Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.


FORUM : Politika : Izvodi iz stampe
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... Last Page >>
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
nevenkagaragic
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 07-02-2008
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 2378
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim




"DANI", 14.11.2008.godine

14-11-2008 at 20:19 | Ukljuèi u odgovor
frontslobode
Nivo: Forumski vuk

Registriran(a): 18-10-2008
Odgovori: 397
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim


15-11-2008 at 14:14 | Ukljuèi u odgovor
nevenkagaragic
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 07-02-2008
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 2378
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim




"AS", 15. i 16.11.2008.godine

15-11-2008 at 20:15 | Ukljuèi u odgovor
nevenkagaragic
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 07-02-2008
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 2378
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim




"Dnevni avaz", 15.11.2008.godine

15-11-2008 at 20:16 | Ukljuèi u odgovor
nevenkagaragic
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 07-02-2008
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 2378
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim

GLAS GARADJANA (a ko ih slusa?)




"SAN", 15. i 16.11.2008.godine

15-11-2008 at 20:20 | Ukljuèi u odgovor
indijana
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 20-05-2008
Lokacija: Paradise city
Odgovori: 7483
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim

BiH je po konkurentnosti na 107. mjestu u svijetu od moguæih 134, navodi se u izvještaju "Svjetska mreža konkurentnosti 2008-2009.", koji je napravio Svjetski ekonomski forum.
BiH je prošle godine po konkurentnosti bila na 106. mjestu, dok je 2006. godine od moguæih 122 bila na 82 mjestu.
Ove godine meðu prvih deset zemalja su SAD, Švajcarska, Danska, Švedska, Singapur, Finska, Njemaèka, Holandija, Japan i Kanada, dok je Velika Britanija pala za tri mjesta i nalazi se na 13. mjestu, što se objašnjava slabljenjem finansijskog tržišta.
Na posljednjem mjestu je Èad, a odmah iza BiH je Albanija, koja je na 108. mjestu.
Srbija je na 85. mjestu, a Hrvatska na 61.
Prema istraživanju koje je napravljeno na osnovu dostupnih podataka i ankete, najproblematièniji faktori koji utièu na posao u BiH su nestabilnost vlasti, neefikasna birokratija, korupcija, pristup finansijama, loše zdravstvo, kriminal, te inflacija.
Prema izvještajum od 134 moguæa mjesta za vrijeme potrebno da se pronaðe posao BiH "osvojila" 108. mjesto, dok je za sudsku nezavisnost "završila" na 116. mjestu.
Po neiskorištenom trošenju novca vlasti BiH je na 123., a po etiènom poslovanju firmi na 130. mjestu.
Kada je rijeè o imovinskim pravima, BiH je na 121. mjestu, a kada je rijeè o zaštiti intelektualnog prava na 125.
BiH je na 87. mjestu kada je u pitanju organizovani kriminal.
Prema dostupnosti posljednjih tehnologija BiH je na 123. mjestu, dok je, što se tièe korisnika interneta, na 54. mjestu.
BiH je na dnu ljestvice i kada je rijeè o kontroli meðunarodne distribucije, a za povjerenje u politièare "dobila" je 125. mjesto.
 


Sve je super i sve je za 5!
16-11-2008 at 00:00 | Ukljuèi u odgovor
indijana
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 20-05-2008
Lokacija: Paradise city
Odgovori: 7483
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim

Intervju Dana: Sulejman Tihiæ - Ne osjeæam grižu savjesti


Dva dana nakon sastanka s Miloradom Dodikom i Draganom Èoviæem te dva dana uoèi novog sastanka s liderima stranaka iz koalicije koja èini Vladu Federacije BiH, predsjednik Stranke demokratske akcije je u svom stranaèkom uredu razgovarao s urednikom Dana Senadom Peæaninom.

DANI: Kakvo je sada Vaše zdravstveno stanje? Da li su teška bolest i dugotrajna terapija ostavili traga na Vaše psihofizièko stanje?
TIHIÆ: Hvala Bogu, dobro je. Bilo je pet operacija, bilo je tih terapija, ali moja psihofizièka kondicija se, kao što vidite iz ovih aktivnosti, vratila u onu formu kakva je bila i prije oboljenja.
DANI: Da krenemo upravo od Vaših aktivnosti. Recimo, od ovog sporazuma s Dodikom, po taèkama. Prvo, vlasništvo nad državnom imovinom. Jeste li svjesni da ste sporazumom prekršili èlan 1. Ustava BiH, koji garantira kontinuitet BiH kao države, što ukljuèuje i kontinuitet vlasništva nad državnom imovinom? Otkud Vama pravo da otuðujete imovinu države BiH, protiv koje se Vaš partner Milorad Dodik toliko bori, i da je dodjeljujete Federaciji i Republici Srpskoj?
TIHIÆ: Ta konstatacija nije taèna. Nije povrijeðen Ustav, na temelju Ustava je napravljen ovaj sporazum, jer æe državnim zakonom biti riješeno pitanje imovine koju je BiH dobila kao pravni sljednik bivše SFRJ, odnosno Republike BiH. Nema tu nikakvog kršenja Ustava. Obièno pravni nadripisari izvode takva tumaèenja.
DANI: Èekajte, u sporazumu se govori da æe dio imovine, neophodan za nadležnosti države BiH, pripasti državi, a ostatak æe pripasti...
TIHIÆ: I to je po Ustavu, i to je po zakonu.
DANI: Po Ustavu nije. Po tome ispada da se bivša Jugoslavija raspala na Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju, Makedoniju, Crnu Goru i Republiku Srpsku i Federaciju BiH.
TIHIÆ: To nije taèno, to vas je neko dezinformisao, dao vam je neka nadritumaèenja. Kod nas ima puno ljudi koji su malo nešto èitali o pravu, pa misle da znaju. Ta pitanja koja vi postavljate obièno postavljaju takvi ljudi, koji proèitaju malo, dio prava. Znate, da bi se pravo razumjelo, nije dovoljno znati samo jedan zakon. Mora se znati nadaleko više. Moraju se znati meðunarodni sporazumi, mora se znati Ustav, moraju se znati zakoni s lijeve i desne strane, zakoni iznad, ispod, da bi se moglo dati pravno tumaèenje. Ova pitanja potièu od ljudi koji samo usko tumaèe jednu odredbu koja je po sebi samo opšta, a kroz ostale zakonske propise se daje kompletno tumaèenje. Uostalom, kada se donese zakon o državnoj imovini, oni koji smatraju da je suprotan Ustavu, mogu pokrenuti spor na Ustavnom sudu BiH.
DANI: Hoæe li sva imovina države BiH pripasti državi BiH sa suverenim pravom njenih organa da je dodjeljuju na korištenje, pri èemu æe titular imovine biti država?
TIHIÆ: Da. Imovina pripada državi i državnim zakonom se odreðuje kome šta pripada. Znaèi, država odreðuje šta pripada njoj, a šta entitetima, kantonima, opæinama.
DANI: Da li Dodik prihvata prije tog odreðenja da sva imovina bude uknjižena kao vlasništvo države Bosne i Hercegovine?
TIHIÆ: Nije mi jasno pitanje.
DANI: To je najbitnije!
TIHIÆ: Nije bitno. Jer, pazite, dodjela imovine se može utvrditi i riješiti zakonom, a može i odlukama nekih organa. Mi hoæemo da se to riješi zakonom. Znaèi, imovina je bosanska, državna, i sad se zakonom kaže: ovo pripada državi, ovo pripada entitetu, ovo pripada kantonu, opæini...
DANI: Uredu, samo moramo rašèistiti sljedeæe. Da li, dakle, Dodik prihvata da prije tog zakona država BiH bude upisana kao titular sve imovine države BiH, a pri tome, naravno, ne mislim da država koristi tu imovinu, jer je ona ogromna, ili kad joj ne treba, a da pravo korištenja pripada i entitetima, kantonima, gradovima, opæinama...?
TIHIÆ: Po meðunarodnom sporazumu, BiH je pravni sljednik te imovine. I BiH svojim zakonima rasporeðuje kome æe ta imovina pripasti, koliko treba njoj, koliko ostalima. To æe biti riješeno zakonom. Ne odlukama nekih organa, nego zakonom.
DANI: Ali, država BiH sada ima svega oko 25 državnih institucija.
TIHIÆ: Ne.
DANI: Koliko ih ima?
TIHIÆ: Ja mislim da ima najmanje 60-70 institucija, još kad tome dodamo, naprimjer, DGS, SIPA-u, OSA-u, Upravu za indirektno oporezivanje, Oružane snage BiH, koje imaju široku strukturu i mrežu odjela...
DANI: Mislio sam na ove krovne institucije.
TIHIÆ: ... i SIPA, ili Uprava za indirektno oporezivanje, carina, sve je to država.
DANI: Dobro. Zašto se dobrovoljnim odricanjem imovine države otklanja moguænost širenja državnih institucija, dok se znatno ojaèavaju entitetske?
TIHIÆ: Nema dobrovoljnog odricanja imovine. Država zadržava ono što njoj treba. I može zadržati i preko toga, ukoliko ima u projektu formiranje nekih novih institucija. To se zakonom reguliše. Neka državna imovina ima stotinu jedinica. Može se uraditi tako da sve preðe na državu, a može se uraditi da zakonom odmah kažemo, da ne budemo formalisti, od ovih sto jedinica, naprimjer, trideset treba državi, trideset treba entitetima, trideset treba kantonima, deset treba opæinama... I to æe zakonom biti riješeno.
DANI: U tome i jeste problem. Zašto bi zakonom regulirali nešto što je državno?
TIHIÆ: Daleko je veæa vrijednost ako je to riješeno zakonom nego da to prepustimo na volju Vijeæu ministara, koje je izloženo raznoraznim blokadama.
DANI: Oprostite, ja sam u prvi mah mislio da je ovo stvarno nesporazum, da sam ja pogrešno shvatio...
TIHIÆ: Jeste pogrešno shvatili.
DANI: Nisam, sada ste me uvjerili u suprotno. Crnogorska imovina u sukcesiji je vlasništvo Crne Gore, hrvatska je vlasništvo Hrvatske, srbijanska Srbije, a samo BiH neæe dobiti tu imovinu kao država, nego æe ona zakonom biti podijeljena izmeðu države i entiteta.
TIHIÆ: Pravo je države da to uradi. Isto su tako uradile Srbija, Crna Gora i Hrvatska. Ni u ovim sluèajevima države nisu uzele sve sebi.
DANI: Jeste, ali tek kad se upiše kao državno vlasništvo, kad država bude titular, pa da je dodjeljuje na korištenje.
TIHIÆ: Pazite, ona je titular samim tim kad donosi zakon. Èim ona donosi zakon, to znaèi da ona rasporeðuje imovinu. Parlament BiH u formi zakona rasporeðuje imovinu, i kaže: ovo treba državnim institucijama, ovo treba entitetskim institucijama, ovo treba kantonalnim institucijama, ovo treba...
DANI: Niste tako govorili na sastanku u OHR-u 19. augusta ove godine, kad ste kao dokument SDA iznijeli, citiram: "Državna imovina je vlasništvo BiH i kao takva se mora uknjižiti na BiH." Šta se dogodilo od 19. augusta do danas pa ste promijenili stav?
TIHIÆ: Ništa se nije dogodilo.
DANI: Kako nije? Promijenili ste stav.
TIHIÆ: Nisam promijenio stav. Pitanje državne imovine se može rješavati u formi zakona, iskljuèivo kroz zakon, a može se riješiti tako da zakon samo djelimièno riješi neke stvari, a ostalo prepusti Vijeæu ministara ili Parlamentu. Mi æemo ovdje to zakonom riješiti, jer državnim zakonom rješavamo kome pripada šta od državne imovine. Znaèi, ovo je sve državna imovina i mi zakonom kažemo ovo æe ostati državi, a ovo ide nižim oblicima vlasti.
DANI: Ali, je li, kao što ste 19. augusta tvrdili da se takva mora prvo uknjižiti na BiH, pa onda stav države...
TIHIÆ: Pa sama èinjenica da država to ureðuje zakonom, da to rješava zakonom...
DANI: Ali Dodik do sada nije htio èuti za to.
TIHIÆ: ... Jer se to ne rješava entitetskim propisima, nego državnim zakonom. Znaèi, država jedina raspolaže imovinom i država svojim zakonom kaže kome šta pripada.
DANI: Ali, sve pripada državi jer se radi o državnoj imovini. Poznato Vam je da srpski predstavnici nisu htjeli ni èuti za tu varijantu.
TIHIÆ: Nije taèno. Srpski predstavnici nisu htjeli da èuju za ovu varijantu koja je sad dogovorena. Oni su željeli da sva imovina ide na entitete, a da država ima pravo korištenja. Èak su premijer Špiriæ, premijer Brankoviæ i Dodik napravili sporazum za vojnu imovinu - da ona pripada entitetima, a da država ima pravo na korištenje. Ovim sporazumom smo to prekrižili, napravili smo kako treba, perspektivna nepokretna vojna imovina pripada državi...
DANI: Dobro. Vidjet æemo ko je u pravu. Idemo na popis stanovništva. Proèitat æu Vam sljedeæi stav o popisu stanovništva, a Vi probajte pogoditi èiji je: "Podržavamo popis stanovništva sa svim relevantnim ekonomsko-socijalnim pokazateljima, ali bez izjašnjavanja o etnièkoj, vjerskoj, jezièkoj odrednici graðana BiH, jer smatramo da one nisu relevantne i neophodne u ovom trenutku. Ako bi se u ovakvoj situaciji i radio popis prema ovim odrednicama, ti podaci bi bili nepotpuni i netaèni, a time i nemjerodavni. Takav popis bi bio antiustavan i proizveo bi dodatne politièke posljedice." Znate li èiji su ovo stavovi?
TIHIÆ: Tu nešto ima od stavova SDA, ali kad ste se trudili da pribavite stavove, trebalo je da se raspitate o prijedlozima SDA koje su ministri iz srpskog naroda odbili na Vijeæu ministara....
DANI: Izvinite, ovo nije "nešto", ovo su doslovce stavovi sa sjednice Glavnog odbora SDA od 20. septembra 2008.
TIHIÆ: Znam ja šta su stavovi SDA. Ne možete vi mene uèiti.
DANI: Ne uèim Vas, samo citiram.
TIHIÆ: Ali, trebali ste uzeti sve stavove SDA. Ja æu vam, ako treba, poslati stav SDA. Kad je Tarik Sadoviæ prvi put u Vijeæu ministara o tome raspravljao, mi smo rekli da smo za popis stanovništva, pod uvjetom da rezultati popisa, cenzus iz 1991. godine, bude i dalje osnova za popunu institucija svih nivoa vlasti. To je jasan stav. Sve ono što sam uradio bilo je na osnovu stavova stranke. Kod nas postoje stavovi organa stranke, za razliku, naprimjer, od Stranke za BiH, koja nema stavova. Ona ima mišljenja pojedinaca.
DANI: Dobro, ali ja Vam citiram stav koji je potpuno suprotan.
TIHIÆ: Ne znate sve stavove SDA u vezi s tim.
DANI: Da se vratim, rekli ste da se rezultati popisa mogu primijeniti. Stvari stoje ovako: znate li da se rezultati popisa mogu primjenjivati samo u izbornoj godini? Na opæim izborima 2010. svakako æe se primjenjivati rezultati popisa iz 1991, jer novi popis dotad nije planiran. Na lokalnim izborima 2012. opet æe se primjenjivati rezultati starog popisa, jer rezultati novog dotad neæe biti kompletni i poznati. Meðutim, na izborima 2014. primjenjivat æe se rezultati novog popisa, jer ste Vi s Dodikom dogovorili da æe se, ako bude prihvaæen, ovaj popis primjenjivati, citiram: "Zakljuèno do 2014. godine", dakle ne zakljuèno s 2014.
TIHIÆ: Vidite, mi smo rekli da pristajemo na popis, s tim da cenzus bude po popisu iz 1991, kada je u pitanju popunjavanje javnih funkcija. Druga stvar je da se na državnom nivou napravi program za pomoæ povratku izbjeglih i raseljenih. Mi smo bili protiv popisa jer nije proveden Aneks VII - Povratak izbjeglica. Sada je situacija drukèija. Kome ne odgovara da se napravi program na državnom nivou za povratak u periodu 2009-2014?! Potrudimo se svi i uèinimo maksimalno da u ovom, šestogodišnjem, periodu omoguæimo povratak što više izbjeglica i povratnicima život uèinimo lakšim i ugodnijim.
DANI: Zašto nije dosad napravljen?
TIHIÆ: To je prilika da sad svi oni, koji ovdje, u Sarajevu, za okruglim, poluokruglim stolovima samo prièaju o Bosni i Hercegovini, nešto urade, a ne da samo prièaju. Puno njih i puno vas prièa o Bosni i Hercegovini, ali treba otiæi u Banju Luku, treba otiæi i razgovarati i s Dodikom. Bez obzira koliko se Dodik nekome sviðao ili ne sviðao, on je tamo faktor kojeg su graðani Republike Srpske izabrali. Najlakše je sjediti ovdje i busati se: "Ja sam Bosanac."
DANI: Najlakše je otiæi prihvatiti njegove ultimatume i biti kooperativan meðunarodnoj zajednici.
TIHIÆ: On je prihvatio ultimatume.
DANI: Nikakve on ultimatume nije prihvatio.
TIHIÆ: Ne razumijete.
DANI: Zašto niste zatražili ukidanje èlana 17. Zakona o državljanstvu, kojim bez državljanstva BiH ostaje preko pola miliona njenih graðana u dijaspori, za razliku od onih koji žive u Srbiji i Hrvatskoj? Trebam li napominjati da je meðu njima najveæi broj Bošnjaka?
TIHIÆ: Mi smo to davno tražili i naš zahtjev za ukidanjem èlana 17. postoji možda deset godina. Meðutim, ministar se Haliloviæ, koji je u to vrijeme bio ministar civilnih poslova, nikad nije postarao da to proðe kroz Vijeæe ministara.
DANI: Pa dobro, zašto se Vi niste postarali?
TIHIÆ: Pa, mi smo pokušavali.
DANI: I nikom ništa. Zašto to niste postavili kao ultimatum Dodiku kao što ih on Vama postavlja?
TIHIÆ: Može biti raznih ultimatuma, ali mi ne trebamo postavljati ultimatume, mi trebamo rješavati probleme.
DANI: Na našu stalnu štetu, a prije svega na štetu Bošnjaka?
TIHIÆ: Ovo je dogovor u interesu Bosne i Hercegovine.
DANI: Ovo je u interesu Bosne i Hercegovine?! A znate li koliko je Srba iz Hrvatske dobilo državljanstvo BiH? Jeste li ikada pokrenuli to pitanje?
TIHIÆ: To se ne zna. Prema nekim podacima, vrti se negdje oko 25 do 30 hiljada.
DANI: Prema nekim podacima, i do 200 hiljada.
TIHIÆ: Pa, mislim da ti vaši podaci nisu taèni.
DANI: Mislite da su Vaši taèni?
TIHIÆ: Jednostavno, ako išta imamo taèno, to su biraèki spiskovi. Da je tih 200 hiljada, biraèki spisak u Republici Srpskoj bi bio sasvim drugaèiji.
DANI: Da li ste pokrenuli pitanje po kojoj su proceduri oni dobili državljanstvo?
TIHIÆ: To radi ova komisija koja je poèela prvo ispitivati državljanstva ovih naturalizovanih državljana BiH afroazijskog porijekla, pa sada ide dalje, pa æe doæi i do toga.
DANI: Preskoèili ste odgovor na pitanje o preko pola miliona uglavnom Bošnjaka u dijaspori koji ostaju bez državljanstva.
TIHIÆ: Nije taèno. Ne ostaju. Važenje tog zakona je produženo do 2013. i mi oèekujemo da æemo kroz ustavnu reformu koja nam predstoji riješiti to pitanje.
DANI: Do 2013?
TIHIÆ: Da.
DANI: Zašto ste prihvatili zadržavanje entitetskog glasanja u Predstavnièkom domu Parlamenta BiH kad su Venecijanska komisija, Vijeæe Evrope i Evropski parlament zvanièno objavili stav po kojem ono mora biti ukinuto kao najozbiljnija prepreka demokratskom radu državnih institucija?
TIHIÆ: Jeste Vi optereæeni, Senade, ali nema veze. Pazite, mi to nismo prihvatili. To je propisano ranije u Daytonu. To postoji u Dejtonskom sporazumu i to se može mijenjati samo na naèin kako piše u Ustavu - dvotreæinskom veæinom, veæinom koja podrazumijeva i entitetsko glasanje. Mi smo to pokušali promijeniti. Nije bilo konsenzusa. A znate kako se u Bosni stvari rješavaju?! Samo po zakonu, po Ustavu, procedurama koje su predviðene za izmjenu Ustava. Mi smo u aprilskom paketu bili dogovorili ukidanje entitetskog glasanja u Domu naroda, uspjeli smo ojaèati nadležnosti države, uspjeli smo ojaèati kompetencije i funkcionalnosti Vijeæa ministara, rekonstruisali smo instituciju Predsjedništva, imali smo predsjednika i dva potpredsjednika, za razliku od ovakvog Predsjedništva koje je nefunkcionalno, itd., ali nismo mogli riješiti taj problem. Njega smo djelimièno riješili. Riješili smo ga u Domu naroda, ovamo nismo mogli jer srpska strana ne želi da pristane na to. Zar zbog toga što nije bilo moguæe riješiti sve odjednom, treba odbaciti sve dobro? I koja to država može odjednom riješiti sva ustavna pitanja?
DANI: Danas je objavljena rezolucija grupe graðana meðu kojima, uz kriminalce i ponekog fašistu, ima i uglednih javnih imena i pravnih eksperata koji traže ukidanje entitetskog glasanja.
TIHIÆ: Potpisat æu se i ja da tražim ukidanje entitetskog glasanja. A znate kako se to može ukinuti? Evo, ja æu potpisati ako imate. Ko god je potpisao da traži ukidanje entitetskog glasanja, ja æu se tome pridružiti. Ali kakve koristi od toga? Bilo bi bolje da su tu peticiju potpisali i Srbi iz Banje Luke, Hrvati iz Mostara, a ne samo Bošnjaci u Sarajevu!
DANI: Govorili ste o ustavnom zakonu, o statusu Brèkog. Ustav BiH ne poznaje kategoriju ustavnog zakona.
TIHIÆ: Na zadnjim razgovorima koje smo imali, ja sam se zalagao da pravni status Distrikta Brèko bude riješen kroz Ustav. To su odbili Haris Silajdžiæ, Milorad Dodik i Božo Ljubiæ. Èoviæ je bio ni tamo ni ovamo, Mladen Ivaniæ je isto odbio. Oni su predlagali da se to pitanje riješi obiènim zakonom. Izmeðu zakona i Ustava postoji u ustavnoj praksi mnogih zemalja ustavni zakon, koji, izmeðu ostalog, ima snagu da se njime rješavaju važna pitanja, i za to je potrebna dvotreæinska veæina. Ja mislim da æemo mi oko toga postiæi dvotreæinsku veæinu.
DANI: Ali kod nas uopæe nema odredbi o ustavnom zakonu. Trebalo bi amandmanom mijenjati Ustav.
TIHIÆ: Ne znam, tu ne mogu do kraja da budem precizan. Ako nema, onda se u Ustavu promijeni ta odredba, jer ovo rješenje, vidjeli ste i sami, podržava i Stranka za BiH i HDZ 1990... Tu imamo dvotreæinsku veæinu da uradimo šta treba.
DANI: Ali je tu onda problem što se na taj naèin ustvari na mala vrata ratificira postojeæi Ustav, bez prethodnih ustavnih promjena.
TIHIÆ: Mi možemo mijenjati samo postojeæi Ustav, ne možemo mijenjati nikakav drugi ustav. Možemo ga mijenjati djelimièno, a možemo ga i u cijelosti promijeniti. Na Ustav Republike BiH se amandmanski djelovalo Anexom 4 Ustava BiH, potpisanog u Daytonu. Maltene od prvoga do zadnjega èlana je sve promijenjeno. Znaèi, možeš napraviti jedan amandman da promijeniš cijeli Ustav, možeš napraviti jedan amandman da promijeniš dio Ustava, i tako æe se raditi. Ja bih volio kad bismo mi mogli napraviti novi cijeli ustav, meðutim, to nije realno. Ali, daj da uradimo ono što danas možemo, što možemo uraditi ove godine, pa ono što ne možemo, ostavimo za sljedeæu godinu, pa æemo sljedeæe godine iæi dalje... To je jedina moguæa politika. Korak po korak, ali stalno naprijed.
DANI: Zvali su me rijetki pripadnici opozicije u Banjoj Luci i zgražavali se na Vaš dogovor s Dodikom. Kažu da ste mu Vi, ovim zadnjim sastankom i navodnim sporazumom, bacili pojas za spašavanje od meðunarodne zajednice.
TIHIÆ: Dobro, vi ste èuli to. Ja sam èuo daleko više pozitivnih ocjena o tom sporazumu, evo i Vijeæe ministara Evropske unije u odluci o zapadnom Balkanu poziva da se sve stranke okupe upravo oko ovoga sporazuma.
DANI: Oko ovoga što je Dodik prihvatio?
TIHIÆ: Možda ste to èuli od nekog tamo pojedinca, dvojice-trojice, u Banjoj Luci...
DANI: Pa i nema ih više, nažalost...
TIHIÆ: Vijeæa Evrope i ministara kaže da je to dobar sporazum, da je to dobra izjava, da se oko toga treba složiti...
DANI: Jeste, kao i oko onog dogovora Dodik - Silajdžiæ, oko reforme policije. Sjeæate li se? I to su podržavali isto kao i ovaj sporazum.
TIHIÆ: To nije bilo dobro.
DANI: Slažem se. Ali podržavali su s istim argumentom koji Vi meni sada iznosite. I Rehn, i Vijeæe Evrope, svi su ga podržavali.
TIHIÆ: Mi smo tada bili protiv toga i smatram da to ni sada nije dobro.
DANI: Dakle, vidite da je argument da oni nešto podržavaju prilièno...
TIHIÆ: Ali, ipak ovo ima neku veæu snagu od tih nekih pojedinaca.
DANI: Govorimo o Vijeæu Evrope, o ministarskom vijeæu Evropske unije.
TIHIÆ: Mislio sam da govorite o Banjoj Luci i tome šta je neki pojedinac tamo rekao. Šta meni govore neki pojedinci? Vi to stavljate u istu ravan. Znate, ima ljudi koji su a priori protiv onoga što govori Sulejman Tihiæ, bez obzira na to je li to dobro ili loše. Ne treba stvari tako gledati, ono što je dobro, treba podržati, ono što ne valja - odbiti.
DANI: I Vas sam podržavao kad sam mislio da radite dobro.
TIHIÆ: Sad ste skroz otišli na drugu stranu.
DANI: Jesam, zato što mislim da radite katastrofalno.
TIHIÆ: Pa dobro, Vi tako mislite. Ja mislim da radim ono što je najbolje.
DANI: Da se prebacimo na Federalnu vladu, ekonomiju, projekte, investicije, itd. Èesto ste izjavljivali da ste principijelno protiv projekata investicije u elektroenergetski sektor Federacije BiH kompanija iz Njemaèke, Austrije i Kazahstana zbog navodnih povreda procedure i navodne netransparentnosti. Prije nego što preðemo na to, zanima me jeste li ikad zahtijevali transparentnost i zakonitost u odabiru partnera i dozvolu za gradnju elektrane Mostarsko blato?
TIHIÆ: Mostarsko blato i ovaj projekat se ne mogu porediti. Tu je razlika kao izmeðu neba i zemlje.
DANI: Ja prièam o zakonitosti. Da li ste ikada postavili pitanje zakonitosti?
TIHIÆ: To je pitanje takvog znaèaja kojim se ja kao predsjednik stranke ne bavim.
DANI: A ne bavite se?
TIHIÆ: To rješavaju Vlada i drugi. Ne mogu ja sve rješavati.
DANI: Znate li je li dozvola za gradnju Mostarskog blata izdata nezakonito?
TIHIÆ: Ne mogu vam ja to reæi. Ja vjerujem da jeste. Mora se raditi po zakonu, nikako drugaèije.
DANI: Znate li da nikad nije sklopljen ugovor o dodjeli koncesije za gradnju Mostarskog blata?
TIHIÆ: Ne znam.
DANI: A znate li da je dozvola za gradnju izdata bez ugovora o koncesiji, iako je to protiv zakona?
TIHIÆ: Ja se tim pitanjima nisam bavio. Ne mogu vam odgovoriti je li ili nije, kako æu vam to reæi?
DANI: Znate li da ne postoji urbanistièka saglasnost?
TIHIÆ: Pa ja sam predsjednik stranke, nisam ministar u Vladi pa da znam te detalje.
DANI: Predsjednik stranke? Ali Vi ste u Federalnoj vladi!
TIHIÆ: Ne mogu ja znati sve šta radi Federalna vlada. Kad je u pitanju Federalna vlada, ja govorim o krupnim problemima, krupnim projektima. Tu se jednim dijelom ukljuèujem, i to u onom politièkom dijelu, ne u tehnièkom.
DANI: Onda ste govorili o problemu transparentnosti u proceduri. Znate li da ponuda za izgradnju Mostarskog blata nikad nije išla ni na tender ni na javni poziv?
TIHIÆ: Mislim da treba da ide i da je trebala da ide. Ako nije išla, trebala je da ide.
DANI: Hoæete li postaviti to pitanje sad, kad znate?
TIHIÆ: Ja se tim pitanjem nisam bavio.
DANI: Hoæete li provjeriti ove navode?
TIHIÆ: Pa, provjerit æu da vidim šta je. I to je pitanje, vidim, neki dan gospodin Silajdžiæ postavio na sastanku lidera.
DANI: S razlogom. Vi ste Dodikov partner u Republici Srpskoj. Jeste li ikad postavili pitanje zakonitosti njegovih dealova oko termoelektrane Gacko, o èemu je govoreno i u medijima?
TIHIÆ: Naši poslanici su o tome raspravljali. Šta je od toga bilo na Parlamentu... Èinjenica je da je on te svoje privatizacije gurao na Parlament, i da je on tu imao potpunu parlamentarnu veæinu i bez SDA i bez opozicije, koliko se sjeæam.
DANI: Osobno se niste ukljuèivali u to?
TIHIÆ: Nisam se ukljuèivao u to.
DANI: A da li ste ikada protestirali što Dodik uvodi kompletan elektroenergetski sistem Republike Srpske u elektroenergetski sistem Srbije?
TIHIÆ: Prvo, mislim da ta konstatacija nije do kraja taèna. On, vjerovatno, govori o saradnji elektroprivreda, a da uvodi u sistem, to veæ ne može, to bi bilo protivno Ustavu.
DANI: To se radi, a sad što ste Vi neinformirani, to je, nažalost, naš zajednièki problem. Znate li da je dan nakon Vašeg posljednjeg sastanka s Tadiæem u Beogradu, kad je otvoreno i Predstavništvo Republike Srpske u Beogradu, dogovorena izvedba zajednièkog projekta Srbije i Republike Srpske o izgradnji 12 hidrocentrala na Drini?
TIHIÆ: Ne znam taèno šta je bio rezultat tog sastanka. Znam da je to predstavništvo otvoreno, znam da su bile neke polemike oko hidrocentrala koje se tièu Crne Gore, ali ne znam detalje. To je bilo skoro, prije tri-èetiri dana, nisam imao vremena da se upoznam.
DANI: Vi ne znate ništa što je vezano za kantone s hrvatskom veæinom i za Republiku Srpsku!
TIHIÆ: Znam ja sve što treba da znam.
DANI: O kakvim nezakonitostima o projektu Vlade Federacije u izboru strateških partnera Vi govorite kad je od 39 pristiglih ponuda nadležna komisija Vlade jednoglasno izvršila odabir, a odluku komisije Vlada Federacije jednoglasno usvojila? Podsjeæam Vas da je premijer te vlade èlan vaše stranke, a za odluku su glasali svi ministri iz vaše stranke.
TIHIÆ: Ja smatram da je odluka o strateškim partnerima donesena mimo mandata koji je imao ministar Heæo.
DANI: Pa, to nije ministar Heæo! Nije je on donio, nego komisija Vlade, a Vlada jednoglasno usvojila.
TIHIÆ: Ministar Heæo je izašao izvan okvira koji mu je dat kad je u pitanju odluka o strateškim partnerima. Trebao je prvo da donese odluku...
DANI: Ali nije je on donio, nego Vladina komisija. Jeste li Vi upoznati s tim?
TIHIÆ: On je trebao da donese odluku o tome, o pripremi radova...
DANI: Ali, nije ministar Heæo, gospodine Tihiæu!
TIHIÆ: Jeste, jeste, ministar Heæo.
DANI: Ali, nije taèno!
TIHIÆ: Dobro, vi ste advokat ministra Heæe.
DANI: Nisam advokat ministra Heæe.
TIHIÆ: Jeste.
DANI: Nisam advokat ministra Heæe, nego èinjenica. A bio sam i "Vaš" kad su èinjenice bile na Vašoj strani, ako se sjeæate?
TIHIÆ: Ali pustite me da odgovorim ili napišite da nema odgovora.
DANI: Ali, hoæete li da Vam dostavim dokumente? Vladina komisija je izabrala, nije ministar Heæo.
TIHIÆ: Vi pišite komentare na moje odgovore koliko hoæete, kao što i pišete, i imate pravo da pišete, ali javnost prosuðuje. Mislim da je ministar Heæo izašao iz onoga okvira koji je dobio odlukom Federalne vlade, o èemu ga je rahmetli Hadžipašiæ, još u to vrijeme, upozorio svojim javnim pismom, jer on nije imao mandat da se donese odluka o strateškim partnerima, nego o pripremi za gradnju tih hidro i termo elektrana. To je pod jedan. Pod dva, mislim da se odluka o izboru strateških partnera mogla donijeti tek nakon promjene, izmjene ili usvajanja prostornog plana Federacije, gdje je trebalo da se riješi pitanje da li se može graditi hidro ili termo centrala u tom kraju, kroz ta pitanja i pitanja lokalne zajednice, ekološke zaštite i svega drugoga. Zatim je trebalo da se uradi feasibility studija za sve te hidro ili termo centrale. To ne postoji. Znaèi, tek nakon toga je trebalo raspisati meðunarodni javni tender, a ne ove samoinicijativne ponude, ili javne pozive. Javni pozivi, to je nešto drugo, a drugo je meðunarodni javni tender. Tu su velike razlike. Oni, koji vladaju tom problematikom, dobro znaju šta je javni poziv, a šta je meðunarodni javni tender. To je, prema tome, sve uraðeno mimo zakona, mimo procedura, mimo prostornoga plana Federacije, i mi to ne možemo podržati.
DANI: A ko to "vi"?
TIHIÆ: Stranka demokratske akcije.
DANI: A je li premijer Brankoviæ èlan Stranke demokratske akcije?
TIHIÆ: To je premijer Brankoviæ uradio na svoju ruku i zbog toga ga poslanici nisu podržali. Vi znate da je to vraæeno sa Zastupnièkog doma.
DANI: A ministri iz stranke koji su to takoðer podržali, jesu li i oni èlanovi vaše stranke?
TIHIÆ: Da. I zbog toga su svi doživjeli kritiku. Znaèi, oni dobro znaju da to nisu mogli izglasati, jer imamo odluke Glavnog odbora, Predsjedništva stranke, da to ne prihvate.
DANI: A, ako je procedura nezakonita, kako tvrdite, kako ste se Vi onda zalagali da se potpiše ugovor samo s odabranim partnerom iz Njemaèke, a on je odabran po potpuno istoj proceduri kao i ova druga dva?
TIHIÆ: Vidite, u nizu ovih pitanja i konstatacija koje ste rekli, ovdje ste u pravu. Ovdje, u stranci, smo dogovorili u jednom momentu da nam je da se neke stvari otkoèe, da nešto riješimo, da s neèim poènemo. Onda smo ovdje dogovorili da ja to na jednom od sastanaka ponudim kao neku alternativu, da krenemo s tim. Mislim da to nije principijelno, i da to nije uredu. Slažem se s vama. Zato smo odustali od toga i više toga nema.
DANI: Prijeti li Federaciji finansijski kolaps?
TIHIÆ: Federacija je u teškoj finansijskoj situaciji zbog ovih zakonskih obaveza koje je preuzela prema boraèkoj populaciji, socijalnoj zaštiti i zbog još nekih drugih obaveza. Neæe biti kolapsa, ali sigurno neæe moæi izvršavati svoje obaveze u cijelosti.
DANI: Osjeæate li odgovornost zbog toga što ste uoèi onih izbora usvojili zakone, uveli u prava nove kategorije graðana za koje ste znali da nema finansijskog pokriæa?
TIHIÆ: Kao predsjednik stranke, iako direktno nisam uèestvovao u tome, normalno je da osjeæam odgovornost. Barem tada je reèeno da æe sredstva za ta prava biti u daleko manjim iznosima, nije bilo ovih brojki koje sada imamo.
DANI: Znate li koliko je u 2008. bilo demobiliziranih boraca koji su ostvarili prava po osnovu pomoæi za nezaposlene?
TIHIÆ: Oko 80.000.
DANI: Nije, u Vladinom izvještaju, imam ga ovdje, stoji 61.730.
TIHIÆ: To se stalno mijenjalo. Bilo je možda 80, pa se kasnije smanjilo, i tako dalje.
DANI: Podatak jedne meðunarodne organizacije, koja se ovdje bavi socijalnim sektorom, frapirao me je. Za ilustraciju su iskoristili opæinu Srebrenik. Prije ovog seta socijalnih zakona, kojim su uvedene nove kategorije graðana, pravo na tuðu njegu i pomoæ imalo je 185 graðana, a sada preko 3.900 graðana.
TIHIÆ: Oèito se nije vodilo raèuna ni kod donošenja zakona niti o daljnjem praæenju zakona. Zato smo mi tražili rekonstrukciju Vlade, i ti ministri koji su odgovorni za primjene zakona morali su i Federalnu vladu i Parlament na vrijeme upozoriti o moguæim finansijskim poremeæajima.
DANI: Upozoravali su, ministar Bevanda je upozoravao. Oglušili ste se na njegovo upozorenje.
TIHIÆ: Ministar Bevanda je tek nekad ljetos poèeo upozoravati, ali ja govorim o resornim ministrima koji su bili zaduženi - socijalne zaštite, boraèke zaštite, oni su morali odmah reæi: "Naše projekcije nisu taène, one su drugaèije." I zbog toga smo mi tražili rekonstrukciju Vlade i preispitivanje položaja i tih ministara.
DANI: Kakva je sad sudbina Federalne vlade?
TIHIÆ: Moæi æu nešto više reæi nakon ovog sastanka u srijedu.
DANI: S kakvim stavovima æete vi izaæi?
TIHIÆ: Pa, naši stavovi su poznati, mi tražimo rekonstrukciju Vlade. Ukazali smo na probleme u sektorima finansija, energetike, industrije i rudarstva, socijalne i boraèke zaštite, spremni smo saslušati argumente i kontraargumente. I ne samo tih sektora nego i drugih.
DANI: A jeste li spremni prihvatiti?
TIHIÆ: Jesmo.
DANI: A pozicija premijera Brankoviæa?
TIHIÆ: Njegova pozicija nije upitna. Niko nije postavio to pitanje, nijedna od stranaka parlamentarne veæine.
DANI: Vi ste, znaèi, zadovoljni njegovim radom?
TIHIÆ: Pa, vidite, sve što je Vlada dobro uradila, to je zasluga Brankoviæa.
DANI: A sve što nije, krivica je ministara?
TIHIÆ: Sve što je loše, takoðer je njegova odgovornost. Tu negdje, kad se stavi na vagu, dobije prolaz.
DANI: A šta ako se ne prihvate vaši zahtjevi za rekonstrukcijom, odnosno za smjenom ministara koje vi želite da smijenite?
TIHIÆ: Mi æemo onda ponovo sjesti u stranci pa æemo vidjeti šta dalje èiniti.
DANI: Koje su opcije?
TIHIÆ: Opcije su da ostane sve po starom, druga opcija, manje vjerovatna, je da se ide na prekompoziciju neke druge parlamentarne veæine.
DANI: Sa SDP-om?
TIHIÆ: I treæa da se ide na vanredne izbore. O tome æe odluku donijeti organi stranke. To je jedna važna odluka.
DANI: Za koju ste Vi, ako se ne prihvati vaš zahtjev za rekonstrukcijom?
TIHIÆ: Saèekajte, i ja još o tome razmišljam. Moramo biti svjesni svih posljedica, i jedne, i druge i treæe varijante.
DANI: Ako bi se išlo na izbore, da li to ne moraju nužno biti izbori na èitavoj teritoriji? Mogu li biti samo u Federaciji?
TIHIÆ: Naš sistem je tako postavljen da bi, ili u cijelosti ili u jednom dijelu, morao zahvatiti kantonalni i državni nivo, jer se iz federalnog nivoa izvodi državni nivo, kada je u pitanju Dom naroda, da li bi sad ovaj Dom naroda imao legitimitet, jer se mijenja federalni nivo. Ja sam najmanje za tu varijantu vanrednih izbora zato što se vanredni izbori moraju održati trideset do devedeset dana od raspisivanja, to je devedeset dana, pa proglašavanje rezultata, pa prigovori, pa objavljivanje rezultata, pa proðe šest mjeseci, a onda konstituisanje vlasti, kakva bi bila kombinacija... Mislim da postoji defekt u sistemu, u toj nekoj parlamentarnoj veæini, koji otežava funkcionisanje vlasti. Vi možete ostvariti briljantnu pobjedu u Federaciji, ali nikad ne možete imati onakvu veæinu i onako vladati kao što se to može u onome unitarnom entitetu što je Republika Srpska. U Federaciji to nije moguæe. Bilo koja stranka može ostvariti i 60% glasova, ali nema te efikasnosti, funkcionalnosti. Druga stvar, to bi znaèilo vlast samo do kraja mandata postojeæe Vlade i Parlamenta. Da li se isplati izgubiti godinu dana da bi se tih godinu dana radilo u nekoj možda boljoj, a možda i goroj parlamentarnoj veæini? To je jedno od najlošijih rješenja. Da su to izbori na èetiri godine, bila bi druga stvar, možda bih se ja najprije na to odluèio, meðutim, to je samo do kraja mandata ovoga sastava.
DANI: Zanima me Vaš komentar moje ocjene Vaših poteza vezanih za rekonstrukciju Vlade, investiciju u elektroenergetski sektor te ovaj sporazum s Dodikom. Èini mi se da to radite na isti naèin na koji je Haris Silajdžiæ svoj politièki kapric, odnosno moguænost za povratak u Predsjedništvo, vezao za rušenje aprilskog paketa ustavnih promjena, zbog èega je BiH platila ogromnu cijenu. Meni se èini da Vi svoju netrpeljivost, mržnju prema Silajdžiæu projicirate na isti naèin, da upravo iracionalno rušite...
TIHIÆ: Ja nisam takva liènost. Svi koji me znaju, znaju da nisam tvrdoglav, sujetan èovjek, i svi znaju da ja nikog ne mogu mrziti. Ja ne mogu mrziti one koji su me u logoru tukli. Kad bi mi ih doveli, ja im ne bih ništa uradio. Svima sam halalio, oprostio, a kamoli da sad mrzim Silajdžiæa, taman posla. Mislim da su vaše ocjene pretjerane, i vi to stalno ponavljate, ali šta æu, vi tako mislite. To nije stav Sulejmana Tihiæa, to je stav cijele stranke. Svi organi stranke su protiv toga, i Glavni odbor, i Predsjedništvo i, vjerujte, u nekim momentima, kad sam ja svjestan odgovornosti i svega šta se nalazi pred ovom državom i svjestan toga da gospodin Silajdžiæ neæe odustati, kad sam razmišljao o nekim varijantama koje bi taj problem riješile, nijednog momenta u stranci meðu suradnicima nije bilo dileme, ni govora, samo je takav stav bio. Znaju to dobro ljudi koji rade i na tom projektu, da Sulejman Tihiæ nije bio ta, da tako kažem, kako je vi predstavljate, jedina koènica. Ja sam imao taj principijelan stav 2006, kad je prvi put donesena odluka i ostao sam do kraja tog stava, ali mislim da oko ovog pitanja postoji najveæe jedinstvo u stranci. Svi su protiv tih strateških partnera, svi.


O Dodikovom primitivizmu
To mu je bilo glupo
DANI: Kako komentirate onaj primitivizam koji je Dodik demonstrirao prema kolegici Arijani Saraèeviæ-Helaæ, stojeæi pored Vas? Vi ste se - nasmijali?
TIHIÆ: I gospodin Èoviæ i ja smo ga osudili. Odmah smo rekli, kad smo došli u prostorije, što mu to treba, što se tako ponaša, evo napravili smo dobar dogovor, a on sad kvari sve to. Meðutim, on je takav èovjek, ja ne mogu na njega utjecati, kao što, vjerovatno, ne može niko.
DANI: Ne mislite da je Vaša reakcija bila neprimjerena? Vi ste se smijali baš kao da je dobar vic isprièao.
TIHIÆ: Ne znam da li sam se smijao. To je za mene bilo ne samo bezobrazno nego i glupo. Kontraproduktivno i za njega samog i taj posao koji smo mi tu došli raditi. Mi trebamo da imamo simpatije novinara, a ne da ih vrijeðamo. I rekli smo mu, i Èoviæ i ja, da nije uredu to što je uradio.


Pitajte Bakira
Stidim se što je Šaja bio èlan SDA
DANI: Pratite li suðenje ovoj organiziranoj zloèinaèkoj grupi, Gaši i ostali?
TIHIÆ: Letimièno.
DANI: Jeste li èuli snimak razgovora Senada Šahinpašiæa Šaje i Gašija?
TIHIÆ: To je zastrašujuæe. Da jedan èovjek takvo nešto izjavi, to je sramota, bez obzira kakvo to krivièno djelo bilo, kako ga ko kvalifikovao i zvao. S jednog ljudskog, moralnog stanovišta, to je za svaku osudu. Ja se stidim što je taj èovjek bio èlan Stranke demokratske akcije. Ne znam da li je još uvijek, ali bio je èlan.
DANI: A èinjenica da je najbliži prijatelj Bakira Izetbegoviæa?
TIHIÆ: To pitajte Bakira.
DANI: Zgražavanje javnosti je izazvala èinjenica da je jedino on, od svih ljudi, pušten iz pritvora nakon dva dana. Kako gledate na to?
TIHIÆ: Pa i mene je to iznenadilo. Ja sam bio tužilac i sudija i u to vrijeme smo mi takve sluèajeve, zbog uznemiravanja javnosti, najmanje mjesec dana držali u pritvoru. Ali, ne mogu komentarisati odluke suda, ne bi bilo korektno.



O prodaji Energopetrola i Hadžipašiæu
Nisam ja odgovoran
DANI: Osjeæate li ikakvu odgovornost, grižu savjesti, zbog prodaje Energopetrola?
TIHIÆ: Zbog èega bih ja to osjeæao? Taj projekat je radila Federalna vlada, mi smo u Predsjedništvu od tadašnjeg premijera informisani, jedno dva-tri puta, na kraju smo zauzeli politièki stav da treba raditi privatizaciju, ostalo je njihova briga i odgovornost.
DANI: A znate li da je Parlament prethodno dva puta, drugi put jednoglasno, dakle, i poslanici iz vaše stranke, bio protiv toga, a Vi ste, direktno s Hadžipašiæem, rekli da se to može prodati?
TIHIÆ: Nisam ja tu ništa direktno. Posebno, za mene je taj sluèaj privatizacije slièan, dakle imaju dva-tri sluèaja privatizacije o kojima smo raspravljali u Predsjedništvu. I to samo u okviru politièkih stavova. Mi smo to podržali jer smo imali informaciju da jednostavno ni Federalna vlada ni bilo ko drugi nema sredstava da pokrije to.
DANI: Vi ste to podržali i zato nama naftni kartel i danas prodaje gorivo dizel preko dvije marke, po cijeni kad je bila 147 dolara, a danas je manje od 60...
TIHIÆ: Oko tih detalja morate razgovarati s onima koji su vodili taj projekat.
DANI: Vi ste vodili taj projekt, Vi ste ga odobrili! Zahvaljujuæi Vama je prošao taj projekt.
TIHIÆ: Nisam ja vodio taj projekat.
DANI: Vi ste ga odobrili, bez Vaše podrške nije mogao proæi.
TIHIÆ: Mi smo se suglasili s onim što je Federalna vlada predložila, onda je pravila neke korekcije, izmjene u odnosu na ono što je Parlament...
DANI: Znate li da je premijer Brankoviæ prije 15-ak dana na televiziji javno priznao da je prodaja Energopetrola bila loš potez i da zahvaljujuæi tome, oni sad nemaju tržišnih mehanizama da utjeèu na ekstra profit ovog naftnog kartela?
TIHIÆ: Ne znam ja da li je to loš ili dobar potez. Ne mogu se ja o tome izjašnjavati.
DANI: Ne znate?! Pa, ne znate zato što Vas vozi službeni auto. Da toèite gorivo kao ostali graðani...
TIHIÆ: Ja znam da je tada, kada su takve vrste prigovora upuæivane kroz raspravu i premijeru Hadžipašiæu, da je reèeno da mi imamo terminale i da mi možemo u okviru rezervi goriva u terminalu osigurati ovo o èemu sada Brankoviæ govori, tj. utjecati na cijene, ponudu i potražnju.
DANI: Bilo je onih koji su Vam i tada skretali pažnju šta æe se desiti.
TIHIÆ: Takav smo imali odgovor.
DANI: Takav ste odgovor imali?
TIHIÆ: Kad smo takvo pitanje postavljali, Hadžipašiæ je davao takav odgovor. Da æemo pitanje tržišta, cijena tržišta, regulisati kroz rezerve koje æemo imati u terminalima.
DANI: A Vi ste vjerovali Hadžipašiæu?
TIHIÆ: A, ljudi moji, normalno da, nakon svega, sve te rasprave i ostaloga, treba da vjerujem premijeru. Jesam li imao alternativu?
DANI: Prethodno sam Vas upozorio da je kriminalac, tada mi niste vjerovali, u Predsjedništvu smo sjedili, a nakon toga u ovoj kancelariji, kad sam izlazio kroz ova vrata, rekli ste mi da ste se uvjerili u ono što sam Vam rekao.
TIHIÆ: Nije taèno.
DANI: Kako nije taèno?
TIHIÆ: Ja sam vidio da ste Vi to napisali.
DANI: Što niste reagirali ako nije istina?!
TIHIÆ: Ali onda bih morao svaki dan pisati cijele stranice demantija na razne vaše tekstove. Nemam vremena za to.
DANI: Sulejmane, gledamo se u oèi.
TIHIÆ: Nikad ja nisam rekao da je Hadžipašiæ kriminalac.
DANI: Ne, niste, prvo ste rekli: "Do mene dopiru takve glasine, ali ja se nisam uvjerio."
TIHIÆ: To jesam rekao.
DANI: U Predsjedništvu. Onda sam došao ovdje, u stranku, radili smo intervju, sjedili ste na istom mjestu, ja sam krenuo nakon razgovora, a Vi ste rekli: "E, samo da ti kažem, ono što si mi rekao za Hadžipašiæa, u pravu si bio, uvjerio sam se." Tako ste mi rekli.
TIHIÆ: Nikad ja nisam rekao da je Hadžipašiæ kriminalac. Ja sam njega smatrao jednim malo grubim Krajišnikom koji ima svoj stav, koji je nekad malo tvrdoglav, ali nikad nisam mislio da je kriminalac.
DANI: Stvarno, sramota!
TIHIÆ: Sramota od vas što pišete ono što ja nisam rekao. Ali, ja opet vama dajem intervju. Ja sam htio da vama to demantujem, ali šta æu - onda bih morao stalno pisati demantije. Kazali bi mi: "Što ste to demantovali, niste neke druge stvari!?"
DANI: Da se ne kunemo, ali da odemo na detektor laži?
TIHIÆ: Možemo otiæi na detektor laži.
DANI: Može, ja æu zamoliti u policiji da nam osiguraju detektor laži.
TIHIÆ: Sve može. Po cijelom ovom intervjuu da vidimo ko od nas koliko govori istinu.
 


Sve je super i sve je za 5!
16-11-2008 at 00:01 | Ukljuèi u odgovor
indijana
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 20-05-2008
Lokacija: Paradise city
Odgovori: 7483
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim

Stranka demokratske akcije, taènije njen prvi èovjek, danas je potpuno razotkrila karte s kojima namjerava igrati u narednom periodu. Prema novim postavkama, za SDA Dodik više nije politièar koji ruši BiH veæ onaj koji BiH vodi u EU. Daytonski sporazum nije sporazum koji je potrebno nadograditi kako bi se izbrisale negativne posljedice genocida, veæ naprotiv, to je sporazum za sva vremena. I najposlije, a što proizlazi iz svega prethodnog, SDA æe biti ta koja æe radiiti na trajnom održanju projekta kojeg su u BiH stvorili Miloševiæ, Karadžiæ i Mladiæ. (...)
Posebno zanimljiva je konstatacija kojom lider SDA optužuje Harisa Silajdžiæa da ruši Daytonski sporazum i ustav BiH, èime se Tihiæ direktno postavio kao glasnogovornik srpske politike u BiH i Milorada Dodika.
„Na politièkoj sceni BiH imamo politièare koji istinski žele politièku i ekonomsku stabilizaciju BiH i one koji ruše Dejtonski sporazum i Ustav BiH", rekao je Tihiæ u intervju za Glas Srpske. Na pitanje kojem bloku pripada Haris Silajdžiæ, on je rekao da Silajdžiæ pripada bloku koji ruši BiH. „(Silajdžiæ spada) u blok koji ruši BiH, jer uporno insistira na iskljuèivim stavovima i politici zasnovanoj na principu ´onako kako ja kažem ili nikako´. S druge strane, dogovor u Odžaku je pokazao ko se zalaže za evropsku BiH", kaže prvi èovjek SDA BIH.

Tihiæ je, dakle, samo jednom izjavom pobrisao sve „nestašluke„ Milorada Dodika te ga, u ime SDA, svrstao u proevropske snage. Prema Tihiæu - Dodik je taj koji nas vodi u Evropu.
Kako je potpredsjednik SDA BiH Bakir Izetbegioviæ danas iznio nešto drugaèije stavove od Tihiæa, oèekivati je meðusobni obraèun ove dvojice za tron nasljednika Alije Izetbegoviæa kao vizionara BiH. Ko je vizionar?! Podsjetimo, Bakir Izetbegoviæ je danas izjavio da izmeðu SDA i Stranke za BiH nema "koncepcijskih razlika". Sudeæi po onome što je Tihiæ rekao danas za Glas Srpske i sinoæ za TV RS - ima itekako.
Oèekivati je sada da Silajdžiæ konaèno da do znanja SDA-u: ako vam je Dodik voða u Evropu, a ja rušitelj Bosne - onda se nešto krupno desilo u bošnjaèkoj politici - jer je ta politika zapravo postala istovjetna Dodikovoj i jednaka srpskoj politici u BiH. Suština je u sljedeæem: pustimo šta govori Izetbegoviæ o tome da nema koncepcijskih razlika izmeðu SDA i Stranke za BiH; lider SDA je rekao da nema suštinskih niti koncepcijskih razlika izmeðu SDA i Dodikove SNSD.
Ako ipak ima - onda SDA treba debelo da se ogradi od Tihiæevih izjava i da pokrene postupak njegove smjene.
 


Sve je super i sve je za 5!
16-11-2008 at 00:03 | Ukljuèi u odgovor
indijana
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 20-05-2008
Lokacija: Paradise city
Odgovori: 7483
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim

Predsjedavajuæi Predsjedništva BiH Nebojša Radmanoviæ rekao je da BiH veæ za godinu dana vidi kao kandidata za EU.
"Mislim da moramo postati kandidati zajedno sa našim susjedima i ako neko u Evropi i kod susjeda ovdje razmišlja da BiH može da zaostane na tom putu, u kandidatskom smislu, taj se vara, jer to onda stvara posebne probleme ne samo u BiH nego i u regionu i u Evropi", naglasio je Radmanoviæ.
On je u intervjuu za Radio Slobodna Evropa ocijenio da BiH može i mora brže da koraèa prema EU.
"Ponekad sami sebe usporavamo, a ponekad predstavnici meðunarodne zajednice koji, èini mi se, još uvijek nisu shvatili gdje su koènice na ovom putu. Sve je to moguæe bolje raditi ukoliko imamo potpune dogovore unutar BiH, što nije uvijek prisutno", naglasio je Radmanoviæ.
Prema njegovom mišljenju, BiH æe nakon naredne sjednice Savjeta za implementaciju mira brže ulaziti u realizaciju prihvaæenih obaveza.
On je rekao da je nakon njegovog preuzimanja funkcije predsjedavajuæeg, pravi i jedini suštinski prioritet u radu Predsjedništva ispunjavanje obaveza BiH na putu ka EU.
"Predsjedništvo nema direktne nadležnosti kada je u pitanju put prema EU. Taj posao izvršava Savjet ministara, ali Predsjedništvo ima moguænosti da kroz korištenje svojih ustavnih ovlaštenja pomogne na izvršavanju tih zadataka i mislim da æemo na tome raditi", objasnio je Radmanoviæ.
On je rekao da BiH ponekad ostavlja loš utisak u svijetu zbog neslaganja unutar Predsjedništva i to je, kako je rekao, dio prirode i razlika u BiH, kao i dio sukoba koji proizlaze iz razlika na domaæem tlu.
"Koliko god radimo kvalitetno, dobro, koliko god se dogovaramo, to možemo da poremetimo raznim razlièitim istupima u javnosti, pogotovo van granica BiH. I to nam se èesto dešava i onda ljudi koji ne vode svaki dan raèuna o BiH u svijetu, kada èuju razlièite izjave, razlièite pristupe, ne mogu da shvate šta se ustvari dešava. I sasvim logièno poèinju da razmišljaju loše o BiH", konstatovao je Radmanoviæ.
On je ocijenio da sporazum koji su postigli lideri SNSD-a, HDZ-a BiH i SDA u Odžaku 8. novembra, izmeðu ostalog, pokazuje prevazilaženje nacionalistièkih retorièkih sukoba u BiH, na koje su, kako je rekao, iz Brisela opravdano upozoravali.
"Sporazum koji su lideri tri politièke partije potpisali pokazuje prevazilaženje retorièkih sukoba i otvara optimizam u BiH. Prirodno, treba više politièkih partija i lidera da se ukljuèi u to da bi sve funkcionisalo kako treba", ocijenio je Radmanoviæ.
 


Sve je super i sve je za 5!
16-11-2008 at 22:53 | Ukljuèi u odgovor
indijana
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 20-05-2008
Lokacija: Paradise city
Odgovori: 7483
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Izvodi iz stampe
Bez chatanja molim

Predsjednik SDA Sulejman Tihiæ izjavio je da su i Srbija i BiH na gubitku zbog loših odnosa zvaniènog Sarajeva i Beograda, ali da je BiH izgubila više, jer je njen strateški interes da ti odnosi budu bolji ne samo zarad sadašnjosti, nego o radi buduænosti.
" Smatram da nije dobro da Bosna i Hercegovina veæ dve godine nema kontakte sa Srbijom na najvišem nivou, posebno nakon izborne pobjede predsjednika Tadiæa. Srbija je strateški partner Bosne i Hercegovie. Bez obzira na to šta se dogaðalo u prošlosti, mi moramo gledati u buduænost i razvijati prijateljske odnose", rekao je Tihiæ u intervjuu za beogradsku "Politiku".
Tihiæ je ocijenio da su sadašnja vlada i predsjednik Tadiæ najbolje što se Srbiji dogodilo od 1990. godine i da je to, kako je naveo, najbolje i za BiH kada je rijeè o bilateralnim odnosima dvije zemlje.
Lider SDA smatra da bi specijalne veze BiH sa Srbijom, Crnom Gorom i Hrvatskom bitno uticale na politièku stabilnost i prosperitet cijelog regiona, jer bi podstakle sve oblike kulturnog, istorijskog, geografskog, ekonomskog povezivanja i saradnje.
Tihiæ je rekao da dogovor lidera SNSD, HDZ BiH i SDA iz Odžaka predstavlja znaèajan uspjeh u procesima dogovoranja, jer kreira novu atmosferu, duh kompromisa, dijaloga i meðusobnog uvažavanja.
On je izrazio nadu da je ovaj sporazum otvorio vrata za rješavanje kljuènih pitanja o državnoj imovini, popisu stanovništva, statusu Brèko distrikta i uspostavio okvir za ustavnu reformu.
"Iskreno se nadam da æe ovo biti preteèa drugih dogovora domaæih politièara u interesu graðana i države BiH koji æe uslijediti", rekao je lider SDA.
On je naglasio da problemi moraju biti rješavani prvenstveno unutršnjim dijalogom i kompromisom, što, kako je rekao, znaèi da se sve tri strane - srpska, hrvatska i bošnjaèka - moraju neèega odreæi da bi na kraju svi dobili.
"Oni koji osporavaju sporazum iz Odžaka u principu su protiv bilo kakvog dogovora. Njihova politika je sve ili ništa, što se u principu svodi na ništa...Ta vrsta politièara najbolje živi od tuðe nevolje", naglasio je Tihiæ.
Govoreæi o odnosima SDA i Stranke za BiH, Tihiæ je rekao da su razlike izmeðu ove dvije stranke sve veæe, a kao osnovnu naveo je karakter i naèin voðenja politike.
"SDA je pobornik realne politike, korak po korak, ali stalno naprijed i to na osnovu konsenzusa. Stranka za BiH radi i funkcioniše drugaèije. Kod njih nema procedura, stranaèkih organa...Njihovi ciljevi èesto ne uvažavaju realne odnose i stanje u BiH", ocijenio je Tihiæ.

 


Sve je super i sve je za 5!
16-11-2008 at 22:57 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 29
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: elvis-deba, emir76, emiray, melek_cuvar, nerko, slim, tuzlic
FORUM : Politika : Izvodi iz stampe New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... Last Page >>


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice