Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.


FORUM : Politika : Goran Bregovic u Tuzli, kada?
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Last Page >>
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
Lion_1
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 15-03-2003
Lokacija: Tuzla pored Dubrava.
Odgovori: 2221
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

"Nisam htio svirati za Alijino Sarajevo" Intervju Gorana Bregovica, Dani, 2005

DANI: I? Kako ti Dugme zvuèi?

BREGOVIÆ: (smijeh) Nije loše... Stvarno nije. Znaš, i ja sam iznenaðen. Prvo, nisam oèekivao da æe mi se ikada desiti da ponovo sviram u Bijelom dugmetu. A onda, znaš, kad krenu neke pjesme... ima tu nekog vraga.

DANI: Jeste li prearanžirali pjesme ili je nedostatak vremena...

BREGOVIÆ: Ne vjerujem da æemo išta mnogo mijenjati... Sviramo kako smo ih svirali.

DANI: A hoæe li to stvarno za tebe biti posebni koncerti, razlièiti od onoga što veæ godinama radiš?

BREGOVIÆ: Svakom su od nas posebni. Niko od njih nije vjerovao da æemo nakon toliko godina ponovo svirati. A onda svi znaju da je to, kako bih rekao, zadnja "proslava mature". Ne vjerujem da æemo se ponovo skupljati da sviramo. Kad budemo jednog dana svodili raèune, ta tri koncerta æe biti momenti koji ostaju u životu.

DANI: Pratiš li šta se dogaða u Sarajevu, Zagrebu i Beogradu povodom koncerata - atmosferu, prodaju karata...?

BREGOVIÆ: Imam osjeæaj da je uzbuðenje kao kod nas. Niko neæe to da propusti... Kako bih rekao, kao što ni ja neæu da propustim.

DANI: Malo sam iznenaðen da su karte u Zagrebu tako planule. Ti nisi?

BREGOVIÆ: Nisam. Ja sam iznenaðen da uopšte postoji takav neki interes za nešto što je posljednji put bilo zajedno prije petnaest godina. Mada ja ne vjerujem da tu ima nekih naroèitih objašnjenja, ovakvih, onakvih. To je samo zbog toga što se tada sviralo i ne vjerujem da tu ima nekakvih drugih objašnjenja.

DANI: Meni je to super što ti u izjavama uporno kao pokušavaš da demistifikuješ Bijelo dugme. Ali, ja ne vjerujem da ti ne foliraš, ne glumiš skromnost... Ti kao ne shvataš šta je Dugme znaèilo za èitave generacije...

BREGOVIÆ: Ma, najèudnije mi je odgovarati na pitanje što se skupilo Bijelo dugme. "Što se skupilo Bijelo dugme?" - to je kao ono èuveno pitanje "zašto pas liže svoju kitu?". Zato što može, i mi ga jedini možemo skupiti.

DANI: Ne pitam to. Moje pitanje glasi: Je li stvarno ne razumiješ ili se foliraš da ne razumiješ koliko Dugme jednom ogromnom broju ljudi puno znaèi?

BREGOVIÆ: Ne, to je samo muzika. Ovaj teritorij izmeðu Beograda, Zagreba i Sarajeva je prošao kroz tako grozne stvari da misliti da je nekom muzika... usred sranja koje je ovdje bilo i koje je i danas... Mislim, da vjerujem u to o èemu govoriš moraš biti puno taštiji nego što sam ja. Da, baš tako glupo tašt da mislim da je to sad nešto važno. Ljudi imaju pametnija posla nego da misle na muziku. Ja to doživljavam više kao neku sentimentalnost, jer je i kod sebe otkrivam a nisam ni znao da je imam. Nisam ja ništa drugaèiji od ostalog svijeta. Znaš, uzbudljivo mi je kad Bebek zapjeva neku pjesmu, kad Alen zapjeva, kad vidim Tifu s kakvim žarom zapjeva... Nisam ja razlièit zato što sam kompozitor od nekog ko je obuæar, nisam. Stvarno mi je uzbudljivo. Ko je mogao oèekivati da baš svi hoæe da to ne propuste.

DANI: Koji æe koncert biti najbolji? Pazi, napominjem da govoriš za sarajevski medij.

BREGOVIÆ: Nastojat æemo da mi budemo dobri, da nama bude dobro...

DANI: Ima li razlike u nekim emotivnim nabojima izmeðu ta tri koncerta?

BREGOVIÆ: Ja mislim da smo se našli na neèijem roðendanu i da smo uzeli gitaru bilo bi nam uzbudljivo, a kamoli na Koševu, Maksimiru ili tu u Beogradu.

DANI: Gorane, ti si prvi poslijeratni intervju za sarajevske medije dao 1997. godine upravo Danima. Rekao si tada da je Sarajevo "èudo od selendre". Tek nakon tog intervjua si prvi put došao u Sarajevo, a od tada èesto navraæaš. Stoji li i danas ocjena o "selendri"? Kako se promijenilo poslijeratno Sarajevo?

BREGOVIÆ: Ja, da budem iskren, ne mislim da se mnogo promijenilo. Mene je više iznenadilo to što se Sarajevo skoro nije promijenilo. Ljudi koje sam znao, skoro da se niko nije ni udebljao, ni smršao. Nekako sam oèekivao da æe se više promijeniti. Veæi gradovi lakše amortizuju rat, recimo Beograd, ipak je tu dva-tri miliona ljudi. Rat puca po svim nivoima. Nije to samo nekog upuca u leða, nego to puca od nogu do srca, po svim nivoima. On ubija do srži, i manja mjesta to teže amortizuju. Ja mislim da je Sarajevo, s obzirom na ono kroz šta je prošlo, i malo ošteæeno. Ta neka infrastruktura sarajevskog duha je oèuvana, barem mi se tako èini. Ipak, iz tog Sarajeva malo, malo - pa nešto zasvjetluca. A to je ipak puno više nego što se može oèekivati od jednog tako malog grada. Kažem "èudo od selendre", ali ja trepæem pred tim gradom, onako zadivljeno, kao i svi drugi. To je ipak mali grad iz kojeg je toliko divota izašlo... Kad udari na Staljingrad, hajde de... znaš ti koliki je Staljingrad.

DANI: U tom spomenutom intervjuu citirao si Berbera, slažuæi se s njim da je "Sarajevo imalo sreæe s umjetnicima, ali umjetnici nisu imali sreæe s njim". Mislim da te bliža historija Sarajeva, barem ova vezana uz posljednji rat, žestoko demantuje.

BREGOVIÆ: Male sredine, ne to da ne cijene umjetnika, nego teško podnose razlièite... Vjerovatno je i Berber mislio na to. Velike sredine to lakše podnose. Ja, recimo, radim sad u Beogradu i tu stvarno uopšte niko ne zna da sam tu. Veliki grad - tu stvarno ne sretneš nikoga koga ne želiš da sretneš... Ja Kusturicu nisam sreo... Koliko ima od Undergrounda? Deset-dvanaest godina... Nikad ga nisam vidio. Ovdje koga neæeš da vidiš nikad ga ne vidiš.

DANI: U tom istom intervjuu ti si rekao da voliš ljude koji otvore svoja prsa i kažu šta osjeæaju. E, ja æu to iskoristiti i reæi ti šta osjeæam. Da nije onoga o èemu æemo sad prièati, meni bi ovaj intervju s tobom bio vjerovatno najznaèajniji u karijeri nakon intervjua koji sam davno radio sa Brankom Kockicom. Meðutim, ja imam puno problema s tobom. Naravno, da sam jedini u Sarajevu, to ne bi bilo važno. No, znam da iste probleme ima puno ljudi, puno raje u Sarajevu. A radi se o tvom odnosu prema Sarajevu tokom rata. Volio bih da to nekako razjasnimo.

BREGOVIÆ: Hajmo konkretno.

DANI: Evo, recimo, da smo sad malo više popili, pitao bih te: Pa, majku mu j***m, zar si morao biti u Beogradu dok se odavde komanduje i organizuje ubijanje Sarajeva?

BREGOVIÆ: Vidi, u tom trenutku sam radio film Underground i Kraljicu Margot. Šta sam trebao? Da nemam struje da upalim kompjuter? Da li bi Sarajevu bilo važnije da sam ja sjedio tamo i nosio vodu s Pivare nego što sam napisao muziku koja... Ja sam tvoj umjetnik htio me ti ili ne! Ja sam tvoj kompozitor! Ti možeš reæi "ja te neæu", ali, džaba, ja sam tvoj!

DANI: A zar ne shvataš da bi veæini bilo važnije da si ti ostao nego... da su branitelji Sarajeva imali pet tenkova?

BREGOVIÆ: Ne bi bilo važnije!

DANI: Pa, je li ti znaš koliko je ljudima bilo važno što je pokojni Pimpek bio u Sarajevu? Što je bio Kemo?

BREGOVIÆ: Ja sam pisao za to vrijeme, a to je najvažnije! Ja sam kompozitor.

DANI: Govorim o Sarajevu, o raji...

BREGOVIÆ: ...Za njih je najvažnije! Pa, ne možemo svi živjeti samo sa sviješæu o samo ovih pet godina ili samo o ovoj godini! Neko živi sa sviješæu o samo ovom danu, a neko sa drugom. Ja mislim da sam bio u prilici da radim, da sam bio u prilici da pišem.

DANI: Dobro, ali kako si mogao raditi na filmu koji finansira Jugoslovenska narodna armija, koja u tom trenutku razara tvoj grad?

BREGOVIÆ: (šutnja) Mislim... Ja sam kompozitor i nemam pojma ko šta finansira.

DANI: Nemoj mi reæi da nisi znao ko finansira taj film.

BREGOVIÆ: Ma, kako... To ja ne znam ni da jest...

DANI: Ma, kako ne znaš!? Pa, na odjavnoj špici Undergrounda, uz tvoje ime, stoji i zahvala Jugoslovenskoj narodnoj armiji!

BREGOVIÆ: Ma, hm, pa ne znam, pravo da ti kažem... Ja se bavim filmom na drugom nivou. Nemam ja tih problema. Ja sam imao svoje probleme kako da napišem muziku... Ja nisam... Prvo, kako da ti kažem... Kad sam veæ imao sreæu da se zadesim u Parizu kad je poèeo rat, završavao sam Arizona Dream. Onda sam k'o mahnit gledao televiziju i vijesti. Ali, to je stvarno trajalo dugo. To je trajalo dugo, a ja ništa drugo ne radim nego gledam vijesti. U tom trenutku sam mogao odluèiti da se probijam kroz osam obruèeva, preko Bjelašnice, da bih išao kod Pivare da uzmem vodu ili da sjedim da radim. Samo su te dvije opcije bile. U tom trenutku ja sam imao jedan mali raèunèiæ u banci i, sreæom, odavno sam imao jedan mali stan u Parizu. I to je sve što imam u tom trenutku. Dakle, nisam ja imao puno izbora. Ili, na Bjelašnicu pa trèim preko piste ili kroz tunel ili ostajem da radim. Ja sam se odluèio da radim, i mislim da je to dobro.

DANI: Uh... A recimo...

BREGOVIÆ: ...Jer, pazi: nisam ja taj koji odluèuje da se film snima u Beogradu! Kompozitor je zadnji šaraf tu. Snimanje tog filma je poèelo u Pragu, a ovdje je nastavljeno.


DANI: A hajde da malo okrenemo stvar: kako to da i ti i Kusta završite baš u Beogradu? Je li to splet okolnosti ili... Obojica odete iz Sarajeva i to gdje odete?!

BREGOVIÆ: U Sarajevu svi misle da su neprijatelji Bosanaca Srbi...

DANI: ...Apsolutno netaèno! Ali je èinjenica da je u tom trenutku Beograd epicentar iz kojeg se sruèilo zlo na Sarajevo.

BREGOVIÆ: Razumijem ja taj trenutak, ali ja i ti sad razgovaramo deset godina kasnije. Ti se vraæaš u psihozu koju ja razumijem, je li? Svakog Sarajliju koji je ljut ja razumijem! Mislim, ja sam ljut kad imam... kurje oko! Mogu misliti kako je ljut neko koga bombarduju èetiri godine! Moja Dženana je provela u podrumu devet mjeseci prije nego što je izašla. To nije bilo za prepoznati i ja to sve razumijem. Ali, nas dvojica, ipak, razgovaramo deset godina iza. Sa te distance nemoguæe je da mi sad govorimo o Beogradu kao neprijatelju Sarajeva, o Beogradu koji je bombardovao Sarajevo... Da smo ovaj intervju radili tokom rata, onda bih mogao da se uživim i da smišljam kako da se izvadim iz toga! Ali, ipak mi razgovaramo deset godina poslije.

DANI: Dobro, ali mogu li ja, molim te...

BREGOVIÆ: ...Možeš, šta god hoæeš.

DANI: Da se ne naljutiš, ali ja imam još nezgodnih pitanja.

BREGOVIÆ: Možeš slobodno.

DANI: Prvo: ja mogu da razumijem da neko nema osjeæaj nacionalne pripadnosti; mogu da shvatim da neko nema osjeæaja prema svojoj državi; mogu da shvatim da neko nema osjeæaj religijske pripadnosti. Ali, ne mogu da shvatim da neko nema osjeæaj prema svom gradu, svom rodnom gradu. Ne mogu da shvatim da si mogao pokazati potpunu javnu indiferentnost tokom tri i po godine prema onome što se dogaðalo tvom rodnom gradu!

BREGOVIÆ: Šta misliš, šta sam ja mogao uraditi?

DANI: Mogao si napraviti makar jedan javni gest podrške Sarajevu tokom tri i po godine njegove opsade.

BREGOVIÆ: Pa, šta sam ja mogao uraditi?

DANI: Pa, mogao si uraditi, recimo, ono što si uradio za Beograd veæ drugog dana nakon poèetka njegovog bombardovanja - napravio si veliki koncert u Solunu.

BREGOVIÆ: (šutnja) Ali, nije to bio koncert za Beograd u Solunu.

DANI: Nego za koga?!

BREGOVIÆ: To je bilo, deklarativno, za sve žrtve rata na Balkanu.

DANI: Pa, što to ne napravi tokom tri i po godine rata u Sarajevu?

BREGOVIÆ: Kakvu sam priliku imao?

DANI: Istu kakvu i svi ostali muzièari. Svi su bosanski muzièari pravili koncerte, nešto govorili, osim tebe.

BREGOVIÆ: To znaèi da ja u tom trenutku stajem na stranu Alije Izetbegoviæa, što mi ne pada na pamet.

DANI: Ama, bolan, pusti Aliju! Zamalo ne rekoh "jebo njega".

BREGOVIÆ: Evo, ja baš to kažem - jebo Aliju!

DANI: Ama, bolan, nije bitan Alija! Bitna je tvoja škola, ulica, biblioteka, raja...

BREGOVIÆ: ...Ali, nisu to raja iz škole! To nije taèno! To nisu raja iz škole! Nisu moja raja!

DANI: Govoriš isto kao kad bih ti ja sad rekao da si u Solunu pravio koncert za Miloševiæa. Naravno, nisi za njega, ali si napravio koncert...

BREGOVIÆ: ...Nisam! Nije taèno! Ni za Miloševiæa, ni za Izetbegoviæa! To je bio koncert za sve koji stradaju u tom ratu i koji trpe u tom trenutku. Ja i Dalara smo takav koncert svirali.

DANI: E, da znaš kako bi nama bilo puno srce da si takav koncert napravio za Sarajevo...

BREGOVIÆ: ...A kako bi tek Aliji bilo puno srce!

DANI: Ma, joj... Pusti Aliju, bolan...

BREGOVIÆ: Jebo Aliju, naravno. Sam si rekao.

DANI: Ma, dobro, oèito...

BREGOVIÆ: ...Ne, shvati: ja da sam ostao u Sarajevu, naravno, ja ne bih imao izbora jer bih imao to "kurje oko", bio bih ljut i jebo bi majku i Beogradu i svemu okolo. Ali, ja sam bio u elegantnijoj poziciji od vas: ja sam mogao da budem razuman, da gledam sa strane, razumiješ? Ja nisam morao biti u afektu kao vi! Ja sam imao taj razmak koji ti sad, nakon deset godina, polako dobijaš.

DANI: Èinjenica je da razgovaramo, i da razgovaramo u Beogradu.

BREGOVIÆ: Ali, ja razumijem svakog Sarajliju!

DANI: Hajde da malo spustimo temperaturu. Možemo li da prièamo o tom pehu Sarajeva, po kojem ga napuste umjetnici koji su na neki naèin bili njegovi simboli: ti i Kusta odete u Beograd, a Berber ode Tuðmanu?

BREGOVIÆ: Nemoj da se uživljavaš. Ti si pametan èovjek, a vidim da se uživljavaš. Šta to sad znaèi - otišli smo iz Sarajeva?

DANI: To znaèi da i deset godina nakon rata puno pametnih Sarajlija, neke i ti znaš, nakon osmog, dvanaestog ili šestog piæa iznova, po stoti put, raspravljaju upravo o ovoj temi. Hajde, pomozi: kako da nam više sjašete s leða?

BREGOVIÆ: Kako bih ti rekao? Ja sam imao potrebu da osjetim da je rat završen. Ja kad sam u Sarajevo došao da sviram svoj prvi koncert poslije rata, još uvijek nisam imao osjeæaj da je rat završen.

DANI: Možda zato što si imao pancir ispod košulje.

BREGOVIÆ: Nisam imao pancir. Imao sam obezbjeðenje, ali nisam imao pancir. Imao sam obezbjeðenje, ali sam imao i neku potrebu da se dopadnem, što inaèe ne radim. Imao sam neku potrebu "evo, vidite, to sam ja radio sve ove godine, dok su pucali po vama, ja sam sjedio i to pisao". Preda mnom je bila sala, dvije treæine diplomata. Malo je bilo Sarajlija u sali, jer je bila mala. Ali, možda mi je, kad sam svirao tu liturgiju, Moje srce je postalo tolerantno, u Narodnom pozorištu, možda sam tada osjetio "evo, rat je završen". Nekako mi je to bio trenutak kad sam pomislio: "Evo, ovaj èas je rat završen." Mislim, možda za nekog još nije, ali ja sam svirao nešto što je meni bitno, da kažem: "Evo, to sam ja radio dok ste vi mislili da sam ja mogao da nosim vodu sa Pivare." Da se ne lažemo: nema Sarajevo mnogo Sarajlija da pokaže...
DANI: Pa, u tome i jeste problem, problem vašeg odlaska.

BREGOVIÆ: Ne mislim Sarajlija kao Sarajlija. Nego da pokaže to što ste vi, po èemu je Sarajevo - Sarajevo. Rijetki su ti koji imaju tu malu sposobnost da u kondenzovanoj formi vas pokažu. Nema veze gdje sam ja, ja sam Sarajlija: mo'š me jebat'. Možda bih volio da sam iz Los Angelesa. Ali, džaba! Nema meni druge, ja sam Sarajlija! Jesam li promijenio naglasak?

DANI: Nisi.

BREGOVIÆ: Moja djeca su Francuzi a imaju sarajevski naglasak. To se ne da... nije to sad uzmemo nešto pa ošišamo. Ja razumijem u doba rata, to ljuta provincija - "imamo mi moje, šta ima to negdje da ide, bre! To je naše, bre!" - ali to ne oèekujem od Sarajeva koje ima neku alegorijsku vrijednost. Ja znam jednu malu, koju sam upoznao u Italiji, kojoj su govorili kad neæe da jede: "A ona djeca gladna u Sarajevu, što nemaju da jedu, a ti ovdje izvoljevaš!" Hoæu ti reæi: Sarajevo je metafora. Žao mi je kad poène da se ponaša kao provincija, to me vrijeða. Šta to sad znaèi gdje sam ja? Pola istorije umjetnosti otpada na umjetnike u egzilu! Otvori bilo koju istoriju - slikarstva, književnosti, muzike - pola otpada na umjetnike u izgnanstvu. To je ljudski neudobna pozicija, jer si odvojen, ali je dobra.

DANI: Pretpostavljam da shvataš da ljudi koji te iz ovih razloga "mrze" - mrze te zato što te vole. Zamisli kako bi Sarajevo bilo...

BREGOVIÆ: Ne, ne! Puno je veæa korist ovako. Ja sam moju liturgiju za tri velike religije izveo na svim najvažnijim mjestima u Evropi. To je mnogo važnije za Sarajevo nego da sam ja nosio vodu iz Pivare. Mnogo važnije! Kao kad bi tražio od generala da ide u rov!

DANI: Hoæemo li probati da apsolviramo tvoj odnos sa Kusturicom? Šta se dogodilo izmeðu vas, on javno govori jako loše o tebi?

BREGOVIÆ: Ništa.

DANI: Govori jako ružno o tebi.

BREGOVIÆ: On je takav èovjek. Ja to neæu nikad èiniti.

DANI: Negdje sam proèitao da kažeš da ti nije jasno šta je povod za takav njegov odnos prema tebi.

BREGOVIÆ: Znam šta je povod, ali ga neæu reæi za novine. Nema ništa interesantno... Povod je mnogo sitniji od njegove velièine. Uostalom, nije ni važno da veliki umjetnik bude i veliki èovjek. Nije... nije bitno. Nikome to nije važno.

DANI: Vidiš, meni jeste. Ja imam problem: teško mogu da odvojim djelo od umjetnika.

BREGOVIÆ: Uh, ja sam siguran da ti mogu nabrojati sad koliko hoæeš njih koje voliš a koji nisu ništa valjali kao ljudi.

DANI: A ti nemaš taj problem?

BREGOVIÆ: Pa, ja nemam. Ja sam sa njim radio tri možda njegova najbolja filma, i tih deset godina s njim stavljam u biografiju kao deset u mom životu važnih godina.

DANI: Znaš, ja imam nešto što pretpostavljam da bi te moglo interesovati. Ne znam da li ti znaš pravi razlog Kusturicine srdžbe prema tebi, ali sam prilièno siguran da ja znam razlog.

BREGOVIÆ: Da èujem.

DANI: Dakle, ti si Kusturicu strašno zaj***o!

BREGOVIÆ: Kako to misliš?

DANI: E, ovako: negdje u jesen 1992. godine ja sam imao pristup jednom od dva satelitska telefona koja su postojala u Sarajevu. Josip Pejakoviæ me je zamolio da ga spojim sa Kusturicom, dao mi je njegov pariški broj i ja sam to uèinio. Narednog dana, negdje iza ponoæi, ponovo sam bio pored tog telefona, radio sam telefonski intervju sa nekim vani, i padne mi na pamet jedna ideja. Prijateljici koja je bila sa mnom kažem da okrene Kusturicu, da se predstavi kao sekretarica naèelnika Glavnog štaba Armije Republike Bosne i Hercegovine i da kaže da gospodin naèelnik Sefer Haliloviæ želi da govori s njim. I dobije ona Kustu, prilièno pijanog. Ja na telefonu ukljuèujem spikerfon i predstavim se kao Sefer. Donedavno sam mislio da sam izgubio tu kasetu, ali sam je našao i ponovo preslušao. Trudio sam se da koristim rjeènik za koji se vjeruje da ga koriste oficiri Jugoslovenske narodne armije, što je Sefer dugo godina bio, te fraze koje su u to vrijeme bile uobièajene u istupima bosanskohercegovaèkih politièara i komandanata. Dakle, uz moguænost da u nekoj rijeèi pogriješim, naš razgovor je tekao ovako:

Dobro veèe, Emire, ovdje Sefer Haliloviæ, naèelnik Glavnog štaba Armije Republike Bosne i Hercegovine!

- Dobro veèe.

- Kako ste, Emire?

- Ma, evo... Dobro je.

- Emire, vi znate šta se dogaða ovdje. Vaša domovina je izložena brutalnoj, nièim izazvanoj agresiji. Na hiljade civila, žena i djece je ubijeno, ljude protjeruju, uništavaju se gradovi, Sarajevo se svakodnevno bombarduje. Vi znate šta je vaša patriotska dužnost i obaveza. Emire, ja vas zovem da vidimo, da dogovorimo kako æete se vi ukljuèiti u ovu našu pravednu borbu za odbranu Bosne i Hercegovine.

- Ma, ne znam... Ja sam pitao Gorana i on je rekao da se mi neæemo... da se mi neæemo u to miješati.

- Emire, ja znam da ste vi pošten èovjek, veliki umjetnik i siguran sam da ste i veliki patriota. Znam da svojim ugledom, vezama možete puno uèiniti za svoju zemlju. Ja sam siguran da æete vi pomoæi svojoj zemlji u ovim najtežim trenucima njene istorije. Ja ne sumnjam u vaš patriotizam.

- Ali, ja sam pitao Gorana i on je rekao da se mi neæemo u to miješati.

- Emire, vjerovatno su i do vas doprle razlièite prièe i optužbe na vaš raèun: da ste se stavili na stranu agresora, da ne želite pomoæi odbranu svoje zemlje, pojavljuju se tekstovi da ste izdajnik... Ja, naravno, u to ne vjerujem i siguran sam da æete nam pomoæi, da æete pomoæi Bosni i Hercegovini da se odbrani od ove nièim izazvane agresije. Zato, dajte sad da vidimo kako æete se ukljuèiti...

- Ma, ne znam... Ovdje su mi neki Španci... Evo, ja æu sutra pitati Gorana, da vidim šta on kaže. Ja æu Gorana pitati, ali on je rekao da se mi neæemo u to miješati... Nazovite vi mene sutra.

- U redu, Emire, prijatno.

- Prijatno.

E, vidi, Gorane, pošto ja ne znam nijednog drugog Gorana kojeg bi on mogao pitati, koji bi mogao odluèivati o njegovom stavu, ja sam to povezao s tobom. A, sad, povezujem èitavu stvar sa tvojim intervjuom Danima 1997. godine, u kojem ti po prvi put odškrinjuješ vrata Sarajeva koja su dotad bila zatvorena i za tebe i za Emira, tvojom izjavom: "Volio bih biti sahranjen u Sarajevu." I zaista, nekoliko mjeseci kasnije Emir ne može ni priviriti u Sarajevo, a ti si u njemu. A stvar stoji ovako: ti si njega huškao da laje svašta tokom rata, po sistemu haustorèeta meðu jalijašima sa Gorice: "Haj', namaraj onoga, vidi mu tena!", a ti stojiš po strani...

BREGOVIÆ: Ha, ha, ha... Pošto sam ja pametniji...

DANI: Upravo tako! I nakon svega na šta si ga nagovorio da kaže, ti prvo daješ intervju Danima i saopæavaš da bi volio da budeš sahranjen u Sarajevu, nakon toga dolaziš... I kako stvar završava: Koševo rasprodato, a Emir ne može ni primirisati Sarajevu! Pa, kako da te èovjek ne mrzi? Shvatio je da si ga strašno zaj***o, da ga niko nije tako zaj***o! Nakon svega, ti u Sarajevu Tito, kao što si i bio, a on æe umrijeti od raka duše. To je moja teorija, zanima me šta misliš o njoj.

BREGOVIÆ: Interesantna ti scenarija, nemoj da ga zaboraviš. Ha, ha, ha...

DANI: Neæu. Ali ozbiljno te pitam o ovome. Raspitivao sam se meðu ljudima koji znaju vas obojicu iz Sarajeva... Svi ovo drže vrlo uvjerljivim. Ti si bio zvijezda još dok je on bio anoniman, autoritet si ti bio i za njega kao i za sve ostale...

BREGOVIÆ: Ne, ne vjerujem. Ne toliki da bih njegov stav prema ratu odreðivao, taman posla. Ako je taèan taj razgovor koji mi ti preprièavaš... ja pretpostavljam da je on bio zateèen, u nezgodi... Da je to... ono...

DANI: Izgleda da si puno lukaviji od njega.

BREGOVIÆ: Ne... Je li ti misliš da sam ja mislio da æe se stvari odvijati ovako, da æe se stvar ovako završiti?

DANI: Ne znam jesi li znao kako æe biti, ali mislim da si njega isturao...

BREGOVIÆ: ...To je bio moj iskreni stav, ja nisam imao šta da isturim. Ja da sam imao šta da isturim, ja bih isturio.

DANI: Ne, ali...

BREGOVIÆ: Stani, ba, ti zamišljaš Kusturicu da je baš debilan! Nije on baš frajer za isturanje.

DANI: Vala, sudeæi po onome šta je govorio...

BREGOVIÆ: Ma, znam, ali... Nije on... Kako bih rekao... ne radi on to iz naivnosti.

DANI: Sad više ne, sad radi iz inata. Ali, tada, nisi ti baš neko s ulice. Ako mu ti kažeš...

BREGOVIÆ: Ne, ne... Mislim, volio bih da se pohvalim time, ali, nažalost, ne mogu. Ali, nije meni falilo isturanja. Kad su bili prvi izbori, ja sam se uglavio u to do guše. Jesam stvarno. Ja sam mislio da ako ta partija osvoji petnaest posto... Ne misliš valjda da sam ja kef'o za Antom Markoviæem... Nego, stvarno je bila jednostavna kalkulacija: petnaest posto ako se osvoji... Jer nije rat u Bosni krenuo ne znam odakle, krenuo je iz Skupštine. Da budemo iskreni: svi su iznijeli ratne programe i zaratovali. Da je bilo petnaest posto tih koji razvodnjavaju to, sve bi bilo drugaèije. Ako ništa, kupilo bi se neko vrijeme. U toj prostoj kalkulaciji od petnaest posto, nema ko nije pritiskao da se osvoji tih petnaest posto. Ne postoji bolje pismen Bosanac koji nije pomogao da se tih petnaest posto dobije. Ja i Sidran smo putovali stotine kilometara, on recitovao, ja pjevao Tajnu vezu ne bih li koga utjerao da glasa za to. Znaš koliko smo dobili? Ni tri posto! Ovo ti sve govorim zbog toga... Ti ako hoæeš meni da daš neku istorijsku... Ja nisam toliki papak... Ja sam to provjerio na izborima! Svi mi na gomili - Kusturica, Sidran, ja... de, reci još imena - koliko mi svi na gomili vrijedimo? Ni tri posto! Dakle, nemoj da se pravim ja sad da sam glup toliko. Nisam glup toliko! Ja taèno znam koliko vrijedim. Sad ja treba da se pravim da sam u stanju da mijenjam istoriju.

DANI: Pa kakav ti onda zakljuèak izvodiš o ovim našim narodima, kakvi smo to mi?

BREGOVIÆ: Po Marxu, posve politièki neupotrebljivi. Ako se sjeæaš...

DANI: Zanimljivo je to. Zamisli, neki penzioner Alija Izetbegoviæ, neki sitni predratni kriminalac Radovan Karadžiæ i slièni, doðu i na izborima povale Kustu, Bregu...

BREGOVIÆ: Demokratija je opasna u krajevima gdje je pismenost samo elementarna, u krajevima gdje je procenat tuberkuloze toliki koliki je kod nas, a ona je znak svega ostalog... Demokratija je opasna. Ja se èesto sjetim toga. Podatak da su Vuk Karadžiæ i Goethe bili prijatelji nešto je što stvarno... èovjeka zastraši! Dakle, dva prijatelja sjede, druguju, piju uveèe... a onda ovaj sjedne da piše Fausta, a ovaj da piše prvi pravopis!?

DANI: Hm, to ti je dobro.

BREGOVIÆ: Ovaj je naš, a ovaj je iz Evrope. Valja to stiæ', kume!

DANI: I kako æemo to stiæi?

BREGOVIÆ: Samo da bude mira, ne može preko reda nikako. Samo da se ne biju, makar sto godina, majku mu!

DANI: Pratiš li ti aktuelna dogaðanja u svijetu? Jesi li pratio ovo oko referenduma u Francuskoj?

BREGOVIÆ: Da.

DANI: I vjeruješ li ti u buduænost zajednice koja se zove Evropska unija?

BREGOVIÆ: Ma, to nije bitno. Bitno je samo da postoji moguænost da ljudi biraju. Ljudi su kondicionirane životinje, reaguju na okolnosti. Daj mu moguænost i veæ æe on nekako to...

DANI: Dobro, idemo sad sa lakim pitanjima...

BREGOVIÆ: Nema više sarajevskih teških. A èekaj, ne znam jesam li te shvatio... Ovo s tim telefonom. Je li to neki tvoj scenario ili stvarno...?

DANI: Ne, stvarno nije nikakav scenarij. Imam saèuvan snimak, imam kasetu...

BREGOVIÆ: Pa, je li zna Kusta za to?

DANI: Ne zna, èuli smo se par puta, nisam mu to rekao, objasnit æu ti poslije. Nego, reci ti meni, jesi li ti sretan èovjek? Ovako, sa strane, ne znam šta bi èovjek više mogao poželjeti da postigne u karijeri...

BREGOVIÆ: Znaš kako, veæ je rano kod mene bilo to da nije karijera ta koja pravi okvir za moj život. Najelo se i prejelo se toga, nije to... Možda sam imao sreæe s tim ratom da sam morao da krenem ispoèetka. Tako da sam mogao da, kako bih rekao, ispravljam svoju biografiju. Bio sam u poziciji, što je vrlo rijetko, da još jednom u životu krenem sa nule. I to je možda najdragocjenije što se desilo u mom životu. Ja, objektivno, sad pišem najbolje. Pišem dobro, pišem relativno važne stvari, koliko umjetnik iz male kulture može pisati važne stvari. Ali, taj period ne bih imao da nije bilo rata i da se nisam našao u Parizu. Prije rata sam bio kupio nešto na Braèu, da idem u penziju, tako... neki jadni penzioner, zvijezda rock and rolla u penziji. Tako da mislim da sam sretan. Imao sam sreæu da dva puta krenem. To mi je najveæa dragocjenost koju u životu imam.

DANI: A jesi li stekao osjeæaj da si sad... ono... etablirani umjetnik?

BREGOVIÆ: U kom smislu?

DANI: Pa, recimo, u tom da ne bi sad išao brodom preko Atlantika ili se peo na Mount Everest.

BREGOVIÆ: Pa, nisam ja išao preko Atlantika zato da impresioniram Sarajlije!

DANI: Nisam mislio na to. Da li si sad spreman rizikovati kao nekad? Jesu li te stigle godine? Ili si tada bio kokuz pa nisi imao šta izgubiti?

BREGOVIÆ: Nisam, nisam ja nikad bio kokuz. Ja sam veæ poslije prve ploèe postao bogat. Nije to problem, ja sam bio dokon. Nisam radio. Znaš ti kakav je bio poreski sistem kod komunista? Ovako: pošalje ti izdavaè pare, a dok stignu na raèun, odbiju ti pedeset pet posto; a onda, od tih èetrdeset pet posto koje su ti ostale, progresivni porez je devedeset posto! Dakle, ne znam zašto bi èovjek radio. Ti znaš da je Bijelo dugme snimalo ploèe svake dvije i svake tri godine èak. Bio sam posve demotivisan. Za sve ostalo sam imao vremena: plovio, bio predsjednik Želje, bokserskog kluba... Bio sam dokon, radio sa Minetom i sa Dundom nakit, tamo kod njih u radnji... Sreæa da otkriješ rad tako kasno, sa èetrdeset godina. Otkrio sam rad, osam sati rada.

DANI: I možeš to?

BREGOVIÆ: Joj, s takvim merakom radim osam sati! Ja i pet asistenata na posao ujutru, u 11 ujutru dolaze, pije se kafa i u sedam se izlazi s posla. K'o sav normalan svijet!

DANI: Kao što se u Crnoj Gori èude joggingu - trèiš a ne moraš; tako i ti - radiš a ne moraš.

BREGOVIÆ: Pa, ne moram.

DANI: Radiš iz zadovoljstva?

BREGOVIÆ: Radim jer mi je to zanimanje. Moram imati neko zanimanje. Zanimanje - kompozitor. Kao što ti pišeš, kao što hirurg radi, kao što ovaj pravi cipele, popravlja auto... Bez ikakvog osjeæaja da je to nešto naroèito i da mi daje ikakvu privilegiju za ne znam šta.

DANI: Gorane, znam da te ovo svi pitaju, pa æu i ja, bez pretjerane nade da æeš mi odgvoriti istinu. Dakle, veæ decenijama si neprevaziðen seks simbol, kruži prièa da ne povaljuješ samo one koje ti neæeš. Gledam te nešto, ma, i nisi...

BREGOVIÆ: ...(smijeh) Prop'o k'o što se prièa!

DANI: Ma, ne. Nego ne izgledaš mi kao neki naroèiti frajer, ovako fizièki...

BREGOVIÆ: Ja mislim da je to više kako drugi zamišljaju sebe na mom mjestu. Nažalost, moja biografija nije baš tako bogata.

DANI: Opet lažna skromnost.

BREGOVIÆ: Najvjerovatnije, èak i da mogu da se hvalim, ne bih, jer to ne radim. To ne radi jedan pristojan muškarac.

DANI: Ali si prema svojim pjevaèima u Dugmetu znao biti nepristojan. Sjeæam se jednom da si, na pitanje ko je najbolji od njih trojice, odgovorio da tu nema razlike, da je stvar ukusa: neko voli duže i tanje, a neko kraæe i deblje.

BREGOVIÆ: Ja, ja... Da li je bolji debeo a kraæi, ili tanji i duži. Ha, ha, ha...

DANI: S kim od njih trojice je "tvoje Dugme"?

BREGOVIÆ: Znaš, sa ove distance, ovo mi stvarno izgleda kao godišnjica mature. Onda vidiš one najantipatiènije likove iz razreda, a na toj proslavi više toga nema... i oni su ti dragi. Samo se sjeæaš lijepih stvari. Ja ne znam da li æe to biti tako emotivno ljudima koji doðu na koncert. Kažem ti, juèe smo imali prvu kompletnu probu, sa orkestrom, pošto æe uz nas biti ove dvije Bugarke kao vokali, bit æe klapa Nostalgija kao muški hor, bit æe gudaèi koji su i inaèe u mom orkestru, njih 13, bit æe trubaèi... Dakle, kao jedan mali simfonijski orkestar. I ne znam ni ja zašto sam tako sentimentalan. Mislio sam da nisam u stanju da budem takav. Znam da sam u stanju da budem emotivan, ali sentimentalan... Onako, kako bih rekao, ženski... To nisam znao.

DANI: Hoæeš li mi otkriti neku dramaturgiju koncerta? Ovaj intervju æe iziæi šest dana prije Koševa.

BREGOVIÆ: Krenuli smo od toga da oni proberu pjesme koje vole da pjevaju. Oni su napravili neki izbor i sad se uglavnom bavimo tim pjesmama koje su oni odabrali. Bojan (Hadžihaliloviæ, op. S.P.) pravi neke male dokumentarne filmove od dva minuta koji æe iæi prije nastupa svakog od njih.

DANI: Aaa, ne prièa šupak ništa.

BREGOVIÆ: Vjerovatno misli da ne treba da to kaže. Idu mali dokumentarni filmovi od dva minuta sa prizorima iz tog vremena, da se malo vratimo u to vrijeme. Onda prije svakog od njih idu slike iz tog vremena. To æe biti jednostavno, neæe tu biti nikakvog kreveljenja. Bijelo dugme je uvijek sviralo jednostavne koncerte. Ali, nastojat æemo da bude dobro, da bude kvalitetno.

DANI: Ono što muèi "raju" u Sarajevu, koja se i tebi i Raki Mariæu i ostalima toliko uvlaèila na onoj konferenciji za štampu, jeste ko æe dobiti tih 400 VIP pozivnica za svirku nakon Koševa u Domu mladih.

BREGOVIÆ: Nažalost, toga u Domu mladih neæe biti, jer tu salu renoviraju. To je rastureno i ne može se svirati.

DANI: Kako? Ja bio u toj sali skoro na koncertu Zabranjenog pušenja i Ede Maajke!?

BREGOVIÆ: Kada?

DANI: Prije petnaest-dvadeset dana.

BREGOVIÆ: E, sad ne može. Ništa od toga, renoviraju.

DANI: Pa, hoæe li biti išta poslije koncerta?

BREGOVIÆ: Ne znam. Meni se tu sviralo, vidio si kako to izgleda.

DANI: A, pa to je novo, to niko ne zna, da neæe biti svirke u Domu mladih.

BREGOVIÆ: Pa, niko zvanièno nije znao ni da æe biti. To je bio moj merak. To je sala gdje smo mi prvi put svirali i nešto smo htjeli... Sad kad to nema, oni nude dole, amfiteatar... A šta ja imam sa amfiteatrom...

DANI: Hajmo sad pitanje kao za nekadašnji VEN. Govorio si o pjesmama koje oni vole; a koje su pjesme koje ti voliš? Recimo, tri tebi najdraže pjesme Dugmeta.

BREGOVIÆ: Ima par tih ljubavnih pjesama... Ovako, sa distance, ima svega nekoliko tih pjesama koje su napisane, kako bih rekao, zanatlijski... Ja mogu da pišem i kao zanatlija. Ali, ima pjesama iz kojih se vidi da ih je neka nužda napisala. I tih par pjesama nisu loše. Juèe mi je Alen pjevao neku koju sam posve zaboravio i to onako, uz gitaru. Znaš ono, kao na roðendanu kad se pjeva: Evo, zakleæu se ja pred svima... To je on pjevao juèe, a bio sam to posve zaboravio. A i Tifa je juèe pjevao jednu koju ja dugo nisam slušao, koja ima citat iz neke stare, gradske: Lažeš, zlato; lažeš, dušo; lažeš, vještice... Imaju oni, sva trojica pjevaju... A Željko je isto pjevao juèe jednu koja nije loša - Ako možeš zaboravi.

DANI: Neki dan si u intervjuu sahranio operu, uzdižuæi turbo-folk. Nije li to malo previše, èak i ako je od tebe?

BREGOVIÆ: Ne, nisam. Bilo bi super da se ja naslanjam na našu bogatu opersku tradiciju, na našu bogatu tradiciju simfonijske muzike. Bilo bi super da imam tu na šta da se naslonim. Ali, ako æemo biti pošteni... Umjetnost se teško radi od nule. Logièan metod svakog kompozitora u istoriji je da krene od tradicije. To je najlogièniji i najobièniji metod, stvarno. Evo, sad mi reci ime ako hoæeš i ja æu ti odmah reæi odakle je - od Gershwina do Bona, do...

DANI: Uzgred, što si zamjerio Bonu što je napravio koncert u Sarajevu?

BREGOVIÆ: Nisam, nisam mu zamjerio. Mi smo obojica u Universalu, isti su nam urednici i onako, znam iza...

DANI: A može li se od tebe oèekivati da sjedneš i napraviš ploèu - narodnjak?

BREGOVIÆ: Pa, ja cijeli život nastojim da napišem narodnjak. Ja sam tako zamišljao prave narodnjake. Ne znam kako bih ti rekao... Možda stvarno neko misli da mi imamo nešto bolje od tog turbo-folka. Ja, da budem iskren, ništa tu ne vidim bolje. Neko mi spoèitava da sam ja rodonaèelnik, da je turbo-folk krenuo od mene. Ako hoæeš najiskrenije: ja sam dobio poèasni doktorat za muziku u Sheffieldu ove godine; ako bih morao da biram da li da me pamte kao poèasnog doktora muzike Univerziteta u Sheffieldu ili po tome što sam rodonaèelnik turbo-folka, bez razmišljanja i jedne sekunde - rodonaèelnik turbo-folka.

DANI: Hm. Nisam siguran da mogu da shvatim.

BREGOVIÆ: Kako da ti objasnim?! Kao što ne možeš da biraš mamu... Šta sad da radim, neko ima ljepšu mamu, ali ovo je moja. Rijetki su ti koji više vole maæehu nego staru, je li?

 


25-03-2012 at 16:37 | Ukljuèi u odgovor
zara
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 06-01-2007
Lokacija: U mislima
Odgovori: 11515
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

Mene zanima cemu tolika medijska kampanja na FTV?
Covjece, nema veceri da mu nisu posvetili bar 5 minuta.

25-03-2012 at 19:06 | Ukljuèi u odgovor
soraya
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 01-03-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 30666
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

citat:
zara wrote:
Mene zanima cemu tolika medijska kampanja na FTV?
Covjece, nema veceri da mu nisu posvetili bar 5 minuta.



po diktatu dnevnopolitièih zbivanja i naravno zbog ovoga što je lijepo formulisao @bdirlija:

Mažnjavao je taj sve živo. Naravno, nikad nije potpisao pravog autora i platio autorsko pravo. Jadna li mu majka ako li ga safataju s ACTA zakonom. Mada, nije mu džabe nadimak "lopov kojeg nikad nisu uhvatili". Onomad ga je èini mi se Š. Bajramoviæ tužio i dobio. Trenutna zanimancija lopine je recikliranje svojih starih hitova i prodavanje muda za bubrege širom svijeta.

kod nas još uvijek ne fercera zakon o zaštiti autorskih prava,a dripac se zakleo da æe se u Sarajevo vratiti na crvenom tepihu...dripaca kakav je Bregoviæ puna FTV...
ja lièno mislim da ima istine i u ovome što navede MelMel-prethodnica smradovima kakvi su Kusturica i Karajliæ...ne može se više od èetnikovanja živjeti...
A i Dženani se prohtjelo ...
25-03-2012 at 20:09 | Ukljuèi u odgovor
Chili
Nivo: Forumas sa iskustvom
Registriran(a): 21-04-2009
Odgovori: 207
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

citat:
Lion_1 wrote:

DANI: Zanimljivo je to. Zamisli, neki penzioner Alija Izetbegoviæ, neki sitni predratni kriminalac Radovan Karadžiæ i slièni, doðu i na izborima povale Kustu, Bregu...

BREGOVIÆ: Demokratija je opasna u krajevima gdje je pismenost samo elementarna, u krajevima gdje je procenat tuberkuloze toliki koliki je kod nas, a ona je znak svega ostalog... Demokratija je opasna. Ja se èesto sjetim toga. Podatak da su Vuk Karadžiæ i Goethe bili prijatelji nešto je što stvarno... èovjeka zastraši! Dakle, dva prijatelja sjede, druguju, piju uveèe... a onda ovaj sjedne da piše Fausta, a ovaj da piše prvi pravopis!?




A ovaj što je sjeo da piše kao prvi pravopis i nazvao ga srpskim je u stvari reformatora "srpskog jezika"), koji je trazeci najciscu varijantu juznoslavenskih govora pronasao stokavsko narijecje bosanskog jezika istocne Hercegovine (koji inace ima ijekavski izgovor), preinaèio ga u ekavski izgovor i dodao mu atribut srpski[/n].
Dakle, jedan dijalekat bosanskog jezika postao je na taj nacin osnova za buduci srpski i hrvatski literarni jezik.
25-03-2012 at 21:16 | Ukljuèi u odgovor
statebriga
Nivo: Forumski doajen
nezaobilazna

Registriran(a): 07-05-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9876
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

eno, kazu izlazio mu svijet s koncerta.

znaci, odes, vidis, napravis svoj sud je l' ti se dopada ta umjetnost ili ne

25-03-2012 at 22:59 | Ukljuèi u odgovor
Testosteron
Nivo: Forumas sa iskustvom
S

Registriran(a): 29-06-2006
Lokacija: Zeljezara Zenica
Odgovori: 272
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

Nema se tu sta puno komentarisat.....ko hoce da gleda neka gleda....Hebe mi se za Bregom!

Trenutno njegova muzika mi zvuci kao pravi dziberluk,a nikad i nisam gotivio ono sto je on radio poslije Bijelog Dugmeta (ovo je moje licno misljenje).

A to sto je dosho u Sarajevo ili mozda Tuzlu....pa neka neka dode......Dolaze i Aca Lukas,Dragana Mirkovic i drugi dzigeraji pa moze i on....
Idemo dalje tema je bezeze!!!

[Edited by Testosteron on 26-03-2012 at 02:02 GMT]

26-03-2012 at 01:33 | Ukljuèi u odgovor
primus inter pares
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 31-01-2008
Odgovori: 20460
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

LJudi to je samo muzika, i to balkanski pop,sto bi da se lize rocku,a najvise folka ima u sebi...sto bi reko rambo euro neuro...
malo je to sve oslo van kontrole...
prevelika ocekivanja imate od ipak samo zabavljaca,muzicara...
koj od njih vidijo kad kake pameti...
a muzika je tu da nas zabaljva,opusta,a ne napreze i dijeli ne?
i vidis kako odemo daleko,odma ne valja citav narod,jer slusa fokin bregu??
brega je frajer koji je obiljezio jedno vrijeme,bijelo dugme ima kultni status u bivsoj jugi...i ljudi vecinom i idu na koncerte da bi osdjetili to NEŠTO od priej nove ere,prije svih ovih sranja...
ja sam isti taj osjecaj imo i sa colom,bas o tim koncertima o kojim pricate odma iza rata,sluso ga na svakom,i meni bio totalno bezze...nije stvar sho je bio u beogradu,pa se vratijo,so je pobjegulja,sho sad ljubi lize,jednostavno pravo me je nerviro kako je smotan na sceni,jebo njegov glasi njegove pjesme,kad ga vidim oce nesto da mi bude,oduvijek mi djelovo izvbjestaceno,ko da glumi da glumi!.al to sam ja i moj dozivljaj cole...
balas mi je bi super,al na kasetama,i u 3 ujutro poslje masovnog opijanja,za crnjaka,al uzivo meni bezee,moj dozivljaj live balasa... isto ko i van goga zaspo na koncertu..
al zato bajaga i goran bare..nemoj djaba...
isto tako nije bilo gide i gitare bez bijelog dugmeta,divljih jagoda i crvene jabuke...moj dozivljaj sviju njih..
ocu reci...bregu slusat ko muzicara,i bijleog dugmetara,ne vidim u cemu je problem...bas zbog te gitare, i tih pjesama i tog vremena,,,isto ko sto i colu ne gotivim nista novo ne gotivim ni bregino nista novo i to je to...
ali mijesat politiku i muziku...govorit da je citav jedan narod zbog tog glupjadan?
pa ukinite wagnera!
ocu reci,oni su samo muzicari zabavljaci,ko balavci svirali su i pjevali radi cura, i sexa,sad sviraju i pejvaju radi novaca i sexa...boli njih i za drzavama, i narodima , i svim ostalim...
stoj samo po sebi ispravan stav,koliko god to nekom cudno zvucalo.jerbo ne pricamo o intelektualnoj krem da la krem drustva,nego o fokin zabavljacima...ne cine ti zadovoljstvo?ne slusaj ih!okreni kanal!slusaj druge...
ruzica si bila...sada vise nisi...

26-03-2012 at 11:20 | Ukljuèi u odgovor
rainbow
Nivo: Forumski vuk
:2h :2h :2h

Registriran(a): 21-04-2009
Odgovori: 543
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

citat:
primus inter pares wrote:
LJudi to je samo muzika, i to balkanski pop,sto bi da se lize rocku,a najvise folka ima u sebi...sto bi reko rambo euro neuro...
malo je to sve oslo van kontrole...
prevelika ocekivanja imate od ipak samo zabavljaca,muzicara...
koj od njih vidijo kad kake pameti...
a muzika je tu da nas zabaljva,opusta,a ne napreze i dijeli ne?
i vidis kako odemo daleko,odma ne valja citav narod,jer slusa fokin bregu??
brega je frajer koji je obiljezio jedno vrijeme,bijelo dugme ima kultni status u bivsoj jugi...i ljudi vecinom i idu na koncerte da bi osdjetili to NEŠTO od priej nove ere,prije svih ovih sranja...
ja sam isti taj osjecaj imo i sa colom,bas o tim koncertima o kojim pricate odma iza rata,sluso ga na svakom,i meni bio totalno bezze...nije stvar sho je bio u beogradu,pa se vratijo,so je pobjegulja,sho sad ljubi lize,jednostavno pravo me je nerviro kako je smotan na sceni,jebo njegov glasi njegove pjesme,kad ga vidim oce nesto da mi bude,oduvijek mi djelovo izvbjestaceno,ko da glumi da glumi!.al to sam ja i moj dozivljaj cole...
balas mi je bi super,al na kasetama,i u 3 ujutro poslje masovnog opijanja,za crnjaka,al uzivo meni bezee,moj dozivljaj live balasa... isto ko i van goga zaspo na koncertu..
al zato bajaga i goran bare..nemoj djaba...
isto tako nije bilo gide i gitare bez bijelog dugmeta,divljih jagoda i crvene jabuke...moj dozivljaj sviju njih..
ocu reci...bregu slusat ko muzicara,i bijleog dugmetara,ne vidim u cemu je problem...bas zbog te gitare, i tih pjesama i tog vremena,,,isto ko sto i colu ne gotivim nista novo ne gotivim ni bregino nista novo i to je to...
ali mijesat politiku i muziku...govorit da je citav jedan narod zbog tog glupjadan?
pa ukinite wagnera!
ocu reci,oni su samo muzicari zabavljaci,ko balavci svirali su i pjevali radi cura, i sexa,sad sviraju i pejvaju radi novaca i sexa...boli njih i za drzavama, i narodima , i svim ostalim...
stoj samo po sebi ispravan stav,koliko god to nekom cudno zvucalo.jerbo ne pricamo o intelektualnoj krem da la krem drustva,nego o fokin zabavljacima...ne cine ti zadovoljstvo?ne slusaj ih!okreni kanal!slusaj druge...
ruzica si bila...sada vise nisi...


Svakako da je licemjerni plagijator Goran Bregovic uspio da navede siroke narodne mase seljacke djece,ciji su roditelji umarsirali u gradove sa vunenim carapama i opancima, da slusaju Rock.Pa da on je i tvorac patenta zvanog "Chobanski Rock". Pa ko bi to inace slusao onda?Slusali bi kao danas,kada su otklonjene prepreke stida zbog svog seosko-sumnjackog porijekla,dakle slusali bi Cece-mece,Bregovica i ostalu dzigeru.Dakle Bregovic kao KOS-ov placenik koji uz pomoc muzike oblikuje siroke narodne mase,svakko je dobio jos jednu novu zadacu - a to je ciganizacija balkana koji svakako u velikom djelu svoje primitivne duse nosi taj ciganski gen.I naravno zajedno sa Kusturicom koji je prvi poceo da rusi Jugoslaviju uz filmove kao sto su "Otac na sluzbenom putu" ovaj placenik KOS-a ,plagirajuci vlaske cigane iz Rumunije,je stvorio dinamicku muzicku podlogu za pijane chetnike i ostale sitne duse koji u alkoholiziranom stanju,uz zvuke truba i prisutnost sajkachi i opanaka ,dozivljavaju potpuni orgazam ...

Da ne duzim jer tebi i onako nije nista jasno
samo da napomenem da je Wagner bio umjetnik a da je Bregovic jedan seoski plagijatorski ljigavac koji "muziku" itekako veze za politiku...

26-03-2012 at 12:03 | Ukljuèi u odgovor
primus inter pares
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 31-01-2008
Odgovori: 20460
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

evo,naseg druga vejsila..on recimo i zarad gorana bregovica naziva bosnjake glupanima i jadnim,, i zeli im najgore.. kako ti to uspijeva,onako iskreno?
mijesas babe u zabe,u svemu vidis teorije zavjere,spijunske igre,covjece paranoja iznad svega!

26-03-2012 at 12:12 | Ukljuèi u odgovor
primus inter pares
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 31-01-2008
Odgovori: 20460
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Goran Bregovic u Tuzli, kada?

da da jugoslavija je propala zbog brege i slicnih
de mi samo reci,stas ti onda u sarajvu,tuzli?zar ne radis onda i ti na njegovoj vunenoj èorapizaciji i opanakzaciji

[Edited by primus inter pares on 26-03-2012 at 12:13 GMT]

26-03-2012 at 12:13 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 34
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: beba24, cheguedoeNo2, dr.devilito, lilly, malimeho, mikooo, neko_bezveze, onlyyou, uprava, victorius
FORUM : Politika : Goran Bregovic u Tuzli, kada? New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Last Page >>


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice