare svoj rodni grad, naša sugovornica nam pokazuje mjesto gdje se iznad nove kuæe poznatog pisca nalazi porodièna vila Envera Hoxhe. Danas je pretvorena u etnografski muzej. Sve kuæe su orijentalnog stila, graðene èuvenim gjirokastrijskim kamenom. Dok razgovaramo o problemima s kojim se suoèava Albanija, gazde kuæe - stariji gospodin i gospoða - prinose rakiju za stol. Pitamo ih da li je život bio teži nekada. "Život je imao svoje prednosti tada", govori starija žena, dok naša sugovornica prevodeæi dodaje opasku da je njen suprug "bio važan Hoxhin èovjek u Gjirokastri". Suprug ne prièa mnogo o tom vremenu, tek toliko da kaže da je "sve što je raðeno bilo u skladu s tadašnjim zakonima". Pomišljam kako se i Adolf Eichmann na sudu branio istim argumentima. "Kad sam bio mali, bojali smo se da æe doæi po oca. Berlinski zid je pao i nova vlada je poèela praviti èistke. Ali nisu." Njegova supruga se s podsmijehom i tiho prisjeæa kako je Hoxhin komunizam polako postajao parodièan. "Sjedili bismo na nastavi i odjednom bi zazvonilo na uzbunu. Uèiteljice bi govorile: 'Napad, napad!', a mi bismo svi trkom preko vrata krenuli ka izlazu da se sakrijemo u najbliži bunker. Èekali bismo satima, zbijeni jedni pored drugih, ali, naravno, nikada se ništa nije desilo." "Svi znaju šta se dogaðalo, ali niko ne poteže prièu o tome. Nema historijskog revizionizma te vrste, iako mislim da æemo se jednom morati u javnom diskursu suoèiti s tim i izvuæi strahove", objasnit æe nam Remzi Lani. Istina, koga kod da pitamo o tom vremenu, sliježe ramenima, æuti... Suveniri s Hoxhinim likom nude se turistima na prodaju. Pitam se zašto bi neko u svojoj kuæi držao èašu sa slikom osobe koja je kriva za progone, ubijanja, zatvaranja, muèenja i uskraæivanja temeljnih individualnih sloboda? Zato što su Albanci svjesni da ih samo ono što ih je razdvojilo od svijeta može iznova njemu približiti? Što se za spomen Albanije, koju je decenijama izolirao od ostatka svijeta, veže samo njegovo ime? Sada kada Albanija razotkriva svoj veo, Hoxha je zaista potpuno nebitan lik.





Berat



Grad hiljadu prozora


Èast svim gradovima koje moj putnièki CV pamti, ali Berat je grad najèudesnije estetike koji sam ikada vidjela. Zbog kuæa orijentalno-mediteranskog stila koje se s obje strane rijeke nižu duž stijena zovu ga gradom hiljadu prozora. Stari ilirski zid mu daje životni vijek od 2.000 godina a razlièite graðevine svjedoèe o višestoljetnom suživotu raznih religijskih i kulturnih zajednica. Gradom dominira tvrðava Kala u kojoj se nalazi posebna èaršija sa svojim kafeima, granapima, sokacima... Ostaci džamija i pravoslavnih crkvi vidljivi su širom tvrðave, dok autohtono stanovništvo stoljeæima živi nadomak prelijepih bizantijskih crkvi i gigantske skulpture s likom cara Konstantina. Berat je preplavljen maslenicima, èiji se raznovrsni plodovi mogu kušati na lokalnoj pijaci, uz svježi sir, kajmak, mileram...





Od Tirane do Jadrana



Albanska ljepota poroka


Od svih gradova, najmanje smo se zadržali u Tirani. Iako su mladi ponosni na njen sve brži razvoj, modernizaciju kvartova, popularizaciju noænog života, Tirana nije najljepše od onoga što se nudi putnicima. Relativno mlad, proglašen je glavnim gradom samo kako bi onomad zbližio i olakšao spajanje sjevera i juga zemlje: poèeo se razvijati izmeðu dva svjetska rata, u vrijeme kraljevine King Zoga, a dovršio ga je Enver Hoxha èiji ukus za arhitekturu Tirani nije donio ništa dobro. Sada kada se na mjestu poluruševnih zgrada grade nova veleljepna zdanja, Tirana izgleda kao jedno veliko predgraðe grada u koji nikad ne stižete. Mladi istièu Boku, nekadašnji administrativni kvart i sjedište albanskog diktatora, decenijama zabranjen obiènom narodu: vrlo brzo nakon Hoxhine smrti postao je glavno mjesto izlaska; svuda su kafiæi, diskoteke i klubovi. Tirana je, pak, s istoène strane okružena predivnim planinskim vijencima, nacionalnim parkom Dajit, a sa zapadne jadranskom obalom do koje autoputem ne treba ni sat vremena vožnje. Durres, odnosno Draè, jedan je od najstarijih albanskih gradova, u kojem se nalazi nekoliko ostavština iz rimskog perioda. Nedaleko od centra poèinje plaža duga èetrdeset kilometara. Pješèane dine i toplo more okruženi su novoizgraðenim hotelima, diskotekama, restoranima... Cijene su duplo jeftinije nego u BiH ili na Jadranskom moru. Dok se u Durresu najèešæe odmaraju Albanci, turisti preferiraju Serandu na koju su Albanci ponosni: "Da li ste išli u Serandu, kada æete iæi u Serandu, Serandu ne smijete propustiti", pitaju uvijek. Serandu, dakle, nismo zaobišli - leži na Jonskom moru i, pored toga što je infrastruktura još uvijek u izgradnji, okolna brda, stijene, tvrðava i kamene plaže èine je biserom albanske obale.



28-08-2009 at 13:14 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

albanija je prekrasna... morat cu dodati svoje fotografije i napisati neke svoje impresije, iako odavno nisam bila (a bila sam jedno 7-8 puta)...

inace, plaze su im kao iz onog filma "beach" (valjda se tako zvao)... ljudi su jako prijatni, hrana je odlicna (ko o cemu, ja o hrani)...

posebno je interesantan njihov talent za jezike... (vecinom) preko tv-a, a i zbog rada/zivota na strani, znaju talijanski, francuski, a cesto i nase jezike...

na jugu se moze vidjeti fantastican krajolik: planine koje se dizu, nebu pod oblake, gotovo sa samih, netaknutih plaza...

hvala abulafija na ovome....

28-08-2009 at 13:31 | Ukljuèi u odgovor
andjela
Nivo: Forumski doajen
Ljubav se zove imenom mojim!!

Registriran(a): 27-01-2004
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 13230
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Albanija

citat:
statebriga wrote:
albanija je prekrasna... morat cu dodati svoje fotografije i napisati neke svoje impresije, iako odavno nisam bila (a bila sam jedno 7-8 puta)...

inace, plaze su im kao iz onog filma "beach" (valjda se tako zvao)... ljudi su jako prijatni, hrana je odlicna (ko o cemu, ja o hrani)...

posebno je interesantan njihov talent za jezike... (vecinom) preko tv-a, a i zbog rada/zivota na strani, znaju talijanski, francuski, a cesto i nase jezike...

na jugu se moze vidjeti fantastican krajolik: planine koje se dizu, nebu pod oblake, gotovo sa samih, netaknutih plaza...

hvala abulafija na ovome....


Gledala sam skoro na HRT-u jednu reportažu koja je govorila upravo o Albaniji
Taènije neki hrvatski biznismeni veæ kupuju tamo kuæe i stanove na moru , jer neki njihovi analitièari , procjenjuju da æe u buduænosti Albanski turizam biti visoko na ljestvici extra destinacija

I kao što kežeš , gledajuæi reportažu vidjela sam da zaista imaju extra plaže!!
28-08-2009 at 14:38 | Ukljuèi u odgovor
Vejsil
Nivo: Forumski doajen
izbjeglicaizbezsmisla

Registriran(a): 19-03-2004
Odgovori: 15014
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

svima nama ce uskoro Albanija biti obecana zemlja dje cemo ostvarivati "albanski san"

Zamisli kada pirotjanci i nislije navale ko gastarbajteri?yebote ko nekad' u tretji rajh

28-08-2009 at 16:07 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

na simpaticnom odmoristu od cafasan prema prenjas (ovo mjestasce sto se nazire)...

06-03-2010 at 22:27 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

iznad elbasana, planina krrabe... negdje pri vrhu...


ps. pardon, pri vrhu onog dijela uz koji smo se penjali

[Edited by statebriga on 06-03-2010 at 22:31 GMT]

06-03-2010 at 22:30 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

pogled sa tvrdjave, rekonstruirane na ostacima originalne tvrdjave u kruji, rodnom mjestu skenderbega, na obroncima planine martanesh


06-03-2010 at 22:33 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

sarenilo tirane... juzni ulaz u grad


06-03-2010 at 22:34 | Ukljuèi u odgovor
Mirko i Slavko
Nivo: Forumski vuk

Registriran(a): 08-09-2009
Odgovori: 468
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

Bit ce zeznuto protiv albanije igrali su dobro sa portugalom u portugalu. Valjda cemo im zabiti koji

06-03-2010 at 22:35 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Albanija

sarenilo draca (ili durresh-a, u originalu)



vise slika, a uskoro i reportaze iz albanije i ostalih dijelova balkana na ovoj temi...

[Edited by statebriga on 06-03-2010 at 22:37 GMT]

06-03-2010 at 22:36 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 19
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: admin, Daks, Little One, mace, Morton1905, Prosvjetar, sana
FORUM : Putopisi : Albanija New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice