Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.


FORUM : Politika : FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP
Strana: 1 2 3 4
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
oddodood
Nivo: Forumas sa iskustvom
Ubi nas glad za neznanjem!
Registriran(a): 15-03-2009
Odgovori: 136
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP



Svaki Bošnjak koji želi SDS i HDZ na vlasti treba glasati za SDA, svaki Srbin ili Hrvat koji želi SDA na vlasti neka glasa za "svoju" nacionalnu stranku (Lagumdžija, Z., 2002).

20-12-2010 at 11:33 | Ukljuèi u odgovor
Shaban
Nivo: Forumski doajen
Taxirat

Registriran(a): 17-01-2008
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 12510
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

SARAJEVO - Objavljena programska platforma
SDP-a.
"Na osnovu izražene volje biraèa na Opštim izborima održanim treæeg oktobra 2010. godine, Svjesni potrebe za žurnim formiranjem vlasti koja æe krenuti u rješavanje nagomilanih socijalnih i ekonomskih problema, Polazeæi od konsenzusa o euro-atlantskoj buduænosti BiH,

Uvažavajuæi stavove izražene u Izvještaju Europske komisije o napretku Bosne i Hercegovine za 2010. godinu i izvode iz posljednjeg kominikea Vijeæa za implementaciju mira (PIC) (u Prilogu),

Okupljeni oko cilja da Bosna i Hercegovina u narednom mandatnom periodu postane zemlja-kandidat za punopravno èlanstvo u euroatlantskim strukturama utvrðujemo,

Osnove za formiranje vlasti u Federaciji BiH i platforma zajednièkog nastupa u institucijama BiH u mandatnom periodu 2010.-2014.


1. Euroatlantske integracije

EU

• Ispunjavanje obaveza koje proizilaze iz SSP-a (npr. Zakon o državnoj pomoæi, Sejdiæ/Finci) i rješavanje prioriteta iz evropskog Partnerstva za BiH;
• Usvajanje „EU klauzule“ kako bi se ubrzale reforme koje BiH vode ka EU i NATO. Ozakoniti da do ulaska BiH u EU za reforme i zakone iz ovog seta neæe biti moguæe koristiti instrumente veta;
• Podnošenje aplikacije za èlanstvo u EU do kraja Maðarskog predsjedavanja;
• Preuzimanje upitnika za ispitivanje spremnosti BiH za èlanstvo do kraja 2011. godine;
• Odgovori na upitnik do sredine 2012. godine;
• Dobijanje kandidatskog statusa do kraja 2012./poèetka 2013. godine;
• Poèetak pregovora 2013.-2014.


NATO/Vojna imovina

• Ispunjavanje ulova za MAP do 30.6.2011. godine;
• Knjiženje 69 perspektivnih lokacija na BiH s punim pravom na usus (vlasništvo držati stvar u pritežanju) fructus (koristiti polodove istoga) i abusus (raspolagati);
• Lokacije veæ proglašene neperspektivnom vojnom imovinom dijele sudbinu državne imovine;
• Lokacije koje se kasnije utvrde kao neperspektivne dijele sudbinu ostale neperspektivne i državne imovine;
• Ispunjavanje uslova za punopravno èlanstvo u NATO-u do poèetka 2012. godine;
• Izbor èlanova Predsjedništva BiH iz Parlamenta (jedan predsjednik i dva potpredsjednika) i uspostava jednog glavnokomandujuæeg Oružanih snaga;

Državna imovina:

• Pitanje državne imovine ne prevoditi s pravnog na politièki teren;
• Sva imovina koja je predmet zakona o zabrani raspolaganja nametnutog od strane OHR-a, mora biti uknjižena na državu Bosni i Hercegovinu.
Nakon toga, država za sebe zadržava imovinu koja joj je potrebna za normalan rad sadašnjih i buduæih njenih institucija i svih institucija u vezi sa punopravnim èlanstvom BiH u NATO-a i EU.
• Po upisu državne imovine na državu BiH, ostala imovina se u skladu sa odgovarajuæim sporazumom daje nižim nivoima vlasti, javnim ustanovama ukljuèujuæi i lokalne zajednice. Ovaj proces æe biti definiran jednim zakonom.


2. Politièki i ekonomski prioriteti


Principi za uspostavu i funkcioniranje vlasti:

• Pokušati formirati konzistentnu strukturu vlasti radi efikasnije spovedbe ciljeva ove saradnje. Uspostava parlamentarne veæine na nivou BiH koja proizilazi iz entitetskih parlamentarnih veæina kao prvi korak;

• Ova platforma ostaje otvorena i za druge politièke partije za koje su prihvatljivi principi iz ove platforme, uz saglasnost potpisnica ovog dokumenta;

• Posebnim dokumentom æe biti detaljno definisan naèin participacije stranaka potpisnica, kao i raspodjela konkretnih pozicija, a u skladu sa izbornim rezultatima i odgovarajuæim etnièkim kvotama.


Promjena imidža zemlje i pokretanje novog investicionog ciklusa:

• Izgradnja imidža BiH kao faktora stabilnosti u regionu kao osnove za otvaranje novog investicionog zahvata i direktnih domaæih i stranih investicija (FDI);
• Koordinirane aktivnosti i provoðenje mjera na poboljšanju ranga BiH u izvještaju Doing Business Svjetske banke izvještaju i Izvještaju o konkurentnosti (formirati Savjete/Vijeæa za konkurentnost koja podrazumijeva i administrativna olakšanja i stimuliranje malih i srednjih preduzeæa od registracije do realizacije poslovnih planova);
• Usklaðene inicijative prema meðunarodnim finansijskim institucijama (EBRD, Svjetska banka, EU) i državama za infrastrukturne (autoput od Banja Luke ka Doboju i Tuzle ka koridoru Vc, te koridor Vc) i energetske projekte, nauku, poljoprivredu i okoliš;
• Inventura i uspostava mehanizama za ubrzavanje implementacije veæ odobrenih sredstava meðunarodnih finansijskih institucija;
• Uspostavljanje mehanizma za stimuliranje izgradnje stanova za mlade i socijalno ugrožene kategorije;
• Ujednaèen nastup prema EU fondovima i meðunarodnim finansijskim institucijama u funkciji podrške projektima zaštite okoliša i energetske efikasnosti;
• Izgradnjom regulatornog okvira u energetskom sektoru u skladu sa EU standardima (EC Direktive i Uredbe), a posebno ispunjavanjem obaveza koje je BiH preuzela potpisivanjem meðunarodnih sporazuma (Energetska povelja, Sporazum o Energetskoj Zajednici, Sporazum o Stabilizaciji i Pridruživanju), npr. usvajanje Zakona o gasu BiH, regulative za dalji razvoj tržišta elektriène energije i gasa u BiH i sl.;
• Rješavanjem problema koji su zaustavili provoðenje zapoèetih reformi u energetskom sektoru (npr. deblokada funkcionisanja prenosne kompanije ''Elektroprenos BiH a.d. i aktiviranje ''zamrznutih'' sredstava amortizacije u iznosu preko 150 mil KM);
• Izrada ''Strategije energetskog sektora BiH'' i formiranje Sektora za energetiku pri MVTEO, a u skladu sa preporukama iz Izvještaja EC za 2010. godine;
• Definisanje naèina prikupljanja podataka za energetsku statistiku BiH;
• Pokretanjem inicijativa koje æe omoguæuti Zajednièka vizija razvoja i ulaganja projektima u elektroenergetskom sektoru (npr. partnerskim uèešæem u izgradnji novih elektranana – primjer HE Ugar i sl.);
• Izgradnja pravnog okvira i prateæe regulative za istraživanje i eksploataciju rezervi nafte i prirodnog gasa;
• Izradom ''Integralnog modela upravljanja vodama'' (npr. slivova rijeka Drine i Neretve), na osnovu ''Inland Waterway Convention'' i Direktive ''Integrated river-basin management'', EC 2000/60 što bi omoguæilo zaštitu interesa BiH na pomenutim rijeènim slivovima i pokretanje investicija u izgradnju novih HE;
• Poveæanje obima izdvajanja za nauèno-istraživaèki rad;
• Poveæanje poreza na luksuzne robe;
• Dosljedna primjena ugovora o slobodnoj trgovini, ukljuèujuæi i zaštitne mjere iz ugovora;
• Podrška domaæoj poljoprivrednoj i prehrambenoj proizvodnji, a naroèito svakoj izvozno orijentiranoj i iz proraèuna Federacije BiH;
• Redefinicija uloga i funkcioniranje Razvojne banke Federacije BiH i IGA-e kao institucija koje æe primarno biti u funkciji proizvodnje, poljoprivrede i izvoza;
• Donošenje Zakona o javno-privatnom partnerstvu;
• Zadržati veæinski državni paket u sektoru energetike, namjenske poizvodnje i telekomunikacija u ovom momentu;
• Uspostava jedinstvenog ekonomskog prostora koja podrazumijeva izjednaèavanje fiskalnih i parafiskalnih optereæenja;
• Uspostava tješnje ekonomske saradnje sa susjednim državama gdje god je to moguæe bazirajuæi je na komplementarnim resursima i gospodarstvima te na zajednièkom iteresu s ciljem nastupa na treæim tržištima;
• U naredna 3 mjeseca stranke potpisnice æe kvantificirati sve mjere, a u cilju jasne implementacije ove platforme.


Popis stanovništva:

• Usvojiti zakon o popisu stanovništva tako da se popis izvrši tokom 2011. godine a da se podaci o etnièkoj strukturi stanovništva prema popisu iz 1991. godine primjenjuje do okonèanja pregovora sa EU o sticanju statusa punopravnog èlana ili do ulaska u NATO;
• Izjašnjavanje o jeziku, etnièkoj i vjerskoj pripadnosti, kao i kategoriji Ostalih, je fakultativno.


Konkretna zakonska rješenja koja treba usvojiti/mijenjati:

• Zakon o oduzimanju nelegalno steèene imovine;
• Reforma javne uprave, koja pored racionalizacije, ukljuèuje i Zakon o državnoj službi (redefiniranje statusa rukovodeæih državnih službenika);
• Zakon o sukobu interesa (usklaðivanje sa Europskom konvencijom i mišljenjem Venecijanske komisije);
• Paket garantovanih zdravstvenih usluga usklaðen za cijelu teritoriju BiH, kao i mobilnost zdravstvenog osiguranja za povratnike;
• Jedinstvena zdravstvena kartica za cijeli teritorij BiH za paket garantovanih zdravstvenih usluga
• Omoguæavanje izbora ljekara pacijentima;
• Usvajanje paketa reformskih zakona u oblasti zdravstva na osnovu EU standarda;
• Analiza i reforma ukupnog poreskog sistema koji bi dodatno stimulirao poljoprivredu, proizvodnju i izvozni sektor do kraja 2011. godine;
• Umanjenje stope PDV-a na osnovne prehrambene namirnice, knjige, štampu, školski pribor i lijekove i revizija poreskih stopa PDV-a na osnovu ekspertne analize do sredine 2011. godine;
• Izborni zakon - zatvorene liste u funkciji osiguravanja spolne, regionalne i etnièke zastupljenosti koja proizilazi iz principa konstitutivnosti naroda ili odgovarajuæe podizanje praga unutar otvorenih izbornih listi;
• Na osnovu analize dosadašnjih rješenja pristupiti reformi izbornog zakonodavstva;
• Zakon o zabrani totalitarnih, fašistièkih, neofašistièkih, esktremnih i radikalnih politièkih i vjerskih organizacija u skladu sa odgovarajuæom rezolucijom Vijeæa Evrope;
• Zakon o zabrani poricanja genocida, zloèina protiv èovjeènosti i ratnih zloèina;
• Uspostaviti sistem na državnom nivou povezivanja Zakona o matiènim knjigama i Zakona o elektronskom dokumentu;
• Dosljedna primjena i daljnje jaèanje zakonske regulative u oblasti poljoprivrede, a naroèito u oblasti imovinsko pravnih odnosa, reforma katastra i zemljišnjih knjiga.
• Uspostava federalnog Fonda za isplatu porodiljskih nadoknada;
• Pri ministarstvu civilnih poslova ili drugom odgovarajuæem mjestu formirati jedinicu/odjeljenje koje ima mandat da koordinira aktivnosti u sluèaju elementarnih nepogoda i prirodnih katastrofa;
• Reforma penzionog sistema;
• Reforma sektora socijalne zaštite sa ciljem efikasnijeg usmjeravanja budžetskih sredstava onima koji su u stanju socijalne potrebe.
• Vršenje revizije kroz kontrolu ispunjenja ugovora o privatizaciji;
• Donošenje zakona o lustraciji
• Zakon o politièkim organizacijama


Rad i zapošljavanje

• Izmjena i dosljedna primjena radnog zakonodavstva;
• Prilagoðavanje obrazovnih programa sa ciljem dokvalifikacije i prekvalifikacije nekvalifikovane i nisko-kvalifikovane radne snage;
• Redefinicija uloge Zavoda za zapošljavanje;
• Uspostava posebnih sudskih odjeljenja za radne sporove koji bi omoguæili efikasnije rješavanje radno-pravnih sporova;
• Reforme zakonskih rješenja u oblasti zdravlja i sigurnosti na radu;


Boraèka zaštita

• Provedba sistematske i temeljite revizije korisnika;
• Usvajanje jedinstvenog zakonskog okvira kojim se regulišu vrsta i obim prava utemeljena na boraèkom statusu;


Obrazovanje

• Dosljedna provedba postupka akreditacije visokoškolskih institucija;
• Depolitizacija upravljanja sektorom obrazovanja;
• Eliminacija diskriminatorskih praksi u obrazovanju;


Javni servis:

• Provesti usvojenu reformu javnog RTV servisa sa krajnjim ciljem da Korporacija Javnih servisa BiH postane funkcionalna i samoodrživa;


Regionalna saradnja:

• Usklaðivanje poreznih stopa kako bi se smanjila nelegalna prekogranièna trgovina;
• Sa vladama u regionu osnovati zajednièki policijski task force sa zadatkom koordinacije operacija na hapšenju osumnjièenih za ratne zloèine i organizovani kriminal na teritoriji zemalja regiona;
• Potpisivanje pravnog instrumenta sa vladama u regionu koji æe onemoguæiti bijeg osumnjièenih ili osuðenih kako za ratne zloèine tako i za organizovani kriminal iz jedne zemlje regiona u drugu;
• Osnivanje državne komisije za istinu i pomirenje èije æe nadležnosti i mandat utvrditi PS BiH;
• Ustrojavanje mehanizama za promociju vrijednosti zajednièkog života u BiH i stvaranja kulture evropskih vrijednosti kako u zemlji, tako i u regionu;


Opšte mjere štednje:

• Redefinisati postojeæu potrošnju za plate, paušale, naknade i povlastice izabranih dužnosnika, te racionalizaciju voznog parka;


Povratak izbjeglica:

• Implementacija Strategije za sprovoðenje Aneksa VII Opšteg okvirnog sporazuma, koju je PS BiH usvojila u junu 2010. godine;
• Promjena postojeæe politike povratka tako da bude fokusirana na održivost i otvaranje radnih mjesta u povratnièkim zajednicama;




3. Jednakopravnost konstitutivnih naroda i ostalih


• Pravna, socijalna i sekularna država sa mehanizmima institucionalne jednakopravnosti konstitutivnih naroda i ostalih, na cijeloj teritoriji BiH;
• Predsjednici Predsjedništva BiH, Predstavnièkog doma, Doma naroda i Vijeæa ministara biraju se na èetvorogodišnji mandat i svaki od konstitutivnih naroda mora biti zastupljen na jednoj od ovih pozicija, s tim da se u pravilu u svakom narednom mandatu vrši rotacija po etnièkom principu pri èemu ni na jednoj od ovih funkcija pripadnik jednog konstitutivnog naroda i ostalih ne može biti više od dva mandata uzastopno;
• Predsjednik i potpredsjednici BiH (Predsjedništvo BiH) se biraju iz Parlamenta uz smanjenje ustavnih nadležnosti;
• Otklanjanje diskriminacija u pravnim aktima u skladu sa odlukom Finci-Sejdiæ i Evropskom konvencijom o ljudskim pravima u èitavom sistemu;
• Racionalno poveæanje broja zastupnika u Predstavnièkom domu sa garantovanom kvotom za konstitutivne narode i ostale (iz oba entiteta) u skladu sa Izbornim zakonom BiH, uz odgovarajuæe smanjenje na nižim razinama;
• Garantovane kvote i za Ostale u entitetskim parlamentima kao što je to veæ sluèaj sa konstitutivnim narodima;
• Naèin odluèivanja u entitetskim vladama potpisnika ovog dokumenta æe biti po analogiji sa Vijeæem ministara;
• U pravilu garantovati kvote za konstitutivne narode i ostale u svim kantonalnim skupštinama, opæinskim vijeæima/skupštinama opština što æe se regulisati Izbornim zakonom;
• Eliminisanje diskriminacije graðana po bilo kom osnovu na cijelom teritoriju BiH, na osnovu analize koja æe biti uraðena u prvoj godini mandata nove vlasti;
• Osiguranje adekvatne zastupljenosti pripadnika konstitutivnih naroda i ostalih prilikom zapošljavanja u javnim preduzeæima i organima uprave na svim nivoima (opštine, kantoni, entiteti);


4. Sistemska pitanja

• Uspostava Vrhovnog suda Bosne i Hercegovine koji bi, kao i u svim demokratskim sistemima ujednaèavao sudsku praksu za prostor cijele države;
• Civilna kontrola vojske – Predsjednik Predsjedništva glavnokomandujuæi (obavezne konsultacije Predsjednika sa potpredsjednicima);
• Ustavno regulisanje dvojnog državljanstva koje æe svim graðanima BiH omoguæiti prijem u državljanstvo druge države, a da pritom ne gube bh. državljanstvo iako ne postoje bilateralni sporazumi o dvojnom državljanstvu;
• Uspostavljanje ministarstava Poljoprivrede i ruralnog razvoja, Nauke, tehnologije i zaštita okoliša, te Zdravstva na nivou BiH;
• Lokalna samouprava u skladu sa Europskom poveljom o lokalnoj samoupravi i naèelom supsidijarnosti;
• Redefinisati ulogu Visokog sudskog i tužilaèkog vijeæa na bazi analize i rezultata u dosadašnjem radu, te njihovo odgovarajuæe pozicioniranje u odnosu na zakonodavnu vlast;


5. Transformacija OHR-a


Tranzicija aktivnosti OHR-a koje su povezane sa EU integracijama na ojaèanog visokog predstavnika EU je moguæa uz osiguranje slijedeæih pretpostavki:
• Ispunjavanje uslova definisanih kao 5+2;
• Provoðenje I faze Ustavnih promjena;
• Usvajanje u bh. institucijama svih odluka i zakona koje je donio Visoki predstavnik;
• Prenošenje ovlasti OHR-a na institucije Bosne i Hercegovine na ustavan naèin, odnosno:
- Osiguranje instrumenata deblokade državnih institucija,
- Definiranje vrhovnog tumaèa Dejtonskog sporazuma,
- Rješavanje pitanja ostalih ovlasti OHR-a,
Institucionalna funkcija OHR-a kao garanta mirovnog sporazuma na bazi postojeæih odluka UN-a ostaje do prijema Bosne i Hercegovine u EU i NATO.


6. Proces ustavnih reformi

• I faza - bazni paket ustavnih reformi :
- usklaðivanje sa Europskom konvencijom o ljudskim pravima i temeljnim slobodama u èitavom sistemu, sa ciljem izjednaèavanja prava svih graðana na cijeloj teritoriji BiH, odnosno konstitutivnih naroda i ostalih;
- evropska klauzula;
- definiranje izvornih i podijeljenih nadležnosti;
- uspostava Vrhovnog suda BiH;
- prenos ovlasti OHR-a na institucije BiH;
- Ugraðivanje instrumenta deblokade odnosno spreèavanja zloupotrebe entitetskog glasanja: u sluèaju da ni u drugom krugu glasanja nije osigurana potrebna entitetska veæina za donošenje odluke, Ustavni sud bi bio nadležan utvrditi da li je takvom odlukom povrijeðen entitetski interes

• II faza – ustavne reforme koje proizilaze iz obaveza u procesu pristupanja Bosne i Hercegovine Evropskoj Uniji
• III faza - teritorijalna reorganizacija u mjeri u kojoj se ukaže potreba kroz prethodne faze ili po ostvarivanju potrebnih politièkih uslova;
• Konstituisati Ustavni savjet kao savjetodavno tijelo Ustavno-pravne komisije u kojem uèestvuju eksperti politièkih partija èlanica BiH Parlamenta, predstavnici èlanica zemalja PIC i Venecijanske komisije, vodeæi svjetski eksperti za ustav, predstavnici NVO sektora iz BiH;
• Ustavni savjet radi kontinuirano i ima funkciju da iznosi ekspertno mišljenje o zakonima koji su potrebni za EU i NATO integracije te da pomaže ustavno-pravnoj komisiji u formulisanju prijedloga tokom procesa ustavnih reformi.



Prilog:

Izvod iz stavova Vijeæa za implementaciju mira u BiH od 01/12/2010.:

• Upravni odbor PIC-a pozvao je vlasti u BiH da prioritetno uspostave transparentan i efikasan mehanizam za utvrðivanje konkretnih prijedloga za ustavnu reformu. Ovaj mehanizam treba da se prioritetno posveti pitanju diskriminatornih odredbi, koje je kao takve utvrdio Evropski sud za ljudska prava u predmetu Sejdiæ-Finci protiv BiH. Bosna i Hercegovina takoðer treba da pojaèa napore na poboljšanju procesa odluèivanja kako bi bila u poziciji da usvoji, implementira i realizira korake koji su potrebni za unapreðenje integracije ove zemlje u EU. Upravni odbor PIC-a je pozvao organe BiH da bez odlaganja usvoje državni zakon o popisu stanovništva, koji predstavlja važan instrument za socijalni i ekonomski razvoj i koji je preduvjet za dalje pomake u realizaciji programa za èlanstvo u EU.

• Države èlanice Upravnog odbora PIC-a iz EU, te Kanada, Turska, Japan i SAD, naglasili su svoje napore na promoviranju ambicioznog reformskog plana, te na pružanju pomoæi Bosni i Hercegovini da preduzme napore koji su potrebni za podnošenje vjerodostojne prijave za èlanstvo u EU. Prisustvo EU ima vodeæu meðunarodnu ulogu u promoviranju i savjetovanju o svim reformama neophodnim za proces evropskih integracija, u kontekstu Lisabonskog sporazuma.

• Naroèito je naglašena potreba za rješavanjem pitanja raspodjele državne i vojne imovine, u dogovoru izmeðu vlada na državnom i entitetskom nivou. Upravni odbor PIC-a konstatirao je da osim što blokira tranziciju Ureda visokog predstavnika, neuspjeh u rješavanju ovog pitanja onemoguæava Bosni i Hercegovini da ispuni kriterije za euro-atlantske integracije i stvara atmosferu pravne nesigurnosti. Ova situacija spreèava potencijalnu raspodjelu navedene imovine za dobrobit graðana Bosne i Hercegovine i narušava moguænosti privlaèenja investicija i stvaranja radnih mjesta.

• U vezi sa vojnom imovinom, Upravni odbor PIC-a ohrabrio je sve strane da prioritet daju pronalaženju rješenja za registraciju nepokretne vojne imovine za koju je utvrðeno da je neophodna Bosni i Hercegovini za odbrambene svrhe kao državne imovine Bosne i Hercegovine u skladu sa Zakonom o odbrani BiH iz 2005. godine. Kao što je potvrðeno u Deklaraciji sa Lisabonskog samita NATO-a, zemlje èlanice NATO-a u Vijeæu za provedbu mira i Japan istièu da bi ovo omoguæilo poèetak praktiène provedbe Akcionog plana za èlanstvo u NATO savezu. Vlasti takoðer moraju nastaviti sa uništavanjem viška oružja, municije i eksplozivnih sredstava.

• U vezi sa cjelokupnim pitanjem državne imovine Upravni odbor PIC-a je pozvao nadležne vlasti da završe procjenu trenutnih i buduæih potreba u smislu državne imovine, nakon èega æe uslijediti konstruktivan dijalog koji æe dovesti do sporazuma oko prava vlasništva izmeðu države i drugih nivoa vlasti. Upravni odbor PIC-a je podsjetio vlasti u BiH da se suzdrže od poduzimanja jednostranih mjera u tom smislu.

• Upravni odbor PIC-a je podsjetio da je Parlament Bosne i Hercegovine u junu usvojio revidiranu Strategiju za implementaciju Aneksa VII Opæeg okvirnog sporazuma za mir (Dejtonskog sporazuma), koju je podržao UNHCR, a da ona još uvijek nije implementirana. Politièki razgovori i pregovori o formiranju novih organa vlasti ne bi trebali skrenuti pažnju s potrebe za hitnom implementacijom ove Strategije i pretvaranjem njenih odredbi u trajna rješenja za preostalih 113 000 izbjeglica u BiH.

• Upravni odbor PIC-a je pozvao organe vlasti da ojaèaju fiskalnu koordinaciju putem osiguranja propisnog funkcioniranja Uprave za indirektno oporezivanje i njenih tijela, kao i Fiskalnog vijeæa BiH. Upravni odbor Vijeæa za implementaciju mira je takoðe pozvao bosanskohercegovaèke organe vlasti da osiguraju pravovremeno postizanje dogovora o okvirnom budžetu za 2011. godinu, koji æe osigurati uspješno funkcioniranje institucija na državnom nivou."

20-12-2010 at 14:20 | Ukljuèi u odgovor
racionalna manjina
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 02-02-2010
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 11437
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

citat:
Shaban wrote:


• Zakon o oduzimanju nelegalno steèene imovine;


• Uspostava Vrhovnog suda Bosne i Hercegovine koji bi, kao i u svim demokratskim sistemima ujednaèavao sudsku praksu za prostor cijele države;



Ako samo ovo dvoje urade za 4 godine, elhamdulialah Ali boga mi teško æe ovo iæi, jer valja i svoje zatvarati
20-12-2010 at 18:22 | Ukljuèi u odgovor
oddodood
Nivo: Forumas sa iskustvom
Ubi nas glad za neznanjem!
Registriran(a): 15-03-2009
Odgovori: 136
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

Da vratimo loptu, na primjer, na teren NN-a, koji nema ikakvih politièkih ambicija izuzev da što racionalnije iskoristi vlastito izborno pravo – u korist individualne, lokalne i opæe dobrobiti u mjeri u kojoj je ona objektivno moguæa. Ne zavlaèeæi glavu u pepeo - koji je i najzvaniènije genocidan, a zašto je zaslužna i kvislinško-kriminalna SDA-vrhuška - suoèen sa moguænošæu da æe, ukoliko ne glasa za SDP, baš ta vrhuška doæi na vlast u opæini u kojoj trenutno živi, NN glasa za SDP. Usto, NN je svjestan da Zlatko Lagumdžija, preko svojih poslušnika i u liènom im materijalnom (npr. stambenom) interesu, najokorjelijim SDA-podanicima omoguæava izgradnju takvih centara na prostoru koji je središnji i nezaobilazan dio Sarajeva, i BiH, a èija ponuda i formalno diskriminira ne samo znaèajan broj graðana Sarajeva, nego je i uinat zvaniènicima i namjernicima baš iz onih inozemnih sredina na èije se standarde Zlatko Lagumdžija najgrlatije poziva. Dalje, NN se na posljednjim izborima odluèio za jednu od "platformskih" stranaka, èije liderstvo je takoðer bilo izrièito protiv koaliranja sa SDA i/ili SDS i/ili HDZ. Na koncu, nezvaniènu koaliciju sa SDA Zlatko Lagumdžija protežira u kantonalnu vladajuæu veæinu (i kantonalne), potom i federalnu, te i državnu.

Potom, prevashodno kvislinško-kriminalna SDA-vrhuška je NN-a, bez obzira koliko se on svim silama borio za (R)BiH, i Sarajevo, ostavila bez porodice i posla, a i moguænosti da bude samoodrživ pošto je njegovim imanjem najzvaniènije nagradila one koji su razarali RBiH, i Sarajevo. NN je i pod tim uvjetima pokušao revitalizirati i zanoviti vlastito imanje, ali i pritom su mu bili najveæa prepreka SDA-vlastodršci.

Izuzev što, skupa sa mnom, "laje" po ovim forumima, šta je još preostalo NN-u?


[Edited by oddodood on 20-12-2010 at 21:03 GMT]

20-12-2010 at 21:02 | Ukljuèi u odgovor
oddodood
Nivo: Forumas sa iskustvom
Ubi nas glad za neznanjem!
Registriran(a): 15-03-2009
Odgovori: 136
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

Najnovije firerovanje bi se, barem prema globalno nespornim èinjenicama, moglo prevesti i kao voždovanje, a što Milorad Dodik samo potvrðuje upornim negiranjem globalno nespornih èinjenica, poput èinjenice o genocidu u Srebrenici.

Petnaest godina nakon Srebrenice, u BiH se i dalje mogu prepoznati faze genocida, poèev od klasifikacije pa do poricanja koje vodi ponavljanju. Gospodin Dodik u RS još negira da je ono što se dogodilo u Srebrenici genocid. Jedna od stvari koju smo kao nauènici prouèavali jesu efekti poricanja i istina je da je poricanje najbolji prethodnik buduæih genocida. Poricanje nakon genocida znaèi da imate tri puta veæu šansu da se u tom istom društvu genocid ponovi (Gregory Stanton, "Genocide Watch", 2010).

Individualiziranjem odgovornosti za izvršene ratne zloèine u RBiH uz, istovremeno, sistematizirano negiranje najstrašnijeg meðu tim zloèinima - koje u ime etnosa èini Milorad Dodik i njegova SNSD, kao legalan sistem vlasti – nije ništa drugo legitimiranje - ozakonjenje odgovornosti za genocid baš u korist kolektiviteta na kojem SNSD temelji vlastitu legalnost.

Dalje, prema Izbornom zakonu Bosne i Hercegovine: "Mandat pripada izabranom nosiocu mandata, a ne politièkoj stranci, koaliciji ili listi nezavisnih kandidata koja ga je predložila na kandidatskoj listi."

Stoga - u skladu sa: "2. Savjet poziva Komisiju da na odgovarajuæi naèin obilježi godišnjicu u Srebrenici i Potoèarima prihvatajuæi prijedlog Parlamenta da se u cijeloj Evropskoj uniji 11. jul proglasi danom sjeæanja na genocid u Srebrenici, te poziva da to uèine i sve države zapadnog Balkana." - prva taèka prve sjednice nakon konstituiranja Parlamenta BiH morala bi biti obaveza usvajanja Rezolucije Evropskog parlamenta o Srebrenici, od 15.01.2009. godine. Bez ikakvih formalnih uvjetovanja, nužno je omoguæiti svakom bh-parlamentarcu javno individualno izjašnjavanje po pitanju: "Jesi li za to da se 11. jul proglasi danom sjeæanja na genocid u Srebrenici?"

U suprotnom, i neèinjenjem, genocidnost i/ili mandat na genocid se - sa nivoa definiranog kao " najveæi ratni zloèin koji se dogodio u Evropi od kraja Drugog svetskog rata" a koji su poèinile "snage bosanskih Srba pod voðstvom generala Mladiæa po direktivama tadašnjeg Predsednika Republike Srpske, Radovana Karadžiæa, i paravojne jedinice, ukljuèujuæi neregularne srpske policijske jedinice koje su na teritoriju Bosne ušle iz Srbije" - nedvojbeno izvlaèi (legalizira) i, potom, ozakonjuje na nivo države BiH, odnosno i svih njenih državotvornih premisa, od individualnog do državnog nivoa.

24-12-2010 at 15:24 | Ukljuèi u odgovor
yugi
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 20-12-2006
Lokacija: NORVEŠKA
Odgovori: 35281
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

I šta bi podjeliše li fotelje Ups bit æe da fotelje nisu bitne jer koalicija je zasnovana na programskim naèelima  


<br /><br /><br /><br />

26-12-2010 at 14:18 | Ukljuèi u odgovor
Boycie
Nivo: Novi forumaš
sve znam

Registriran(a): 25-12-2010
Lokacija: Mostar
Odgovori: 2
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

SDP-NSRZB-SDA-HSP
Da mi je netko prije pola godine rekao da ovako nešto može biti moguæe, proglasio bih ga ludim.
Ali politika ne bira sredstva. I sa crnim vragom ako treba, sve u cilju dobivanja vlasti. a prilike su tako rijetke, jednom u 4 godine.
Da se vratim ovoj èetvorici ''asova''.
Ne bih elaborirao svaku stranku ponaosob, jer svjedoci smo detaljnjih dobronamjernih i zlonamjernih analiza svih èlanova ovog pokera.
No, što je meni tu najinteresantnije i ono o èemu vrijedi raspravljati: Koliko je jak interes koji je okupio ovako jedno šaroliko društvo. Da li je taj interes toliko jak da æe biti dovoljno snažan kohezivni faktor da zadrži ovo društvo na okupu u slijedeæe 4 godine?
Po meni najslabija toèka ovoga svega su ipak Lijanoviæi i zubar Zvonko. Ipak je naziv ''stranka'' preambiciozan za spomenuti dvojac.
Da ne nabrajam smiješnu kupovinu glasova, pomoæu obeæanog novca glasaèima, podjelom treæerazrednog mesa, garderobe...Lijanoviæi i ''ustavne promjene'', ''deklaracije o ljudskim pravima'' NATO, EU standardi...ali pogotovo sindikati i prava radnika. To je nešto najsmiješnije u svemu. Pa ako itko na nagrublji naèin krši prava svojih radnika to su Lijanoviæi. Ljudima gori do nokata i iskljuèivo uhljebljavanje u vlast i shodno toj vlasti i odreðene politièke poluge u ovom trenutku su im više nego neophodne.
Drugi sluèaj - zubar Zvonko. Stranka je inaèe sastavljena od groteksnih likova, èudaka, ljudi s margina socijalnog života. Znaèi, možemo ih uvjetno nazvati strankom, mada se stvarno radi o neobiènoj skupini ljudi koja osim nekih pseudofašistièkih suludih ideja i nema iole smišljen program, jer ga nitko tu i ne zna sastaviti. Doduše imaju 2-3 HDZ-ova iskusna prebjega u stranku, koji bi mogli na koncu i zasjesti u neku od fotelja.
Elem, Jurišiæu je ovo klasièni leptirov let prije nestanka iz politièkog života. Ne zbog neèije odmazde, veæ zato što æe se stranka urušiti u slijedeæih nekoliko mjeseci, malo zbog djelovanja HDZ-a i njegovih medija, a malo i zbog razoèarenja HSP èlanstva, koje nesumnjivo spada meðu najruralnije i najneobrazovanije èlanstvo neke stranke u BiH.
Èinjenica je da buduæoj koaliciji SDA/SDP spomenuti dvojac NSRB/HSP treba taman koliko i ona dva mala kotaèiæa sa strane, na biciklu momèini od 15-16 ljeta. Klasièan višak koji ga trenjem samo usporava u vožnji.
Moramo biti realni - oni su tu zbog brojki, ni zbog èega drugog.
I sad se postavlja pitanje: koliku su i kakvu cijenu spremni platiti, prije svega Lagumdžija ali i Tihiæ ovom dvojcu da ''ne smetaju'' iduæe 4 godine? Ali koliko æe im biti odani? Sve to ipak visi o veoma tankom koncu.
Još nešto. Tako sklopljena vlada æe imati velikih problema u relacijama s 4, možda i 5 županija, gdje neæe imati gotovo nikakvog uticaja ili æe biti zanemarljiv. Poglavito u županijama s veæinskim hrvatskim stanovništvom. Buduæi prikrpljeni dvojac NSRZ/HSP, pa èak i SDP neæe imati baš mnogo prilika da sudjeluje u vlasti na toj razini.
Jednostavno vrijeme æe pokazati da u tako sklopljenoj federalnoj vladi ipak nedostaje vjerodostojnost kada se radi o ravnomjernoj nacionalnoj zastupljenosti. Moja je pretpostavka da æe sve planirane promjene biti sprovoðene veoma sporim ritmom, upravo zbog institucionalnih barijera i opstrukcija koje se mogu sasvim jednostavno sprovoditi kroz postojeæe zakonske aranžmane. Ne kažem da mogu biti potpuno zaustavljene, ali mogu biti jako, jako usporene, tako da upravo zbog toga mogu izostati njihovi pozitivni uèinci, koje ovo društvo tako željno oèekuje.



[Edited by Boycie on 26-12-2010 at 14:43 GMT]

26-12-2010 at 14:39 | Ukljuèi u odgovor
oddodood
Nivo: Forumas sa iskustvom
Ubi nas glad za neznanjem!
Registriran(a): 15-03-2009
Odgovori: 136
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

Sudeæi prema najnovijim dogaðajima, razvoj situacije u BiH ide prema planu kvislinško-kriminalne SDA-bande. Pošto je pod vlašæu te bande i u ime daytonskog mira pola države osloboðeno od nesporno državotvornog dijela bh-populacije, koji se sa 99.44% izjasnio da je "za suverenu i nezavisnu Bosnu i Hercegovinu, državu ravnopravnih graðana, naroda Bosne i Hercegovine – Muslimana, Srba i Hrvata i pripadnika drugih naroda koji u njoj žive", te izvršena reintegracija ostatka u ustavni poredak Federacije Bosne i Hercegovine, dogodilo se upravo ono što se moglo i oèekivati, a što je kvislinško-kriminalnoj SDA-bandi omoguæio iskljuèivo Zlatko Lagumdžija: "nesporazum" sa suvlasnicima SDA-bande u pravu na bosnocid i, potom, svoðenje Federacije Bosne i Hercegovine na dva (Karadžiæeva) kantona.

30-12-2010 at 01:31 | Ukljuèi u odgovor
primus inter pares
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 31-01-2008
Odgovori: 20460
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

Povratak otpisanih.....
prle i tihi...
jbte zivot,dozive krah i opet u vladu nemooooj Ðaba...
i jos imaju PETLJU pricat o drzavi i interesima
dabogda se raspali i okoncali sami sebi muke...
Sretna Vam Najnovija 2011

31-12-2010 at 08:46 | Ukljuèi u odgovor
Historicar
Nivo: Novi forumaš
student
Registriran(a): 27-08-2010
Lokacija: Kalesija
Odgovori: 9
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP

Neæe biti ovo dobro za Bosnu!
Bojim se da ova grupa stranaka koja æe formirati vlast u Federaciji odbacuje Hrvate od sebe i približava ih Dodiku, a on ih prihvata raširenih ruku jer su mu potrebni za rasturanje Bosne!
SDA,SDP, HSP i Lijanoviæi to je ruku na srce ipak Bošnjaèki blok sa dekoracijom ove dvije totalno beznaæajne stranke kod Hrvata(HSP i Lijanoviæi). Lièno nevolim niti jedan HDZ..al moramo biti realni da ipak ta dva hdz-a podržava oko 96% Hrvata, budemo li odbacili predstavnike tog naroda i furali ove klovnove poput Jurišiæa iz HSP-a i Lijanoviæe neæe se dobro pisati Bosni jer æe podjele postati još dublje i nacionalni jaz sve veæi...Srbi æe to znati iskoristiti u svrhu rušenja BiH.
Mislim da ova politika SDP-a, koja je ustvari marginalizacija drugih naroda je jako opasna po opstanak Bosne!!
Lagumðija jednostavno nije dorasto situaciji..

07-01-2011 at 01:14 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 23
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: 100ka, alma_tz_33, babyblue, blekideks, hmirma95, hux, None, sama
FORUM : Politika : FBiH - SDP-NSRZB-SDA-HSP New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice