Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatoru


FORUM : Muški minder : Garage Days - The Age Of The SAUG
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
Rejdžegejnstdvošmašin
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG - BMW 2002 tii



Model 2002 afirmirao je BMW kao proizvoðaèa sportskih coupéa, i do danas je ostao zabilježen kao jedan od znaèajnih modela u istoriji BMW-a.
Max Hoffman, austrijanac koji je živio u Americi, inaèe uvoznik automobila u SAD tokom 1950-ih, je bio glavni krivac za kreiranje ovog automobila. On je bio taj koji je BMW-ovom direktoru inženjerskog odjeljenja predložio sledeæi recept za dobivanje modela 2002: "Ugradite u coupé 1600 motor iz limuzine 2000, promijenite par detalja, i nazvat æemo ga 2002".



Model 2002 se pojavio 1966. godine. U to se vrijeme bavarski proizvoðaè još uvijek oporavljao od štete i krize uzrokovane Drugim svjetskim ratom. BMW se nalazio daleko iza Volkswagena i Mercedes-Benza, a 2002 je bio prvi automobil iz Münchena koji je uspio jednom zauvijek okonèati za BMW fazu preživljavanja.
2002 je od svog uvoðenja stekao status vozaèkog automobila za sve one koji su htjeli porodièni automobil, no s jednim parom vrata, koji æe se moæi voziti sportski te pružati nesvakidašnji užitak u vožnji.
Model 2002 je vrlo brzo postao popularan diljem svijeta, posebno zbog BMW-ove reputacije kvalitetnog proizvoðaèa s vrhunskom mehanikom i visokokvalitetnim inženjerstvom. Automobil je pogonio dvolitreni 120 KS snažni èetverocilindraš koji je èeliènim blokom i aluminijskom glavom te jednostavnom konstrukcijom gotovo iduæa tri desetljeæa služio brojnim proizvoðaèima kao mjerilo pri izradi pogonskih jedinica.


BMW 2002 je do 1977. prodan u gotovo nevjerovatnih 860.000 primjeraka, a tada ga je zamijenila prva serija 3.



Tokom proizvodnje, uvedena je i izvedba 2002 tii, s 10 KS više, što je bilo dovoljno za brzinu od 185 km/h (problem je bio u koeficijentu otpora zraka od 0,42). Slovo "i", kao i u devedesetima, znaèilo je elektronsko ubrizgavanje goriva. Dvolitreni redni èetverocilindraš SOHC s dva ventila po cilindru te s Kugelfischerovim mehanièkim direktnim ubrizgavanjem razvijao je tih 130 KS pri 5.800 okretaja u minuti te 178 Nm okretnog momenta pri 4.500 okretaja. Hiljadu kilograma teškom automobilu sa zadnjim pogonom putem manuelnog èetverobrzinskog ruènog mjenjaèa ovo je bilo dovoljno da se s ubrzanjem do stotke obraèuna u manje od deset sekundi.


Ono što je krasilo 2002 bio je potpuno neovisni ovjes, nedostatak bilo kakve elektronike, diskovi sprijeda i bubnjevi straga jamèili su istanèani osjeæaj u vožnji, preciznost i taèno prenošenje informacije o onome što se dogaða pod toèkovima. Ne treba stoga èuditi što je 2002, a posebice 2002 tii definirao klasu sportskih limuzina u kojoj je konkurencija danas itekako žestoka.


Model 2002 bio je prvi BMW sa turbo punjaèem, predstavljen 1973. To je bio prvi turbo-BMW, i jedan od prvih evropskih automobila s turbo-punjaèem, a pošto se turbo palio tek na 4000 okretaja i imao znatan turbo-lag (ispod 4000/min te je zbog eksplozija snage, koja je tada nastajala, te zbog razmjerno laganog stražnjeg dijela bio vrlo nesiguran (tada nije bilo elektronièke kontrole pogona i stabilnosti) nije ih prodano niti 1.700 komada. BMW se otada rijetko odluèivao na turbo punjaè.


BMW je posebno razvio model na bazi 2002, s motorom sa 16 radijalno smještenih ventila i 260 KS koji se koristio za utrke. 1972. godine ventili se rasporeðuju u klasièni raspored, èime je motor dobio još 15 KS. Taj se motor kasnije ugraðivao u BMW-ovu formulu 2. Najvažnija pobjeda modela 2002 je bila u europskom touring-prvenstvu s vozaèem Dieterom Questerom (1968. i 1969.)
2002 se našao na udaru njemaèkih dušebrižnika koji su zamjerali BMW-u da stavlja brzinu ispred sigurnosti, a kritizirali su i njegov izgled koji ih previše asocira na trkaæi automobil.


Ovaj automobil je ujedno BMW-u jednom zauvijek zajamèio ugled proizvoðaèa automobila koji naginju sportskom doživljaju u vožnji.Proizvodio se do 1976. godine, a valja za spomenuti da ga se i danas može sresti na raznim okupljanjima tunera a pogotovo na trkama.

20-05-2009 at 18:18 | Ukljuèi u odgovor
Ane
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 26-10-2005
Lokacija: Tuzla draga
Odgovori: 15087
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Moskvich 1500 SL

 


20-05-2009 at 20:38 | Ukljuèi u odgovor
Rejdžegejnstdvošmašin
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG


Sedamdesetih godina prošlog vijeka Peugeot 204 bio je kompaktan model, prilièno pouzdan i relativno jednostavan automobil, ali na nesreæu imao je èesto problema sa hrðom. Segment u kojem je se 204-ka poèela proizvoditi je bio potpuno novi segment za proizvoðaèa Peugeot.
Bila je 1965 godina kada je prvi 204 izašao sa trake i bio je to prvi Peugeot sa prednjim pogonom, te popreèno postavljenim motorom izljevenim od lakog metala. Takoðe je imao i neovisan ovjes, naprijed i nazad, te disk koènice naprijed. Peugeot 204 je bio u tadašnje vrijeme odgovor na naprednu tehnologiju koju su na svojim modelima primjenjivali u konkurentskoj kuæi Citroen.



Proizvodnja je krenula 23 Aprila 1965 i trajala je do 1976 i proizvedeno je oko 1.600,000 komada. Ovaj model je i danas interesantan mnogim zaljubljenicima u stare modele automobila te se zbog njih, još uvijek, u fabrici u Sochaux-u proizvodi mnogo dijelova za 204.


Dizajnirao ga je talijan Battista Pininfarina; za vrijeme razvoja modela 204 korišteno je kodno ime "Projekt D12"; raðen je u nekoliko varijanti, kao sedan, kabrio, kupe, karavan i kombi. U periodu od 1969 do 1971 bio je najprodavaniji auto u Francuskoj.


U 204-ku je ugraðivan benzinski motor, s jednom bregastom i 1130 ccm. U septembru 1975 dobija moderniji motor, benzinski i dosta jaèi. Krajem 1968-e u opciji je nuðen i dizelski motor od 1255 ccm, za kojega je se u to vrijeme smatralo da je to najmanji dizelski motor uglavljen u jedan komercijalni auto u svijetu. Od 150.000 proizvedenih dizelskih motora samo njih 30.000 je ugraðivano u salonsku varijantu (zatvorena karoserija). Sve do ranih 1980-ih kada je Volkswagen poèeo masovno proizvoditi svoje dizelaše u Golfu Rabbit, veæina Evropskih kupaca je izbjegavala dizelske motore.


204 Cabrio izlazi 1966, skraæene karoserije i bio je samo 20% skuplji od salonskog modela. Pininfarina je i ovdje naravno dao svoj peèat uz dosta uticaja iz svojih drugih radova i projekata. Prednji dio 204-ke dosta toga duguje modelu Cadillac Jacqueline iz 1961, dok zadnji dio vuèe korijene iz Pininfarinog prototipa MG ADO 34 iz 1964.
Na zadnji dio kupea 204 dosta je uticaja imao i Pininfarin Coupe Lancia Flavia iz 1969.


Poznat je bio i po mjenjaèu pored volana koji je za odreðene evropske države ipak izmješten na pod. Britanski magazin "Autocar" u svom izdanju iz 1966 god. testirao je Peugeot 204 te je objavio sledeæe rezultate: maksimalna brzina 138 km/h; ubrzanje od 100 km/h za 22 sekunde; potrošnja 8.83 litra na 100 km; i cijena 903 funte.

U poèetku je prodaja modela 204 išla vrlo teško. Najveæi rivali su mu bili Renault 10 i Simca 1300, oba sa zadnjim pogonom. Jedino je Citroen sa svojim odreðenim modelima, od 1970-e, imao odgovor na Peugeot 204. Od poèetka proizvodnje, pa sve do formalno okonèane prezentacije novog modela, jedva da ih je bilo naruèeno 5.000. Ali, s krajem 1969 Peugeot 204 se ipak popeo na sami vrh prodatih modela u Francuskoj, premašivši i Simcu i Citroen, a usljed finansijskog kolapsa ovih dviju firmi u to vrijeme, Peugeot preuzima obje firme pod svoje okrilje u sledeæih deset godina.


72% modela 204 se prodavao u Francuskoj. Najvažnije izvozno tržište bila je Zapadna Njemaèka i zemlje Beneluxa.
1976-e, kada je proizvodnja prestala, ovaj model je pridružen Peugeotovoj "supermini" klasi automobila, kao npr. Peugeot 104, te nije imao dostojnu zamjenu sve do 1982 godine kada je predstavljen model 205, koji je kada je izašao, okupirao tržište automobila na isti naèin kao i njegov prethodnik 204 davnih šezdesetih i sedamdesetih godina.

23-06-2009 at 23:38 | Ukljuèi u odgovor
Rejdžegejnstdvošmašin
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Fabrika šivaæih mašina u Nekarsulmu (Neckarsulm) je 1886. proširena pogonom za izradu bicikala. Godine 1901. NSU je otpoèeo sa proizvodnjom motocikala a pet godina kasnije i automobila. Produkcija automobila je privremeno ukinuta 1929. zbog potpune preorijentacije na proizvodnju dvotoèkaša. Tri decenije nakon toga, 1958. je u Nekarsulmu ponovo aktivirana proizvodnja automobila.


NSU Prinz se proizvodio u Zapadnoj Njemaèkoj u firmi Motorenwerke AG, samostalna ispoèetka, pa je onda bila u vlasništvu Audia a nakon toga je kupuje Volkswagen. Proizvodio se od 1957 do 1973.
Nama najpoznatiji NSU Typ 110 je prvi put predstavljen 1965 na Frankfurt Motor Show. Izraðen je na bazi modela NSU Prinz 1000 ali sa veæim osovinskim razmakom i veæim prednjim dijelom što je dovelo do poveæanja prostora u samom automobilu i prtljažniku.


Princ je ciljao na kategoriju manjih sedana, te mu je namjera bila približiti se volkswagenovoj bubi, koja je u to vrijeme bila bestseller!




Typ 110 i njegov sportski brat su imali motor straga, zrakom hlaðeni èetvorocilindraš, u poèetku snage 1085 ccm, dok se poèetkom 1967 pojavljuje i veæi motor od 1177 ccm. Jaèi motor je donio pojaèanje u vidu najveæe brzine od 150 km/h. Potrošnja mu je bila oko 10 litara na 100 km.



Prinz je imao relativno laganu konstrukciju, energièan motor, disk koènice naprijed su se dobro pokazivale; nijemci su se hvalili lakoæom upravljanja Princa, okretnošæu u urbanim sredinama i planinskim putevima gdje je pozicija motora otraga iznad pogonskih toèkova, davala prednost boljoj trakciji u zimskim uslovima.


Jedan od nedostataka Princa bila je slaba stabilnost u održavanju pravca pri boènim vjetrovima koji su karakteristièni za njemaèke autobanove.


Princa je bilo lagano popraviti! Neki su tvrdili da se kompletno kvaèilo kod Princa može zamijeniti za samo 30 sekundi!! Pocinèana obloga na podu mu je omoguæavala dobru zaštitu od hrðe; redovan servis na preðenih 7500 km, dok je kod konkurencije bilo otprilike 5000 km;


Izmeðu 1965 i 1967 proizvedeno je otprilike oko 74.000 NSU Typ 110/110 SC. Nakon redizajna, od 1967 do 1972 proizvedeno je otprilike oko 256.000 NSU 1200 modela.

21-08-2009 at 19:47 | Ukljuèi u odgovor
Inspektor
Nivo: Forumski doajen
Novus Ordo Seclorum

Registriran(a): 21-06-2005
Odgovori: 9543
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Redzo...svaka cast na postu....lijepo se prisjetiti ovih modela, od kojih su klapne ostajale otvorene kad 'nagare' kroz grad...

21-08-2009 at 20:55 | Ukljuèi u odgovor
Vejsil
Nivo: Forumski doajen
izbjeglicaizbezsmisla

Registriran(a): 19-03-2004
Odgovori: 15014
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Samo da napomenem da ovo nije Princ



vec cudo ruske tehnike zvano "Zaporozac"

Imo je zmigavce manifestovane kao ringle na sporetu-jedna ringla lijevi a druga desni -kada skreces negdje moras okrenuti nazad"ringlu" inace zmiga do besvjesti



[Edited by Vejsil on 21-08-2009 at 21:15 GMT]

21-08-2009 at 21:14 | Ukljuèi u odgovor
Inspektor
Nivo: Forumski doajen
Novus Ordo Seclorum

Registriran(a): 21-06-2005
Odgovori: 9543
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

citat:
Vejsil wrote:
Samo da napomenem da ovo nije Princ



vec cudo ruske tehnike zvano "Zaporozac"

Imo je zmigavce manifestovane kao ringle na sporetu-jedna ringla lijevi a druga desni -kada skreces negdje moras okrenuti nazad"ringlu" inace zmiga do besvjesti



[Edited by Vejsil on 21-08-2009 at 21:15 GMT]

...Ni meni nije bas bilo jasno da li je trebao biti svrstan medju NSu ove modele, ali posto ja samo dio automobila prikazanih u zivotu nekad vidio, nisam se usudio da dajem ikakav komentar...Ali sad kad si spomenuo, odjednom se razbistrilo sjecanje i znam da sam negdje cak i vidio jednog ovakvog....
21-08-2009 at 21:28 | Ukljuèi u odgovor
Vejsil
Nivo: Forumski doajen
izbjeglicaizbezsmisla

Registriran(a): 19-03-2004
Odgovori: 15014
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

citat:
Inspektor wrote:

...Ni meni nije bas bilo jasno da li je trebao biti svrstan medju NSu ove modele, ali posto ja samo dio automobila prikazanih u zivotu nekad vidio, nisam se usudio da dajem ikakav komentar...Ali sad kad si spomenuo, odjednom se razbistrilo sjecanje i znam da sam negdje cak i vidio jednog ovakvog....


ja sam to vozo dok sam spijuniro u rusiji
21-08-2009 at 21:32 | Ukljuèi u odgovor
Rejdžegejnstdvošmašin
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG

Ma ni meni nije baš lièio na princa, al et' potkrao mi se nekako. U svakom sluèaju kritike prihvaæene, pa da ga sad ne brišem, nek stoji kao slika kopije NSU Prinz 4 modela koga su rusi uradili; e sad mi samo još nije jasno jesul rusi kopirali Chevrolet Corvair sa zaporožcem il švabe sa princom!?
Anyway, evo pravog NSU 4-orke.

23-08-2009 at 11:31 | Ukljuèi u odgovor
Rejdžegejnstdvošmašin
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 10-10-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9414
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Garage Days - The Age Of The SAUG - FAP - Mašina !!!


1953. montiranjem prvih 17 vozila tipa 4G i 6G, nosivosti 4 i 6 tona poèela je proizvodnja teških vozila po licenci austrijske firme Saurer Werke. Kada se donosila odluka o licenci, u FAP-u su se opredijelili vodeæi raèuna o ekonomiènosti, kvaliteti i tradiciji vozila Saurer.

Godina koja je odluèila o postojanju FAP-a je 1959. Te godine za rad se osposobljava velika hala pogona Mašinske obrade sa linijom montaže vozila. Zaokružuju se kapaciteti na 3600 vozila, a proizvedeno je preko 1000 vozila raznih tipova.


Godine 1961. formirano je udruženje proizvoðaèa privrednih vozila pod nazivom ITV – Industrija transportnih vozila. To je bio pokušaj da se objedine ljudski i materijalni resursi i time ojaèa industrija privrednih vozila. Udruženje je saèinjavalo osam proizvoðaèa: FAP-Priboj, FAMOS – Sarajevo, IMR-Rakovica, Zmaj-Zemun, UTVA-Panèevo, 11 Oktomvri- Skoplje, Autokaroserija Dubrava-Zagreb i Autoremont – Kompresor – Beograd. ITV je objedinio funkcije nabavke, prodaje, uvoza i izvoza, razvoja proizvoda i kapaciteta. Prvi proizvodi sopstvenog razvoja su vozila FAP 10B (...joj, mešèini da je ova desetka bila ona kockasta, za namještaj) i FAP 15B, uvedena u serijsku proizvodnju 1965. godine, a za ovaj period je vezana i pojava trambus kabine. Iz tog perioda potièu i konstrukcije gradskog autobusa G100, i kamiona FAP 1313, FAP18B, kao i veæi broj specijalnih privrednih vozila. Na šasijama FAP-a, odnosno sa mehanikom FAP-a u Skoplju 11. Oktomvri se razvija nova gama autobusa sa samonoseæom šasijom SANOS.


FAP "Bombarder" onaj sa oblom kabinom...
Svi vozaèi kamiona su bili prezadovoljni za njim ali samo kao radni kamion jer kako oni kažu taj je išao maksimalno 50 km/h pun ili prazan, uzbrdo ili nizbrdo.Legenda.
Treba istaæi da FAP 18 B predstavlja prvu konstrukciju domaceg teškog kamiona sa Leylandovim motorom, za koji je FAP-FAMOS dobio licencu (na bazi uvoza 150 autobusa).


Dok je 1962. godine zbog zaoštrene situacije oko Kube mir u svijetu visio o koncu, u FAP-u traje rekonstrukcija proizvodnog programa, izrada novih vozila ”njuškaša” familije FAP 13 i FAP 18B. Proizvedeno je 2000 vozila.

Ugovor sa firmom Saurer je istekao 1964. Sledeæe, 1965. FAP-ova dostignuæa su bila prva vozila sopstvenog razvoja sa oznakama 10B i 15B. Bila su to vozila sa prvom domaæom trambus (motor pored vozaèa) kabinom ruène izrade, poveæanom nosivošæu, solidnim kvalitetom i udobnošæu. Poèela je i izrada autobusa sa motorom na zadnjem prepustu.


Krajem šezdesetih godina vremena su bila burna, za šta nisu bili odgovorni jedino rat u Vijetnamu, sovjetska intervencija u Èehoslovaèkoj, studentski protesti u Francuskoj, Njemaèkoj i Jugoslaviji. Vremena su se promijenila i za proizvoðaèe privrednih vozila. Mada su inženjeri iz Priboja i sarajevskog FAMOS-a (proizvoðaèa motora) došli do mnogobrojnih i originalnih rešenja, proizvodni program poèinje da zastarijeva.



Poslije niza analiza i sagledavanja, poslije okvirnog dogovora o dugoroènoj saradnji, 15. jula 1970. godine u Beogradu je potpisan Ugovor o poslovno-tehnièkoj i finansijskoj saradnji izmeðu koncerna Daimler-Benz AG i Združenog preduzeæa FFB- -Beograd, èiji je jedan od osnivaèa bio i FAP, uz FAMOS, zatim dvije fabrike autobusa i ostalih oblika nadgradnje - „11. oktomvri” u Skoplju i „Autokaroserija” u Zagrebu.

07-09-2009 at 18:47 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 26
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: elvis-deba, emir76, emiray, melek_cuvar, nerko, slim, tuzlic
FORUM : Muški minder : Garage Days - The Age Of The SAUG New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice