Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.


FORUM : Tuzlarije : Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... Last Page >>
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
soraya
Nivo: Forumski doajen

Registriran(a): 01-03-2009
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 30666
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela) - Kaèevenda èetnik

citat:
bosno_moja wrote:
Taj Kaèevenda je ono klasièno krme.


nemoj da vrijedjaš krme,on je prasac natovljeni
27-12-2009 at 22:48 | Ukljuèi u odgovor
XMRVICAxTZ
Nivo: Forumski doajen
sitna al dinamitna

Registriran(a): 05-01-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9833
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

07-01-2010 at 05:34 | Ukljuèi u odgovor
cupo
Nivo: Moderator podforuma
Registriran(a): 21-10-2003
Odgovori: 24024
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

Orloviæ: Sudovi u RS slušaju Kaèavendu, a ne zakon!!!

Izjava episkopa zvornièko-tuzlanskog Vasilija Kaèavende da æe crkva sagraðena u dvorištu Fate Orloviæ u Konjeviæ-Polju biti izmještena tek kada se sudski riješi vlasništvo nad zemljištem dodijeljenim za gradnju nove crkve i da taj predmet "u sudu u Srebrenici stoji veæ dvije godine" izazvala je oštru reakciju brojnih žitelja u tom mjestu.
Fata Orloviæ kazala nam je kako zna da se "Kaèavenda služi svim i svaèim" da bi crkva što duže stajala u njenom dvorištu, a on se istovremeno "služio parama koje mu je Dodik uplatio za izmještanje crkve".
Prema njenim rijeèima, ovaj sluèaj treba rješavati Osnovni sud u Vlasenici, a ne u Srebrenici.
- Veæina nasljednika zemljišta koje je zadruga "Guber" iz Bratunca dodijelila SPC-u da gradi novu crkvu živjela je na podruèju Nove Kasabe i Vlasenice. Jedan broj njih je umro prirodnom smræu, jedan broj je ubijen u toku rata, a od onih što su preživjeli neki su u BiH, a neki u inostranstvu. Èula sam da Sud u Vlasenici ne mrda prstom da te ljude okupi i završi prijenos zemljišta - rekla nam je Fata.
Prema njenim rijeèima, ljudi koji se spominju kao nasljednici zemljišta na koje bi trebala biti izmještena crkva mogu se naæi, jer i oni koji žive u inozamstvu doðu u Bosnu svakog ljeta.

- Sudije da hoæe, mogle bi to završiti. Èula sam kako im je Kaèavenda poruèio da otežu što duže, misleæi da æe se meni nešto dogodi. Kako vidim, sudije Kaèavendu slušaju bolje nego što bi trebale slušati zakon.

Ali, zaboravio je, jadan, da ja imam sedmero djece i da æe se Orloviæi s njim tužiti do sudnjeg dana - poruèuje Fata.

Potvrda u pismu Dragièeviæu

"Dnevni avaz" je u posjedu pisma kojeg je još u septembru 2008. godine Osnovni sud u Srebrenici uputio na adresu Miladina Dragièeviæa, savjetnika u Vladi RS zaduženog za rješenje spora u vezi s crkvom u Konjeviæ-Polju.

Prema sadržaju pisma, za više od 30 osoba koje se spominju kao pravni nasljednici zemljišta dodijeljenog SPC-u, "Guber" je bio dužan pokrenuti postupak pred Osnovnim sudom u Vlasenici, a ne u Srebrenici, kako to poruèuje Kaèavenda..

(Avaz - Almasa Hadžiæ)

08-01-2010 at 16:51 | Ukljuèi u odgovor
KlOn
Nivo: Forumski doajen
Bošnjator i Dr.za Reisofobiju

Registriran(a): 29-04-2003
Lokacija: Candy Shop
Odgovori: 8528
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela) - Kaèevenda èetnik

citat:
bosno_moja wrote:
Taj Kaèevenda je ono klasièno krme.


--------------------------------------
citat:
soraya wrote:


nemoj da vrijedjaš krme,on je prasac natovljeni

--------------------------------------

Bez obzira sta pojedini mislili o Vasiliju Kacavendi i bez obzira za sta ga teretili on je ipak vjerski poglavar nasih pravoslavnih sugradjana i s toga pozivam moderaciju da ovakve komentare sankcionise!
Kada i ako bude osudjen za bilo sta sto se o njemu pise ,onda na ovakve komentare necu obracati paznju do tada pokusajte odrzati nivo moderacije!
09-01-2010 at 04:02 | Ukljuèi u odgovor
cupo
Nivo: Moderator podforuma
Registriran(a): 21-10-2003
Odgovori: 24024
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

Provokacije neæe pokolebati Bošnjake

- Zašto sramotni prigovori èekaju èetiri godine

"Saèekat æemo da prestanu ovi koji nam smetaju".

Ovo su rijeèi episkopa zvornièko-tuzlanskog, vladike Vasilija Kaèavende, izreèene neposredno pred paljenje badnjaka na platou ispred zgrade opæinske administracije u Bijeljini, na Badnji dan u srijedu, 6. januara.

Slovo zakona

"Ovi koji nam smetaju" odnosilo se na ezan sa bijeljinske Atik džamije, koji je pozivao vjernike na akšam-namaz.

Iako dobro zna raspored pet dnevnih namaza, pa i ezana, vladika Kaèavenda svake godine prije paljenja badnjaka, u predveèerje dok se èuje ezan, prokomentira na slièan naèin "ove koji smetaju".

Jasna je to poruka pravoslavnim vjernicima i jasan odgovor na pitanje: "Kome smeta ezan u Bijeljini"?

Stoga su i jasniji uporište i stav onih koji su svoje potpise stavili na peticiju za smanjenje ezana u Bijeljini, a koja je bila povod Skupštini opštine, odnosno inicijatoru, predsjedniku Skupštine Draganu Ðurðeviæu, da Komunalnoj policiji izda nalog za mjerenje jaèine ezana. Da podsjetimo, mjerenje je, navodno, utvrdilo da je ezan za 20 posto jaèi od zakonom dozvoljene jaèine buke u naseljenom mjestu, mada do sada, kako saznajemo, niko u Islamskoj zajednici grafikon mjerenja nije vidio, niti je mjerenju prisustvovao.

Zato je na jednom od sastanaka predstavnika Medžlisa Islamske zajednice Bijeljina i opæinske vlasti dogovoreno da se nakon novogodišnjih i božiænih praznika mjerenje ponovi, ovaj put uz prisustvo predstavnika Islamske zajednice. U meðuvremenu, jaèina ezana je smanjena, ali je potrebno utvrditi da li je i sada u zakonskim granicama.

Jedno je oèito, onima kojima smeta, ezan æe uvijek biti preglasan, naroèito kada se tokom ove godine ezan oglasi i sa munara još èetiri bijeljinske džamije koje su u završnoj fazi obnove.

Prema saznanjima našeg lista, peticija protiv ezana predata je SO Bijeljina još prije èetiri godine, no, kao osjetljivo politièko pitanje, èekala je bolje dane koji su, prema nekima, oèito došli. Naèelnik opštine Bijeljina Miæo Miæiæ rekao je na jednom od sastanaka sa predstavnicima udruženja "Povratak" da on lièno nema predrasuda u vezi sa meðunacionalnim i meðureligijskim odnosima, što je svojim postupcima u dobroj mjeri i pokazao, ali, dodao je Miæiæ, uvijek ima onih kojima druga strana smeta.

Iako Islamska zajednica u Bijeljini nerado komentira politièke namještaljke oko ezana u ovom gradu, glavni imam Samir ef. Camiæ rekao je za "Dnevni avaz" da odnosi Medžlisa IZ Bijeljina i lokalne vlasti idu uzlaznom putanjom, da Islamska zajednica problema ima, ali da se rješavaju na civiliziran naèin.

Dvori i manastir

Nadati se da æe usklaðivanjem jaèine ezana sa zakonskim propisima konaèno prestati igre oko bijeljinske Atik džamije koja je, da podsjetimo, u samom centru grada. Iza harema ove, Sultan Sulejmanove džamije, vladika Kaèavenda svojevremeno je izgradio dvore i manastir na jedanaest bošnjaèkih kuæa, a posljednjih godina taj kompleks proširuje kupovinom novih imanja i zapoèetom gradnjom zgrade bogoslovije.

Zbog toga je i tražio da se preko dijela imovine Islamske zajednice izgradi nova ulica, ali je taj dio Regulacionog plana, zbog stava Komisije za oèuvanje nacionalnih spomenika BiH, pod znakom pitanja.

Džematlije: Ne bi trebao smetati ni ezan ni crkvena zvona

Džematlije Atik džamije imaju jasan stav da nikome ne bi trebalo da smetaju ni ezan ni crkvena zvona, a ako zakon nešto propisuje, vele, onda neka bude po zakonu za sve. Naravno, taj zakon ne važi za manastirska zvona vladike Kaèavende koja se, da podsjetimo, oglase uvijek kada i dnevni namazi. Nikad niko nije tražio niti pisao peticije da se mjeri njihova jaèina.

- Pratim da sve èešæe govore da je ezan suviše glasan, pa je onda i mjereno. Samo, ne znam da li je mjereno kako treba, jer je danju u centru grada opæa buka od vozila, njihovih sirena. Za mene ezan apsolutno nije glasan, a ni zvona, i to nikome ne bi trebalo da smeta - kategorièan je Ibrahim Suljanoviæ, redovni džematlija Atik džamije.

Džematlija Nezir Aljiæ pita se kome smeta ezan.

- Nama ništa nièije ne smeta i tako je što se nas tièe bilo uvijek i u Bijeljini, Tuzli, Sarajevu. Ovo što se sada ovdje radi, to je èista politika ili ko zna šta drugo. Evo, smanjeno je sad i opet se èuje i èut æe se, uprkos onima kojima smeta - kaže Nezir.

(AVAZ(

09-01-2010 at 15:18 | Ukljuèi u odgovor
XMRVICAxTZ
Nivo: Forumski doajen
sitna al dinamitna

Registriran(a): 05-01-2006
Lokacija: Tuzla
Odgovori: 9833
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

11-01-2010 at 07:32 | Ukljuèi u odgovor
cupo
Nivo: Moderator podforuma
Registriran(a): 21-10-2003
Odgovori: 24024
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

Kacavenda favorit za patrijarha

U susret Svetom arhijerejskom saboru SPC, najavljenom za 22. januar, grupa episkopa oko vladike tuzlanskog Vasilija Kaèavende nastoji ovih dana da obezbedi da vladika Kaèavenda bude meðu tri kandidata od kojih æe jedan žrebom biti izabran za patrijarha, navode dobro upuæeni u zbivanja u banjaluèkoj eparhiji.

Tanjugu je iz više izvora preneto da je "vrlo uticajni" vladika tuzlanski "jedna od veoma znaèajnih liènosti koju ne treba prevideti" u pripremama za izbor novog patrijarha i oko koga se "duhovno okuplja grupa episkopa koja nastoji da ostvari veæinu u Saboru i presudno utièe na izbor kandidata za poglavara SPC".
Vasilije Kaèavenda je liènost koga neki veæ vide kao buduæeg patrijarha srpskog i zasigurno najjaèeg favorita. Dobro upuæeni, medjutim, opreznije navode da je sigurno toliko da æe od njegovog uticaja zavisiti ko æe biti medju kandidatima za patrijaršijski presto.

Tuzlanski vladika je, kako su navodili mediji, posebno blizak sa nekolicinom episkopa koji su èesti gosti u njegovom dvoru u Bijeljini, a medju njima su banjaluèki episkop Jefrem, istoènoamerièki Mitrofan i vladika Longin iz Nove Graèanice (SAD).
Upuæeni objašnjavaju da mediji te vladike pogrešno oznaèavaju kao „bosanski lobi", jer ih ne zbližava poreklo, veæ pogledi na Crkvu i buduæeg poglavara.

Na to upuæuje i to što su medju onima èije uvažavanje uživa vladika Vasilije i episkop mileševskog Filaret, kao i vranjski vladika Pahomije.
Kaèavenda i episkopi njemu sliènih pogleda važe za "tradicionaliste", nesklone preteranom uvažavanju evropskih procesa i tokova u Srbiji, pa i "obrazovanijim vladikama" suviše otvorenim ideji da je Srbiji mesto u Evropi.

Umesto toga, Vladika tuzlanski i njemu bliski po gledištima namerni su da, umesto toga, Crkvu uèine središtem nacionalnog okupljanja.
To znaèi, prema tumaèenjima poznavalaca zbivanja unutar SPC, da se suzbije uticaj savremene teologije na teološkom fakultetu u Beogradu, posebno mitropolita Amfilohija i Irineja Buloviæa, kao i mladjih episkopa „savremenijih pogleda".

Otuda, navode upuæeni, i pokušaji vladike Vasilija da uspostavi posebno jake veze sa pojedinim uticajnijim ruskim episkopima, posredstvom vikarnog vladike Antonija u Moskvi, takodje èestog gosta u Bijeljini.
Podršku krugu oko Vasilija mogao bi da da i vladika raško-prizrenski Artemije, koji je duže vreme u sukobu sa èlanovima Sinoda, koji sada, pored niškog Irineja, vode i dvojica nekada mu bliskih "justinovaca", Amfilohije i Irinej baèki.

Vladika Vasilije se smatra sposobnim episkopom koji je podigao više desetina crkava u svojoj eparhiji i manastir - rezidenciju u Bijeljini.

Mediji su ga predstavili kao sklonog raskošu, ali je sigurno da bi kao patrijarh posebnu pažnju posvetio obnovi crkvenog života, kao i kadrovskim promenama u Beogradu.

(Tanjug)

11-01-2010 at 16:13 | Ukljuèi u odgovor
cupo
Nivo: Moderator podforuma
Registriran(a): 21-10-2003
Odgovori: 24024
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

Божићни интервју Владике Василија

Ваше Преосвештенство, Божић је најрадоснији хришћански празник. Божић је бријеме љубави, вријеме праштања, вријеме саборности. У овом времену економске кризе, политичких подјела па чак и подјела у Цркви, какво је то стање саборности када је ријеч о православном народу гдје год да живи?

Владика Василије: Ми смо као национ специфични људи. У одређеним моментима спремни смо на нетрпељивост, на гложење једних са другима али када дођу благи дани онда се некако зближавамо а то је доказ да у нама Бог обитава, да смо божански народ, да смо хришћански народ. Стање је економски тешко. Људи немају основна егзистенцијална средства. Омладина је понекада апатична и не жури се да заврши студије јер нема запослења, радници се отпуштају али има нешто у народу што га грије. Постоји та моторна духовна снага. Постоји дух божанског бића у човјеку који га бодри и снажи.

*Да ли је довољан само тај дух у ситуацији када људи размишљају како преживјети од данас до сутра?

Владика Василије: Сналазе се људи. Српска Православна Црква у својим иступањима не сије лажни оптимизам него говори о чињеничном стању. Пензије су мале, отпуштају се радници, питање егзистенције, старе особе су напуштене и све су то моменти кризе али ми не сијемо лажни оптимизам.

Да, али колико СПЦ дијели судбину свога народа? Ваше Преосвештенство, вјероватно сте чули, тј. могу се чути оцјене у једном дијелу јавности: зашто се граде оволике цркве, зашто се новац на то троши, зашто се праве велељепни објекти. Чули сте, ми смо навикли на владичански двор, често се може прочитати у новинским натписима „Версај у Бијељини“?

Владика Василије: Идемо редом. Српска Православна Црква пружа, преко својих хуманитарних организација, помоћ. Ми се не хвалимо држећи се учења апостола Павла: „Ако ћу се чиме хвалити, хвалићу се слабостима својим“. Ево овдје у Бијељини, многи знају да постоји хуманитарно удружење Богородице Тројеручице, Коло српских сестара, Светосавска омладинска заједница. У границама наших могућности ми пружамо помоћ свима. Свештенство се ангажује преко вјерног народа, преко наших хуманитарних организација, да нпр сада о Божићу ни једно домаћинство не остане ојађено и само али ми се на хвалимо оним што радимо и стварамо. Људи су напаћени. Ево данас смо издали налог да се помогне једној породици у Трњацима како би им Божић био радоснији. На жалост, ми немамо могућности свима да помогнемо. Што се тиче градитељске дјелатности, наш народ у тој својој биједи пружа онај динар за мисију своје свете цркве. Често сам постављао питање онима који критикују, а такви најчешће немају везе са црквом, шта би требали да подижемо од прилога вјерника, Цркве или куће неморала? Говоре нам:“Зашто не подижемо фабрике“? Рекао сам то једном, назови виђеном човјеку овдје у Бијељини, који нас критикује а нема везе са црквом, и који није ни једног динара дао за мисију цркве а ни грађевинску дјелатност. Погледајте духовним али и тјелесним очима. Колико има грађевинских радника који раде на грађевинама наше цркве? Колико се ту породица издржава? Нека они који воде политички живот, граде фабрике? Позивамо, испитајте поријекло средстава нових богаташа и тајкуна! Што се тиче натписа о „Версају“, треба имати на уму да је ова епархије древна и да је основана 1232.године. Од тог оснивања се стално сабирало и обнаваљало. Шта би требали да радимо? Да све ово изнесемо и спалимо? Мени ово не треба. Ја ово нећу понијети са собом у гроб, нити ће моја фамилија ово наслиједити. Ово је црквено и ово је презентација цркве да нисмо никоговићи него да имамо дубоку традицију. Кад би тим очима гледали онда не бисмо обновили ни манастир Тавну, ни манастир Сасе, које су у овом рату сравњене са земљом. Погледајте Тавну, Ловницу, Озрен и Сасе, да не набрајам даље, колико је обновљено и учињено.

Ваше Преосвештенство, још једна примједба која се упућује не само СПЦ, већ свим вјерским заједницама, то је та веза између Цркве и политике. Колико Црква утиче на политичка дешавања и колико је та обрнута спрега присутна? Колико политика злоупотребљава Цркву и ваш утицај јер према свим истраживањима, народи највише повјерења имају у вјерске заједнице, много више него у политичке организације?

Владика Василије: Ја не могу говорити у име других вјерских заједница него само у име своје Цркве. Ми из Цркве смо све-страначки и изнад-страначки. Нисмо наклоњени ни једној страначкој групацији али цијенимо оне људе који воде живот државе Републике Српке и који се жртвују за добро народа. Они су препознатљиви.

*Кога црква препознаје?

Владика Василије: Препознајемо људе и знамо кога треба да подржимо. Пратите моје проповиједи. Ми критикујемо људе у политици али оне који добро раде ми подржавамо. Ја нећу говорити о именима нити сам их спомињао. Спомињемо пут и трасу којом иду и којим добро чине. Наш народ није слијеп и он то види.

Ваше Преосвештенство, Ви сте искористили и сада прилику и рекли наша држава Република Српска, и то вам често замјерају у другом БиХ ентитету. Зашто користите термин „држава Република Српска“ када је РС ентитет а не држава? Са друге стране имамо поглавара ИВЗ који велича отоманско царство и колико сада те ваше изјаве уствари не доприносе међусобној толеранцији у босанскохерцеговачком друштву за које се сви ви из вјерсkих заједница декларативно залажете?

Владика Василије: Пазите, ја не могу казати да је отоманско царство срећа и благостање мога народа. Не могу се сложити да су данак у крви и јањичари слобода избора. То је терор над мојим народом и Црквом. То је било узимање душе мога народа. Не могу се сложити да Турска држава треба да дијели овдје царство и да нам она буде узор како да живимо. Не могу прихватити ни да Србија туторише нама али прихватам оно што је Дејтоном речено, да смо посебна групација у БиХ а то је Република Српска. То морамо да чувамо. Наш народ је протјеран из Федерације. Шта сада наш народ да ради? Да пљунемо, да извинете на изразу, на све ово што је створено у Републици Српској и да идемо у земљу недођију? Наши темељи овдје су дубоки и јаки, још и прије Немањића него што имају други. Зна се када је ко шта постао! Ми не лутамо. Ми смо Православни Срби од искони на овим просторима, од 7. вијека. Дурги су у разним приликама и неприликама мијењали своје име и духовно и национално биће. Ми смо овдје најаутохтонији народ а да је то тако говоре споменици културе, наши манастири. Зато су наши манастири рушени на простору садашње општине Сребреница. Било је ту 5 манастира у граду Сребреници и 4 цркве и све су разрушене кроз вијекове. Доживјели смо да данас у нашој држави Републици Српској обнављамо те светиње.

Можете ли се ви ,великодостојници вјерски, договорити да се уздржите од, да тако кажем, „јаких изјава“ , да допринeсете међусобној толеранцији? У Међурелигијском вијећу сте упутили једно саопштење у којем позивате на међусобно разумијевање и толеранцију. Да ли је то тај корак којим треба да дјелују вјерске заједнице у БиХ?

Владика Василије: Ми идемо тим путем. Међутим, Међународна заједница неправедно се односи према народима БиХ. Ми нисмо немоћни људи овдје да нам туторишу. Ми смо овдје под протекторатом. Погледајте судство нпр, погледајте пацке које нам дијеле, погледајте ситуацију нашег народа у Федерацији. Ставља се примједба руководству РС да нису адекватно заступљени други народи по попису уз 1991. године у политичким и друштвеним структурама. А шта је са Федерацијом? Прије неки дан сам прочитао у новинама чланак о стању Срба у Тузланском кантону. Гдје су Срби у општинским структурама Тузланског кантона. Био сам скоро у Калесији и питао сам начелника: „Господине, колико имате Срба према попису становништва из 1991.године? Казао је:“ Немамо ни једнога“. Шта то значи онда? Нама се пребацује да смо ми национал шовинисти. Ја сам националиста и то велики националиста. Љубим своје, туђе поштујем. Немој ми дирати моје а ја поштујем твоје.

*Преосвећени Владико, да ли је ово први Божић који Срби дочекују без Патријарха?

Владика Василије:Само да допуним претходно питање.
Мени и мојој Цркви се пребацује Коњевић Поље и Фата Орловић.

Па добро јесте то проблем.

Владика Василије: Није то проблем. Није то проблем у СПЦ него у државним структурама. Предмет стоји у Општинском суду и неће да га узму у разматрање. Ми смо обезбједили простор гдје би требало да се дислоцира црква. Друго, нико не говори о лијепом рјешењу измјештања цркве на Дивичу. Доставио сам Предсједнику Владе Федерације господину Мујазиновићу допис са једним мањим бројем мјеста гдје су подигнуте богомоље других вјерских заједница, конкретно Исламске заједнице на православној српској земљи, на земљи православних Срба. То питање сам покренуо на Међурелигијском вијећу и напокон смо дошли до заједничког закључка да се од државних власти затражи да се образује комисија која ће испитати гдје су подигнути вјерски објекти на имању друге вјерске заједнице или имању људи других националности.
Сада да вам кажем о Патријарху. Ми смо срећни што смо имали таквог Патријарха, великог молитвеника. Срећни смо што је на онакав начин испраћен на онај свијет. То је доказ ријечи псалмопјевца Давида: „Жедна је душа моја Бога живога“. Био је личност која је цијелим својим бићем била градитељ мира и истински проповједник ријечи Божије, што би рекао Петар Прерадовић: „Што је оно добар пастир. Што каже ином он је потврђивао и својим чином“.

Васколики православни народ очекује да добије насљедника који ће бити достојан насљедник свог претходника Патријарха Павла?

Владика Василије: Знате како, сваки човјек је индивидуа за себе. Свако има поред зацртаног јеванђелског пута, своје путеве на боготражитељском путу којим иде и гдје чини добро за добро народа и спасење душе своје. Копије не могу бити. Боље је оригинал какав јесте него невјешта копија. Патријарха Павла не може ни једна личност копирати. Нема личности која ће идентично наставити његов пут. Данас су цркви потребни и једни други моменти осим онога штоје Патријарх Павле имао.

*Који су то моменти?

Владика Василије: Организација или реорганизација цјелокупног живота цркве, проблем сагледавања неријешених свеопштих питања у цркви и национу.

*Да ли су тачне информације да међу епископима постоје дубоке подјеле око тога ко би требао да се нађе на челу СПЦ, да има различитих струја, босанска, србијанска, црногорска....

Владика Василије: Не! То су, опростите на изразу, блебетања разних коментатора, Ђорђевића, социолога, познаваоца, из добро обавјештених извора и господина Туциаћа из добро обавјештених извора из Патријаршије. Када се износи нека чињеница онда то мора бити поткрепљено именом и презименом. Ја се не слажем када се у средствима информисања ставе иницијали нпр. „тај и тај разбојник убио тога и тога“. Кажи име и презиме. Тако и у животу цркве постоји различитост мишљења. Не трубимо сви у исту трубу али имамо сви исти циљ данас а то је да добијемо доброг Патријарха, да добијемо личност која има храброст Патријарха и мудрост попут Патријарха Пајсија који је мудро водио свој народ у односу на свог претходника Патријарха Јована, који је ишао праволинијски и српски народ је страдао. Ми данас имамо велике проблеме у нашој цркви. Имамо покушај стварања тзв. самосталне аутокефалне црноk

13-01-2010 at 16:29 | Ukljuèi u odgovor
Putnik
Nivo: Forumski doajen
Deveram, deveram...

Registriran(a): 01-02-2002
Odgovori: 26140
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

Mraèna prošlost episkopa Kaèavende

Vladika udbaš hoæe da postavi patrijarha

Vladika zvornièko-tuzlanski Vasilije (Kaèavenda) ne planira sebe da isturi kao jednog od trojice kandidata za patrijaršijski tron i za to ima debele liène razloge. Meðutim, prema saznanjima „Blica”, Kaèavenda nastoji da obezbedi da tok Sabora odrede on i njemu odane vladike, tako da svi kandidati, njih trojica, budu iz kruga njemu bliskih episkopa. Na taj naèin, ma ko bio izabran, zvornièko-tuzlanski vladika bi daleko od oèiju javnosti, kao i do sada, imao najveæi uticaj u SPC i u tokove novca.

Zašto vladika Vasilije (Kaèavenda), episkop koji oko sebe okuplja snažnim i manje èvrstim vezama najmanje 18 vladika, iako bi to želeo, neæe sugerisati da se za njega glasa?
Najjednostavniji odgovor za kojim se isprva poteže jeste „da vladika sklon luksuzu neæe svoje raskošne dvore u pozlati menjati za oskudnu, pa i pomalo memljivu sobu u Patrijaršiji”. Meðutim, razlozi vladike Kaèavende mnogo su dublji. On je dobar deo svog staža u crkvi posvetio i radu za obaveštajnu službu, o èemu svedoèe zapisi službi još iz perioda stare Jugoslavije. O tome postoji znatan broj dokumenata. Neki od njih otkrivaju naèin rada Vasilija Kaèavende, ali i potvrðuju èinjenicu o kojoj se do sada samo spekulisalo u javnosti - da je angažmanom u službi i njenom preporukom doveden na mesto episkopa 1978. godine.
Godinu dana ranije, marta 1977. godine, krenula je prepiska unutar službi stare Jugoslavije da li je dobro ili ne progurati Kaèavendu za episkopa. Od 1976. Kaèavenda se vodi pod „OO”, to jest, pod operativnom je obradom u cilju prikupljanja materijala zarad ponovnog angažovanja.
Službe u konsultaciji sa tadašnjim republièkim organima bivše republike Bosne i Hercegovine u Sarajevu konstatuju da bi trebalo da se podrži predlog za izbor Kaèavende za episkopa SPC. Službe i državni organi su ocenili Kaèavendu kao pogodnog zbog èinjenice da je „njihov”. Spisi obaveštajaca nude i detaljnije saznanje o tome kako je sadašnji vladika napredovao od sekretara Zvornièko-tuzlanske eparhije do episkopa.
Vasilije Kaèavenda je položaj sekretara u Eparhiji iskoristio za liènu afirmaciju. Službe su imale saznanja da je upravo on sugerisao tadašnjem vladiki Longinu da starije sveštenike sa parohijama, inaèe odane Longinu i SPC, penzioniše a da na njihova mesta dovodi mlaðe. Njima je, kao po pravilu, pre rukopolaganja u veæini sluèajeva kumovao Kaèavenda, a bilo je i sluèajeva da je bogatije parohije davao onim sveštenicima koji su mu zauzvrat plaæali nadoknadu. Danas se za vladiku Vasilija nezvanièno navodi da je episkop kome je odan najveæi deo sveštenstva, te da drži najveæi broj crkava u Beogradu jer je u njih dovodio svoje ljude.
Krajem sedamdesetih Kaèavenda je dolazio u konflikt sa starijim sveštenicima. Ono što je služba utvrdila jeste da je vešto balansirao, pa su se, zapravo, njegovi sukobi u javnosti prikazivali kao sukobi sveštenstva sa sada poèivšim vladikom Longinom. Kako vladiku Kaèavendu nisu volele pojedine tadašnje vladike, propalo je par pokušaja vladike Longina da ga progura za episkopa.
Napredovanje i sve veæa moæ tadašnjeg sekretara eparhije nisu nepoznanica za službe koje su u vreme komunistièke Jugoslavije imale upliv u sve strukture društva. Najjaèa preporuka za njih da izdejstvuju da se sekretar Kaèavenda unapredi u episkopa jeste èinjenica da je jedan duži period bio u aktivnom odnosu sa službom. Tu saradnju je u jednom trenutku prekinuo Kaèavenda, izbegavajuæi da dostavi podatke vezane za delovanje pojedinih sveštenika. Sveèana arhijerejska hirotonija vladike zvornièko-tuzlanskog Vasilija bila je 25. juna 1978. godine u Sabornoj crkvi u Beogradu. Meðutim, tadašnji obaveštajci nisu hteli tako lako da se odreknu njegovih usluga.
Èest gost u dvorima vladike Vasilija još od vremena kada je bio monah u Beogradu jeste sadašnji vladika mileševski Filaret. Njih dvojica se krajem osamdesetih i te kako bave ostalim èlanovima Sabora. Tako se pakuje pismo da su tadašnji vladika žièki Stefan i šumadijski Sava komunisti.
Vladika Vasilije Kaèavenda u javnosti slovi za patriotu. Meðutim, pojedine strukture u SPC, takoðe bliske službi, pratile su njegov angažman tokom rata na prostoru bivše Jugoslavije. Èesti gosti u Kaèavendinim dvorima bili su Momèilo Krajišnik, Biljana Plavšiæ, braæa Kariæ, pokojni Ljubiša Saviæ Mauzer, razni politièari, a od vladika vranjski Pahomije i mileševski Filaret. U vreme Plavšiæeve i Krajišnika otvoreno se razgovaralo i o politici i o državnim i vojnim pitanjima. Meðutim, po odlasku domaæih politièara, kod vladike Vasilija bi dolazili oficiri SFOR. Poznato je da su postavljali direktna pitanja o temama razgovora, a Kaèavenda bi to otvoreno i prenosio.
Danas, mnogo godina posle, vladika Vasilije je, može se slobodno reæi, u SPC najjaèi vladar iz senke. Uz njega su vladike iz bosanskih eparhija, znatan broj episkopa iz dijaspore, vladike iz Srbije Pahomije i Filaret. Taj krug vladika naziva se èesto bosanskim lobijem na osnovu porekla svog prvog èoveka Kaèavende, ali i jer ga veæinom èine vladike Bosanci.

Dolazak Kirila malo verovatan
Kiril KavèenkoNikolaj Balašov, sekretar za meðupravoslavne odnose Odeljenja za spoljne crkvene veze Moskovskog patrijarhata, nije mogao da potvrdi za “Blic” da æe ruski patrijarh Kiril doæi na intronizaciju novog srpskog patrijarha. “Takva odluka nije doneta. Dolazak patrijarha Kirila je malo verovatan, jer još nije bilo njegove prve posete Srbiji u svojstvu poglavara Ruske pravoslavne crkve. Ali definitivna odluka o tome ko æe predvoditi ruski delegaciju na toj ceremoniji biæe doneta neposredno posle izbora novog patrijarha SPC”, navodi Balašov. Upitan koga bi RPC volela da vidi kao naslednika patrjarha Pavla, on istièe da RPC nema “svojih kandidata”. “Njega æe izabrati Bog i Sinod SPC, a mi æemo svaku odluku prihvatiti”, napominje predstavnik RPC. Meðutim, prema nezvaniènim saznanjima “Blica”, RPC je najviše sklona izboru mitropolita Amfilohija, koji je inaèe èest gost u Moskvi. - T. T.

Izvor: Blic

15-01-2010 at 21:03 | Ukljuèi u odgovor
Crni Vuk
Nivo: Forumas sa iskustvom
Registriran(a): 06-05-2008
Odgovori: 342
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela)

Vasilije Kaèavenda - 12 Juli 1995 - Slava i slavlje nakon pada Srebrenice




17-01-2010 at 22:29 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 11
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: eurovafel, jami, kiki, Kiseljak_71, mikiba/mirsad.baralic, RASKO, suzana, TlrgoCeme
FORUM : Tuzlarije : Persona non grata Kaèavenda (sabrana nedjela) New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... Last Page >>


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice