Info: Ako imate neke nejasnoe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatoru


FORUM : Muki minder : Garage Days - The Age Of The SAUG
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
New Topic Post Reply
Poiljalac Poruka
Rejdegejnstdvomain
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG - BMW 2002 tii



Model 2002 afirmirao je BMW kao proizvoaa sportskih coupa, i do danas je ostao zabiljeen kao jedan od znaajnih modela u istoriji BMW-a.
Max Hoffman, austrijanac koji je ivio u Americi, inae uvoznik automobila u SAD tokom 1950-ih, je bio glavni krivac za kreiranje ovog automobila. On je bio taj koji je BMW-ovom direktoru inenjerskog odjeljenja predloio sledei recept za dobivanje modela 2002: "Ugradite u coup 1600 motor iz limuzine 2000, promijenite par detalja, i nazvat emo ga 2002".



Model 2002 se pojavio 1966. godine. U to se vrijeme bavarski proizvoa jo uvijek oporavljao od tete i krize uzrokovane Drugim svjetskim ratom. BMW se nalazio daleko iza Volkswagena i Mercedes-Benza, a 2002 je bio prvi automobil iz Mnchena koji je uspio jednom zauvijek okonati za BMW fazu preivljavanja.
2002 je od svog uvoenja stekao status vozakog automobila za sve one koji su htjeli porodini automobil, no s jednim parom vrata, koji e se moi voziti sportski te pruati nesvakidanji uitak u vonji.
Model 2002 je vrlo brzo postao popularan diljem svijeta, posebno zbog BMW-ove reputacije kvalitetnog proizvoaa s vrhunskom mehanikom i visokokvalitetnim inenjerstvom. Automobil je pogonio dvolitreni 120 KS snani etverocilindra koji je elinim blokom i aluminijskom glavom te jednostavnom konstrukcijom gotovo idua tri desetljea sluio brojnim proizvoaima kao mjerilo pri izradi pogonskih jedinica.


BMW 2002 je do 1977. prodan u gotovo nevjerovatnih 860.000 primjeraka, a tada ga je zamijenila prva serija 3.



Tokom proizvodnje, uvedena je i izvedba 2002 tii, s 10 KS vie, to je bilo dovoljno za brzinu od 185 km/h (problem je bio u koeficijentu otpora zraka od 0,42). Slovo "i", kao i u devedesetima, znailo je elektronsko ubrizgavanje goriva. Dvolitreni redni etverocilindra SOHC s dva ventila po cilindru te s Kugelfischerovim mehanikim direktnim ubrizgavanjem razvijao je tih 130 KS pri 5.800 okretaja u minuti te 178 Nm okretnog momenta pri 4.500 okretaja. Hiljadu kilograma tekom automobilu sa zadnjim pogonom putem manuelnog etverobrzinskog runog mjenjaa ovo je bilo dovoljno da se s ubrzanjem do stotke obrauna u manje od deset sekundi.


Ono to je krasilo 2002 bio je potpuno neovisni ovjes, nedostatak bilo kakve elektronike, diskovi sprijeda i bubnjevi straga jamili su istanani osjeaj u vonji, preciznost i tano prenoenje informacije o onome to se dogaa pod tokovima. Ne treba stoga uditi to je 2002, a posebice 2002 tii definirao klasu sportskih limuzina u kojoj je konkurencija danas itekako estoka.


Model 2002 bio je prvi BMW sa turbo punjaem, predstavljen 1973. To je bio prvi turbo-BMW, i jedan od prvih evropskih automobila s turbo-punjaem, a poto se turbo palio tek na 4000 okretaja i imao znatan turbo-lag (ispod 4000/min te je zbog eksplozija snage, koja je tada nastajala, te zbog razmjerno laganog stranjeg dijela bio vrlo nesiguran (tada nije bilo elektronike kontrole pogona i stabilnosti) nije ih prodano niti 1.700 komada. BMW se otada rijetko odluivao na turbo punja.


BMW je posebno razvio model na bazi 2002, s motorom sa 16 radijalno smjetenih ventila i 260 KS koji se koristio za utrke. 1972. godine ventili se rasporeuju u klasini raspored, ime je motor dobio jo 15 KS. Taj se motor kasnije ugraivao u BMW-ovu formulu 2. Najvanija pobjeda modela 2002 je bila u europskom touring-prvenstvu s vozaem Dieterom Questerom (1968. i 1969.)
2002 se naao na udaru njemakih duebrinika koji su zamjerali BMW-u da stavlja brzinu ispred sigurnosti, a kritizirali su i njegov izgled koji ih previe asocira na trkai automobil.


Ovaj automobil je ujedno BMW-u jednom zauvijek zajamio ugled proizvoaa automobila koji naginju sportskom doivljaju u vonji.Proizvodio se do 1976. godine, a valja za spomenuti da ga se i danas moe sresti na raznim okupljanjima tunera a pogotovo na trkama.

20-05-2009 at 18:18 | Ukljui u odgovor
Ane
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 26-10-2005
Lokacija: Tuzla draga
Odgovori: 15087
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Moskvich 1500 SL

 


20-05-2009 at 20:38 | Ukljui u odgovor
Rejdegejnstdvomain
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG


Sedamdesetih godina prolog vijeka Peugeot 204 bio je kompaktan model, prilino pouzdan i relativno jednostavan automobil, ali na nesreu imao je esto problema sa hrom. Segment u kojem je se 204-ka poela proizvoditi je bio potpuno novi segment za proizvoaa Peugeot.
Bila je 1965 godina kada je prvi 204 izaao sa trake i bio je to prvi Peugeot sa prednjim pogonom, te popreno postavljenim motorom izljevenim od lakog metala. Takoe je imao i neovisan ovjes, naprijed i nazad, te disk konice naprijed. Peugeot 204 je bio u tadanje vrijeme odgovor na naprednu tehnologiju koju su na svojim modelima primjenjivali u konkurentskoj kui Citroen.



Proizvodnja je krenula 23 Aprila 1965 i trajala je do 1976 i proizvedeno je oko 1.600,000 komada. Ovaj model je i danas interesantan mnogim zaljubljenicima u stare modele automobila te se zbog njih, jo uvijek, u fabrici u Sochaux-u proizvodi mnogo dijelova za 204.


Dizajnirao ga je talijan Battista Pininfarina; za vrijeme razvoja modela 204 koriteno je kodno ime "Projekt D12"; raen je u nekoliko varijanti, kao sedan, kabrio, kupe, karavan i kombi. U periodu od 1969 do 1971 bio je najprodavaniji auto u Francuskoj.


U 204-ku je ugraivan benzinski motor, s jednom bregastom i 1130 ccm. U septembru 1975 dobija moderniji motor, benzinski i dosta jai. Krajem 1968-e u opciji je nuen i dizelski motor od 1255 ccm, za kojega je se u to vrijeme smatralo da je to najmanji dizelski motor uglavljen u jedan komercijalni auto u svijetu. Od 150.000 proizvedenih dizelskih motora samo njih 30.000 je ugraivano u salonsku varijantu (zatvorena karoserija). Sve do ranih 1980-ih kada je Volkswagen poeo masovno proizvoditi svoje dizelae u Golfu Rabbit, veina Evropskih kupaca je izbjegavala dizelske motore.


204 Cabrio izlazi 1966, skraene karoserije i bio je samo 20% skuplji od salonskog modela. Pininfarina je i ovdje naravno dao svoj peat uz dosta uticaja iz svojih drugih radova i projekata. Prednji dio 204-ke dosta toga duguje modelu Cadillac Jacqueline iz 1961, dok zadnji dio vue korijene iz Pininfarinog prototipa MG ADO 34 iz 1964.
Na zadnji dio kupea 204 dosta je uticaja imao i Pininfarin Coupe Lancia Flavia iz 1969.


Poznat je bio i po mjenjau pored volana koji je za odreene evropske drave ipak izmjeten na pod. Britanski magazin "Autocar" u svom izdanju iz 1966 god. testirao je Peugeot 204 te je objavio sledee rezultate: maksimalna brzina 138 km/h; ubrzanje od 100 km/h za 22 sekunde; potronja 8.83 litra na 100 km; i cijena 903 funte.

U poetku je prodaja modela 204 ila vrlo teko. Najvei rivali su mu bili Renault 10 i Simca 1300, oba sa zadnjim pogonom. Jedino je Citroen sa svojim odreenim modelima, od 1970-e, imao odgovor na Peugeot 204. Od poetka proizvodnje, pa sve do formalno okonane prezentacije novog modela, jedva da ih je bilo narueno 5.000. Ali, s krajem 1969 Peugeot 204 se ipak popeo na sami vrh prodatih modela u Francuskoj, premaivi i Simcu i Citroen, a usljed finansijskog kolapsa ovih dviju firmi u to vrijeme, Peugeot preuzima obje firme pod svoje okrilje u sledeih deset godina.


72% modela 204 se prodavao u Francuskoj. Najvanije izvozno trite bila je Zapadna Njemaka i zemlje Beneluxa.
1976-e, kada je proizvodnja prestala, ovaj model je pridruen Peugeotovoj "supermini" klasi automobila, kao npr. Peugeot 104, te nije imao dostojnu zamjenu sve do 1982 godine kada je predstavljen model 205, koji je kada je izaao, okupirao trite automobila na isti nain kao i njegov prethodnik 204 davnih ezdesetih i sedamdesetih godina.

23-06-2009 at 23:38 | Ukljui u odgovor
Rejdegejnstdvomain
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Fabrika ivaih maina u Nekarsulmu (Neckarsulm) je 1886. proirena pogonom za izradu bicikala. Godine 1901. NSU je otpoeo sa proizvodnjom motocikala a pet godina kasnije i automobila. Produkcija automobila je privremeno ukinuta 1929. zbog potpune preorijentacije na proizvodnju dvotokaa. Tri decenije nakon toga, 1958. je u Nekarsulmu ponovo aktivirana proizvodnja automobila.


NSU Prinz se proizvodio u Zapadnoj Njemakoj u firmi Motorenwerke AG, samostalna ispoetka, pa je onda bila u vlasnitvu Audia a nakon toga je kupuje Volkswagen. Proizvodio se od 1957 do 1973.
Nama najpoznatiji NSU Typ 110 je prvi put predstavljen 1965 na Frankfurt Motor Show. Izraen je na bazi modela NSU Prinz 1000 ali sa veim osovinskim razmakom i veim prednjim dijelom to je dovelo do poveanja prostora u samom automobilu i prtljaniku.


Princ je ciljao na kategoriju manjih sedana, te mu je namjera bila pribliiti se volkswagenovoj bubi, koja je u to vrijeme bila bestseller!




Typ 110 i njegov sportski brat su imali motor straga, zrakom hlaeni etvorocilindra, u poetku snage 1085 ccm, dok se poetkom 1967 pojavljuje i vei motor od 1177 ccm. Jai motor je donio pojaanje u vidu najvee brzine od 150 km/h. Potronja mu je bila oko 10 litara na 100 km.



Prinz je imao relativno laganu konstrukciju, energian motor, disk konice naprijed su se dobro pokazivale; nijemci su se hvalili lakoom upravljanja Princa, okretnou u urbanim sredinama i planinskim putevima gdje je pozicija motora otraga iznad pogonskih tokova, davala prednost boljoj trakciji u zimskim uslovima.


Jedan od nedostataka Princa bila je slaba stabilnost u odravanju pravca pri bonim vjetrovima koji su karakteristini za njemake autobanove.


Princa je bilo lagano popraviti! Neki su tvrdili da se kompletno kvailo kod Princa moe zamijeniti za samo 30 sekundi!! Pocinana obloga na podu mu je omoguavala dobru zatitu od hre; redovan servis na preenih 7500 km, dok je kod konkurencije bilo otprilike 5000 km;


Izmeu 1965 i 1967 proizvedeno je otprilike oko 74.000 NSU Typ 110/110 SC. Nakon redizajna, od 1967 do 1972 proizvedeno je otprilike oko 256.000 NSU 1200 modela.

21-08-2009 at 19:47 | Ukljui u odgovor
Inspektor
Nivo: Forumski doajen
Novus Ordo Seclorum

Registriran(a): 21-06-2005
Odgovori: 9543
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Redzo...svaka cast na postu....lijepo se prisjetiti ovih modela, od kojih su klapne ostajale otvorene kad 'nagare' kroz grad...

21-08-2009 at 20:55 | Ukljui u odgovor
Vejsil
Nivo: Forumski doajen
izbjeglicaizbezsmisla

Registriran(a): 19-03-2004
Odgovori: 15014
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Samo da napomenem da ovo nije Princ



vec cudo ruske tehnike zvano "Zaporozac"

Imo je zmigavce manifestovane kao ringle na sporetu-jedna ringla lijevi a druga desni -kada skreces negdje moras okrenuti nazad"ringlu" inace zmiga do besvjesti



[Edited by Vejsil on 21-08-2009 at 21:15 GMT]

21-08-2009 at 21:14 | Ukljui u odgovor
Inspektor
Nivo: Forumski doajen
Novus Ordo Seclorum

Registriran(a): 21-06-2005
Odgovori: 9543
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

citat:
Vejsil wrote:
Samo da napomenem da ovo nije Princ



vec cudo ruske tehnike zvano "Zaporozac"

Imo je zmigavce manifestovane kao ringle na sporetu-jedna ringla lijevi a druga desni -kada skreces negdje moras okrenuti nazad"ringlu" inace zmiga do besvjesti



[Edited by Vejsil on 21-08-2009 at 21:15 GMT]

...Ni meni nije bas bilo jasno da li je trebao biti svrstan medju NSu ove modele, ali posto ja samo dio automobila prikazanih u zivotu nekad vidio, nisam se usudio da dajem ikakav komentar...Ali sad kad si spomenuo, odjednom se razbistrilo sjecanje i znam da sam negdje cak i vidio jednog ovakvog....
21-08-2009 at 21:28 | Ukljui u odgovor
Vejsil
Nivo: Forumski doajen
izbjeglicaizbezsmisla

Registriran(a): 19-03-2004
Odgovori: 15014
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

citat:
Inspektor wrote:

...Ni meni nije bas bilo jasno da li je trebao biti svrstan medju NSu ove modele, ali posto ja samo dio automobila prikazanih u zivotu nekad vidio, nisam se usudio da dajem ikakav komentar...Ali sad kad si spomenuo, odjednom se razbistrilo sjecanje i znam da sam negdje cak i vidio jednog ovakvog....


ja sam to vozo dok sam spijuniro u rusiji
21-08-2009 at 21:32 | Ukljui u odgovor
Rejdegejnstdvomain
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Ma ni meni nije ba liio na princa, al et' potkrao mi se nekako. U svakom sluaju kritike prihvaene, pa da ga sad ne briem, nek stoji kao slika kopije NSU Prinz 4 modela koga su rusi uradili; e sad mi samo jo nije jasno jesul rusi kopirali Chevrolet Corvair sa zaporocem il vabe sa princom!?
Anyway, evo pravog NSU 4-orke.

23-08-2009 at 11:31 | Ukljui u odgovor
Rejdegejnstdvomain
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG - FAP - Maina !!!


1953. montiranjem prvih 17 vozila tipa 4G i 6G, nosivosti 4 i 6 tona poela je proizvodnja tekih vozila po licenci austrijske firme Saurer Werke. Kada se donosila odluka o licenci, u FAP-u su se opredijelili vodei rauna o ekonominosti, kvaliteti i tradiciji vozila Saurer.

Godina koja je odluila o postojanju FAP-a je 1959. Te godine za rad se osposobljava velika hala pogona Mainske obrade sa linijom montae vozila. Zaokruuju se kapaciteti na 3600 vozila, a proizvedeno je preko 1000 vozila raznih tipova.


Godine 1961. formirano je udruenje proizvoaa privrednih vozila pod nazivom ITV Industrija transportnih vozila. To je bio pokuaj da se objedine ljudski i materijalni resursi i time ojaa industrija privrednih vozila. Udruenje je sainjavalo osam proizvoaa: FAP-Priboj, FAMOS Sarajevo, IMR-Rakovica, Zmaj-Zemun, UTVA-Panevo, 11 Oktomvri- Skoplje, Autokaroserija Dubrava-Zagreb i Autoremont Kompresor Beograd. ITV je objedinio funkcije nabavke, prodaje, uvoza i izvoza, razvoja proizvoda i kapaciteta. Prvi proizvodi sopstvenog razvoja su vozila FAP 10B (...joj, meini da je ova desetka bila ona kockasta, za namjetaj) i FAP 15B, uvedena u serijsku proizvodnju 1965. godine, a za ovaj period je vezana i pojava trambus kabine. Iz tog perioda potiu i konstrukcije gradskog autobusa G100, i kamiona FAP 1313, FAP18B, kao i vei broj specijalnih privrednih vozila. Na asijama FAP-a, odnosno sa mehanikom FAP-a u Skoplju 11. Oktomvri se razvija nova gama autobusa sa samonoseom asijom SANOS.


FAP "Bombarder" onaj sa oblom kabinom...
Svi vozai kamiona su bili prezadovoljni za njim ali samo kao radni kamion jer kako oni kau taj je iao maksimalno 50 km/h pun ili prazan, uzbrdo ili nizbrdo.Legenda.
Treba istai da FAP 18 B predstavlja prvu konstrukciju domaceg tekog kamiona sa Leylandovim motorom, za koji je FAP-FAMOS dobio licencu (na bazi uvoza 150 autobusa).


Dok je 1962. godine zbog zaotrene situacije oko Kube mir u svijetu visio o koncu, u FAP-u traje rekonstrukcija proizvodnog programa, izrada novih vozila njukaa familije FAP 13 i FAP 18B. Proizvedeno je 2000 vozila.

Ugovor sa firmom Saurer je istekao 1964. Sledee, 1965. FAP-ova dostignua su bila prva vozila sopstvenog razvoja sa oznakama 10B i 15B. Bila su to vozila sa prvom domaom trambus (motor pored vozaa) kabinom rune izrade, poveanom nosivou, solidnim kvalitetom i udobnou. Poela je i izrada autobusa sa motorom na zadnjem prepustu.


Krajem ezdesetih godina vremena su bila burna, za ta nisu bili odgovorni jedino rat u Vijetnamu, sovjetska intervencija u ehoslovakoj, studentski protesti u Francuskoj, Njemakoj i Jugoslaviji. Vremena su se promijenila i za proizvoae privrednih vozila. Mada su inenjeri iz Priboja i sarajevskog FAMOS-a (proizvoaa motora) doli do mnogobrojnih i originalnih reenja, proizvodni program poinje da zastarijeva.



Poslije niza analiza i sagledavanja, poslije okvirnog dogovora o dugoronoj saradnji, 15. jula 1970. godine u Beogradu je potpisan Ugovor o poslovno-tehnikoj i finansijskoj saradnji izmeu koncerna Daimler-Benz AG i Zdruenog preduzea FFB- -Beograd, iji je jedan od osnivaa bio i FAP, uz FAMOS, zatim dvije fabrike autobusa i ostalih oblika nadgradnje - 11. oktomvri u Skoplju i Autokaroserija u Zagrebu.

07-09-2009 at 18:47 | Ukljui u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 7
Skriveni clanovi: 0
Aktivni lanovi: 0
Sretan roendan: Armija BiH, nijaz, reprogramer, runduljica
FORUM : Muki minder : Garage Days - The Age Of The SAUG New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice