Info: Ovo nije bogomolja, ovo je samo forum, ovdje ne vaze pravila ponasanja kao za njih ali je uljudnost i tolerancija pozeljna. Ovdje se raspravlja o religijama i filozofiji, ali forum nije vjerski ni filozofski i ne pripada ni jednoj religiji, ni jednoj filozofiji.


FORUM : Religija i filozofija : Kratke price za razmisljanje
Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... Last Page >>
New Topic Post Reply
Pošiljalac Poruka
mimaaa
Nivo: Forumski doajen
pouzdana

Registriran(a): 24-12-2008
Lokacija: tu negdje
Odgovori: 1157
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Kratke price za razmisljanje

Grijeh kao kamen

Dva su muškarca posjetila mudraca želeæi ga upitati za savjet. „Pogriješili smo i savjest nam je uznemirena. Možeš li nam reæi što nam je èiniti kako bi nam bilo oprošteno i kako više ne bismo griješili?“, upitaše ga.
„Kažite mi svoje grijehe“, reèe im mudrac.
„Uèinio sam veliki grijeh“, odgovori prvi muškarac.
„A ti?“, upita mudrac drugog muškarca.
„O“, odgovori ovaj, „ja sam poèinio puno malih grijeha “.
Mudrac je dugo razmišljao. „Evo što morate napraviti“, konaèno reèe. „Poðite i za svaki grijeh koji ste poèinili donesite po jedan kamen koji æe odgovarati težini poèinjenog grijeha.“
Muškarci su otišli. Prvi se brzo vrati s iznimno teškim kamenom, tako teškim da ga je jedva nosio, i stavi ga pred mudraca. Nakon dugog vremena stiže drugi muškarac noseæi bez napora vreæu kamenèiæa. I on ih stavi pred mudraca.
„Sada“, reèe mudrac, „uzmite kamenje i vratite ga tamo odakle ste ga uzeli.“
Prvi muškarac uze svoj kamen i vrati ga na mjesto odakle ga je uzeo.
Drugi se sjeti mjesta gdje je uzeo tek nekoliko kamenèiæa, a odakle je uzeo ostale nije se mogao sjetiti. Vrati se za nekoliko trenutaka i reèe da mu je ta zadaæa preteška.
„Moraš znati, sinko moj, da su grijesi kao kamenje. Što èovjek poèini teži grijeh, to dublje shvaæa težinu grijeha, a kad se iskreno kaje, tada mu je oprošteno.
Ako èovjek ponavlja manje grijehe, ne osjeæa posebnu krivnju pa mu zato nije žao i ostaje griješnik. Sada vidiš koliko je doista važno kloniti se kako malih tako i velikih grijeha.“


12-04-2009 at 23:07 | Ukljuèi u odgovor
mimaaa
Nivo: Forumski doajen
pouzdana

Registriran(a): 24-12-2008
Lokacija: tu negdje
Odgovori: 1157
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Kratke price za razmisljanje

Zivotna zaokupljenost

Profesor je stajao pred grupom studenata na satu filozofije i držao neke predmete iza sebe. Kada je sat poèeo, bez rijeèi je podigao veliku, praznu teglu kiselih krastavaca, stavio je na katedru i napunio lopticama za tenis. Potom je upitao studente da li je tegla puna. Složili su se da jest.
Zatim je profesor podigao kutiju punu kamenèiæa i sipao ih u teglu. Blago ju je protresao. Kamencici su se otkotrljali u prazan prostor izmedu loptica.
Tada je ponovo upitao studente je li tegla puna.
Opet su odgovorili da jest.
Sljedeæa kutija koju je profesor uzeo, bila je puna pijeska. Kada ga je sipao, pijesak je, naravno, ispunio sve preostale šupljine u tegli. Pitao je još jednom je li tegla puna. Studenti su skrušeno odgovorili da jest.
Onda je profesor ispod stola izvadio dvije šoljice pune kahve i sipao ih u teglu. Kahva je natopila pijesak. Studenti su se smijali.
Sada!´, rekao je profesor, dok je smijeh zamirao, ´hoæu da shvatite da ova tegla predstavlja vas život.
Teniske loptice su važne stvari u vašem životu: vaša porodica, vaša djeca, vaše zdravlje, vaša vjera i stvari kojima se strašno predajete.
To su one stvari uz koje bi vaš život i dalje bio ispunjen, i kada bi sve drugo nestalo.
Kamenèiæi su ostale stvari koje su važne: vaš posao, vaša kuæa i vaš auto. Pijesak predstavlja preostale stvari. Male stvari.
Ako napunite teglu pijeskom, nema mjesta za kamenèiæe i teniske loptice.
Isto važi u životu. Ako potrošite sve svoje vrijeme i energiju na male stvari, nikada neæete imati mjesta za one važne stvari.
Vodite raèuna o stvarima koje su kljuène za vašu sreæu.
Prvo se pobrinite za teniske loptice - stvari koje su vam zaista važne.
Utvrdite svoje prioritete. Sve ostalo je pijesak.´

Jedna od studentica je podigla ruku i upitala sto je predstavljala kahva.
Profesor se nasmijao. ´Drago mi je da ste pitali. Nju sipam, da bi vam pokazao, da bez obzira koliko mislite da vam je život pun, uvijek ima prostora za šoljicu kahve sa prijateljem.´

Huse D.



14-04-2009 at 01:28 | Ukljuèi u odgovor
primus inter pares
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 31-01-2008
Odgovori: 20460
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Kratke price za razmisljanje


Godina XXXII maj/svibanj 2007.
Abdulah Talundžiæ Ugledna muslimanska kuæa u Sarajevu i život u njoj


Kuæe su uvijek tako graðene, da jedna drugoj ne zaklanja vidik. Pa i gdje ne dopuštaju mjesne prilike, zna se naš svijet snaæi, ma to bilo i u najtješnjim ulicama. Tu se lice kuæe po moguænosti okrene na ulicu i obièno jedna veæa soba u prvom katu iznese se malo na sokak, da ženskinje mogu gledati na ulicu.

Nadalje ne voli musliman srkleta (tjeskobe), veæ hoæe da je svuda rahat (udobno) i da mu je prostrano i lijepo, jer on više sprovodi život u kuæi i familiji nego izvan kuæe.

Toga radi, stara se mnogo, kako æe što bolje unutrašnji dio svog doma ukrasiti i opremiti.

Oko cijele kuæe podignut je visok zid, a gdje je potrebno, udari se po zidu još i kalkan (štit) od dasaka, da se tako sprijeèi svaki pogled nepozvanom oku. Posebna ”sokaèna” vrata vode iz ženske avlije, a ”muška” vrata iz muške avlije na sokak. Kroz srednja vrata prolazi se iz jedne avlije u drugu, a kroz ”konšipke” (vrata na jedno krilo) izlazi se u bašèu ili komšijsku avliju.

Kraj uliènih, a i drugih vrata nalazi se u zidu malen izboèen prozorèiæ (kapidžik) s mušepcima (rešetkama) za gledanje. Kraj tog kapidžika odigravaju se ljubavne idile za ašikovanje. Djevojka razgovara sa momkom kroz taj kapidžik, a on stoji na sokaku.
Model kuæe Osman paše Skopljaka

Model kuæe Osman paše Skopljaka u Glaðinom sokaku na Èurèiæa
brijegu oko 1862. god. (zgrada straga je haremluk, sprijeda baškaluk)

Po avlijama izmeðu kamenja, posijano je razno cvijeæe, osobito u avliji pred haremlukom, usred koje je mali rondel zasaðen ružicama, karanfilima, minevšama, lalama, šembojima i dakako i rutom itd.

Kuæu obavija vinova loza, koja èitavom koloritu dodaje mnogo svježine. Ovo je tipièni oblik kuæe, koji se gotovo svuda ponavlja, pa se samo tu i tamo prema razlièitosti klime i mjesta ponešto preudesi.

Muslimanska se kuæa po gradovima, a donekle i po selima gotovo uvijek radi na jedan kat. Materijal je æerpiæ (na suncu sušene cigle od ilovaèe, u koju se pomiješa nešto pljeve) i drvo. Zidovi su u prizemnom katu obièno vrlo masivni i od samog æerpiæa s jakim temeljom od kamena. U gornji se boj obièno udara ,,birkatica” tj. samo jedan red æerpiæa u èatmi od drvenih greda. Krov je redovito drven i to od prostrugane šimle, a po krovu je æeremit (oluklija opeka). Svi su duvarevi (zidovi) izvana i iznutra okreèeni.

Raspored u veæih i u najvišem dijelu stojnih (haremluka) kuæa sledeæi: U sredini je u prizemnom i u prvom katu veliki prostran hodnika (”hajat” u prizemlju, ”divanhana” u prvom katu), a desno i lijevo se redaju razlièite prostorije.

S hajata, koji je obièno malo odgnut od zemlje i popoðen ulazi se u halvate i halvatiæe, koji su opet za jedan dva basamaka na više od hajata. Halvati su, veæim dijelom prostrane sobe sa visokim drvenim šišetom (stropom), a prema velièini sobe napravljeni su i prozori. Iz halvata vode redovito manja vratašca u halvatiæ, sobicu za žensku služinèad (hizmeæarice).

U prizemnom spratu se obièno zimuje. U gornjem katu, kamo se ulazi uz široke drvene basamake (stube) s trabozanima (ograda) gotovo je isti raspored kao i u prizemlju, samo se tu redaju s desne i s lijeve divanhane èardakovi i èardaèiæi s mnogo prozora (sve jedan do drugoga, pa je tu mnogo svjetla i zraka.

Tu se ljetuje.

U kuæama koje su skroz masivno zidane i gdje je kuæa po strani, naèinjene su magaze mjesto halvata u prizemlju, a halvati su u tom sluèaju u prvom boju. Magaze su obièno sigurne od vatre, ali nisu na svod graðene, veæ je strop dobro nabijen zemljom ilovaèom izmiješanom kreèom (vapnom) a nose ga masivne grede poduprte debelim drvenim stubovima. Na takvim magazama su gvozdena vrata i gvozdeni kapci sa malenim prozorima. Kad bukne vatra sve se snese u magazu, dobro zatvori i kuæa se preda svojoj sudbini.

Od velike je vrijednosti kamarija u muslimanskoj kuæi. Prednji dio divanhane (predsoblja na prvom katu) malo se podigne od ostalog dijela i na izvan iznese, a obièno svede se ili na polukrug ili na više æošeta (uglova). Ovaj izboèeni dio kamarije sastoji se sve od samih prozora, zastrtih dakako mušepcima. Ovdje se ljeti najmilije zadržava kuæna èeljad; tu se ruèa, veèera i kahva pije, a tu se i poznatiji gosti primaju. Prozori su tako udešeni, da se mogu lako diæi i spustiti, pa je ovo najsvjetliji i najzraèniji prostor, jer ostale sobe nisu nimalo prikladne za zraèenje.

Ispod pendžera u kamariji je minder, zastrt èohom i jastucima.

Treba još spomenuti jedan prostor u kuæi, obièno otraga, a to je kuhinja kako muslimani kažu mutvak. Uz vanjski zid mutvaka ozidano je i odignuto ognjište od samog æerpiæa s nekoliko odžaèiæa (pregradaka) od æerpiæa za pojedine tendžere (bakreni i kalajsani lonci s kapcima za kuhanje). Mutvak nije nadkriven, neg se dim diže do pod krov i na badžu i ispod strehe izlazi napolje. U mnogim kuæama je mutvak sasvim odijeljen od kuæe, gdje god u avliji.

Nužnik (zahod) je u najviše sluèajeva odvojen od kuæe.

Unutrašnji namještaj sobe vrlo je jednostavan, ali ukusan. Treba znati, da se èitav svagdašnji život odigrava na podu. Nema tu onog pokretnog pokuæanstva: kreveta, ormara, stolica i stolova, bez kojeg se ne može ni zamisliti jedna moderna soba. Sve je to nadoknaðeno na jedan poseban i vrlo praktièan naèin, u skladu sa arhitekturom.

Prije svega treba spomenuti minder (minder nadomješta stolice), neku vrstu divana od dasaka, koji se proteže uza zid u vrh halvata ili èardaka, a obièno se produljuje još uz obje druge strane zida. Minder je od 10 do 50 cm visok i nešto manje od jednog metra širok. Gdje minder ne zaprema svu duljinu zida, veæ je prekinut, tamo je namještena uska izrezbarena škrabija poput uskog visokog sanduèiæa, u koju se meæu sitnije stvari, koje se svaki èas trebaju. Po minderu se pruži slamnjaèa, koja se zastre makatom od èohe ili otkanim poput æilima, a pravi se i od svile i bogato zlatom navezu. Da ne bude tvrdo, prostre se po cijeloj dužini mindera, i to po makatu, široko, vunom napunjeno šilte. U æošetima su posebno manja i deblja šilteta. Duž cijelog mindera i škrabije prislone se meki, vunom napunjeni ili slamnati tvrdi jastuci. Jastuci su od èohe, a èesto i od kadife i svile.

Èetvrtu stranu zida prema glavnom minderu uvrh sobe zauzima musanderluk. To je od prilike do jedan metar široka drvena pregrada. Taj prostor po èitavoj svojoj dužini podijeljen je u nekoliko zasebnih dijelova: dušekluk, banjica, peæ i zapeæak.

Dušekluk je oveæi, daskama zakovani, obièno do pola metra od poda odignuti prostor sa širokim vratima na dva krila. Kako je reèeno, u muslimana (ni u drugih vjera) nije bilo kreveta; njih su nadomještali meki, ispucanom vunom napunjeni dušeci, koje bi sterali jednostavno na pod i tu se ležalo. Kad se ustane, ova posteljina složi se u dušekluk.

Muž i žena leže uvijek obadvoje zajedno u jednoj postelji (dušek na podu), a djeci se namjesti na minderu. Posteljina je inaèe vrlo raskošna, jer su dušeci i jastuci èesto od skupocjenih orijentalnih tkanina, èaršaf i jastuk beze (jastuènice) od domaæeg tankog svilenog beza. Naroèito se mnogo trošilo na jorgane (pokrivaèe), koje su jorgandžije pravili od najskupljih tkanina (brokata, srmadala itd.) ili su bogato zlatom vezeni.

Banjica za ritualna pranja je vrlo malen prostor, od prilike 1 m u kvadrat, a velika vrata su veæim dijelom na jedan kanat. Korito je plitko, ploèom ili ciglom popoðeno ili je od drveta iskopano s dugaèkim drvenim olukom, kojim voda otjeèe kroz duvar. Èitava ta uredba ne dostaje doduše, da se èovjek valjano okupa, jer polijevajuæi iz ibrika po tijelu, može se zapravo saplakati.

Uz banjicu je peæ od gline s pozderom pomiješana s mnogo ilovastih lonèiæa (u starinskih peæi 80-120 komada) prevuèenih zelenom ili smeðom glinom. S banjiène strane uzidan je u peæ veliki bakreni i kalajsani pešnjak za grijanje vode. Voda se grabi suskom iz pešnjaka i nalijeva u ibrik. U banjici je hamam-tas s lifom od tankih vlakanaca za ribanje (umjesto spužve) i sapunom.

Uz peæ su još kojekakvi dolafiæi ili rafe (pretinci i police), gdje se drže kahvenjaci i fildžani.

Kako se vidi, musanderluk je u kuæanstvu od velike potrebe i bez njega ne može biti niti jedna muslimanska kuæa, pa se radi toga od vajkada pazilo na njegova opremu. Podnošci ispod dušekluka su prostije ukrašeni, ali su zato sva vrata, halvatna i èardaèna i mala vrata, što vode u halvatiæ, odnosno u èardaèiæ, dušekluèna i banjièna vrata i škrabije, slijepi dolafi i dolafiæi (pretinci), a èesto i šiše (strop) popunjeni raznolikom mozaik-rezbarijom, naroèito izdubenim ružicama sa malim tro-èetvero i višekutnim ploèicama od orahovine. Pojedine ploèice ovog ”mozaika” uokvirene su.

Prema gore svršava musanderluk èesto bogato ukrašenim frizom sa širokom rafom (polica), koja je ukrašena zubastim æenarom. Rafa se poput galerije pruža unaokolo sobe, po ostalim, znaèe praznim zidovima. Po rafi se kiti suðe i druge stvar, koje ne trebaju svaki dan.

Èesto se viðaju u praznim budžacima malo dolafiæi. Da i gole strane zida ne zjaju onako dosadno, umetnu se i ovdje èesto takozvani slijepi dolafi, dakako ukrašeni i ostala okolica.

Æenar (rub) oko prozora takoðer je ukrašen rezbarijama. Da prozori budu što šareniji, udare se èesto raznobojna stakla. Iznad ovih prozora smješteni su katkad manji prozorèiæi sa šiljastim lukovima, a mjesto obiènih okana izrežu se katkad u sadrenoj ploèi ili drvetu dakako orijentalni ornamenti, u koje se uture šarolika stakla i èine tim naèinom efekat transparenta.

Prozori su na ženskim kuæama providjeni gustim mušepcima (rešetkama) od tankih, mrežasto sastavljenih šipaka, koji svaki pogled u harem spreèavaju, a iza mušepka sakriveno ženskinje vidi dovoljno kroz rešetke.

Povrh svega je šiše. Ono je uvijek od drveta i u najviše sluèajeva, pa i u najsiromašnijoj kuæi, ma koliko toga iskiæeno. U bogatim kuæama konstrukcija šišeta svojom krasotom upravo zadivljuje. Naroèito je orta. (sredina, rozeta) bogato ukrašena raznolikim rezbarijama i motivima, a i ostala okolica ne zaostaje mnogo iza orte. Na orti se èesto ponavljaju motivi kao na vratima i dolafima, a vrlo se rado uz to prikazuju motivi poput zvijezda, muhri Sulejman (Salamonovo slovo) itd. izraðeni od tankih prikovanih šipaka, te èine neku vrstu reljefa ili su u dasku ukopani. Na sredini orte je velika jabuka od bakra i pozlaæena, ili je od drveta izrezana. Na stotine raznih figura, èetvorina ili trokuta od tankih štapiæa popunjavaju ostalu okolinu šišeta. Cijelo šiše nije uvijek ravno, veæ kao da je jedan dio složen u drugi poput kaseta. Da efekat bude veæi, bojili bi èesto udubine po šišetu, vratima i ostaloj okolici raznim bojama.

Arhitektura ove cijele drvenine u muslimanskoj kuæi vrlo je jednostavna, ali skladna i vanredno dekorativna. Tu je uspjelo prilagoditi oblike tradicionalnom naèinu muslimanskog života i stvoriti osobiti dekorativni slog, koji svakome godi. U tome je opet naš majstor pravi umjetnik i arhitekt da mu nema para. On se znao onako individualno uživiti u svaki detalj i stvorio je neku zasebnu sa svojom originalnošæu vrlo zanimljivu dekorativnu umjetnost, tako da bi mogli punim pravom govoriti o bosanskoj umjetnosti i bosanskom stilu, mada uzorci potjeèu sa istoka.

U muškoj avliji nalazi se ”selamluk”, muški odjel, zatim ahar (staja), drvarnica itd. Selamluk je puno manji od haremluka, u njemu je i drugi raspored. Osim jedne ili dvije veæe sobe za primanje gosti i jedne manje sobe ”kahvodžaka” za sluge, gdje se ujedno i kahva peèe, rijetko gdje ima više prostorija, jer domaæin i ostala muška kuæna èeljad spavaju i jedu u ženskim kuæama. U muške kuæe može uljeæi i stranac bez ikakvog prijavljivanja. Ako nema baškaluka tj. posebnih prostorija za muškarce, mora stranac uvijek pokucati prije na vrata i èekati, dok neko izaðe i uvede u jednu sobu u ženskim kuæama. Kad je samo jedna soba u kuæi, ženskinje se gdje bilo sklone, a mutvak ili ode kojoj bližoj koni, dok stranac ode. Osim ukuæana smiju u haremluk ulaziti samo još bliži roðaci, i to bez ikakvog prijavljivanja; nitko naime ne dolazi u nevrijeme, jer ženskinje, èim ustane, obuèe se brzo i odmah sve uredi; digne dušeke i složi jorgane u dušekluk, pomete odaju, te je sve još prije nego što se i svane, u najveæem redu. Ma kako rano došao, zateæi æeš sve pospremljeno, kahvenjake pristavljene uz vatru u peæi ili mangali, oko koje zasjedne èeljad i kavelenišu. Muslimani vrlo rano liježu, a još ranije ustaju i èim poène svitati, muškinje se razilazi svaki za svojim poslom, a ženskadija radi i sprema u kuæi.

U muslimanskoj kuæi, osobito u ženskim prostorijama, vlada upravo uzorna èistoæa i red. U odaje (sobe) ne ulazi se u obuæi, da se ne bi unijelo prašine i blata. Obuæa se izuje na pervazu (trotoar) pred hajatom, pa se po kuæi ide bosonogo ili u èarapama i mestvama. Podovi i sva drvenina, dapaèe kaldrma u avliji pred kuæom, pere se vrlo èesto, pa se sve žuti kao dukat i sja. U proljeæe i jesen sva se kuæa iz temelja opere i oèisti: duvarevi ošerbete (okreèe), podovi i ostala drvenina sitnim kumom (pijeskom) okumaju, æilimi istresu i izlupaju, sve odvari u lukšiji i obièno kalajiše itd. Suðe (èaše, sahani, džugumi i ibrici), je veæim dijelom od bakra i kalajsano i obièno lijepo gravirano.

Po Vejsilu Æurèiæu, kustosu Zemaljskog muzeja u Sarajevu

14-04-2009 at 13:22 | Ukljuèi u odgovor
Aykira
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 17-05-2009
Odgovori: 2062
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Kratke price za razmisljanje

ZNAO SAM DA CES DOCI



Jedan od najkrvavijih dana u ratu.

Vojnik je primjetio da mu je najbolji prijatelj pao na zemlju. Bili su pod vatrom koja im nije dozvoljavala ni sekundu da podignu svoje glave iznad rovova.

Vojnik je dotrcao do komadanta i rekao:

„Druze komadante, mogu li na brzinu otici i pokupiti prijatelja“?

Komadant ga je pogledao i rekao:

„Jesi li poludio? Zar vrijedi otici? Prijatelj ti je tesko ranjen. Vjerovatno je do sada vec umro. Zasto da riskiras svoj zivot?“

Ali posto je vojnik bio uporan, komadant rece:

„Dobro, mozes ici.“

Cudo u koje se tesko moze povjerovati. Vojnik je pod nevjerovatnom vatrom stigao do svog prijatelja. Stavio ga je na ledja i trceci se vratio nazad. Zajedno se srucise u rov. Komadant je pregledao krvavog vojnika. Onda se okrenuo prema vojniku:

„Rekao sam ti da ne vrijedi. Prijatelj ti je vec preminuo“.

„ Vrijedilo je druze komadante“.

„Kako je vrijedilo, pa zar nije umro“?

„Da vrijedilo je, jer kad sam stigao do njega, jos je bio ziv, a njegove posljednje rijeci vrijede citav svijet“.

Zatim je placuci ponovio rijeci svoga mrtvog prijatelja:

„Mirza! Znao sam da ces doci!“


18-06-2009 at 11:40 | Ukljuèi u odgovor
Aykira
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 17-05-2009
Odgovori: 2062
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Kratke price za razmisljanje

Knjige koje ne sadrze istinu

U pet knjiga neæeš naæi potpunu istinu:

-kod autora koji je, pišuæi knjigu, želio da filozofira, a zna se da nije filozof,

-kod onoga koji je svojim pisanjem želio da dokaže kako je on nezavisni i slobodoumni intelektualac, a ustvari je slijepi sljedbenik tuðih ideja i uopæe nema svog vlastitog stava,

-kod onoga koji piše knjigu da bi se èitatelji naslaðivali i uživali u njegovoj umješnosti, a ne da bi se okoristili sadržajem knjige,

-kod onoga koji je ciljano sakupio historijske dogaðaje èiji je i on akter bio,

-kod onoga koji piše knjigu u kojoj naglasak stavlja na kritiku odreðene osobe samo zato što joj zavidi i što je mrzi bez opravdanog razloga.

18-06-2009 at 11:58 | Ukljuèi u odgovor
Aykira
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 17-05-2009
Odgovori: 2062
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Kratke price za razmisljanje

Starica je bila razlog....

Bilo je 14.30 poslijepodne, kraj radnog vremena. Usao sam u auto i krenuo kuci. U voznji sam se sjetio zenine podugacke liste stvari koje trebam kupiti i to sam morao odraditi kako bi imao mir u kuci. U povratku kuci prolazim pored trznog centra u kojem uvijek obavljam kupovinu... Izasavsi iz auta ugledam staricu ispruzene ruke koja moli da joj se udijeli milostinja. Zastao sam. Nisam bio siguran da li da joj udijelim jedan euro ili ne? Na kraju sam ipak posegnuo za jednim eurom i rado ga dao starici rekavsi joj: “Evo nano, ovo je za tebe!” Odjednom sam poceo osjecati radost u svom tijelu. Izgledalo je kao da mi svaki dio tijela, ucesnik u ovoj dobroj radnji, cestita na ovako velikom poduhvatu. Osjetio sam kao da sam ucinio nesto ogromno. Bio sam ponosan na sebe!
Usao sam u auto i krenuo kuci. U voznji sam razmisljao o djelu koje sam ucinio i na kraju rekao sam sebi: “Subhanallah! Zar jedan jedini euro moze covjeka toliko da izmijeni?” Ovaj dan je prosao, a ja sam se osjecao poput najsretnijeg i najveselijeg covjeka na Zemlji.


Sljedeci dan, u povratku s posla, ponovo sam svratio u trzni centar u nadi da cu sresti onu staricu. Gledao sam lijevo i desno, trazeci staricu na mjestu ispred ulaza na kojem je dan prije sjedila. I zaista, ona je bila tu. Prisao sam joj i upitao je: “Nano, kako si?” Odgovorila je: “Dobro, elhamdulillah.” Zbunjeno sam se povuko korak nazad. Subhanallah! Kako se zahvaljuje Allahu, a prezivljava tako tesko stanje?! Ona je siromasna, stara i bolesna... U tom momentu u mojim mislima je naviralo more pitanja: Jedna stara i siromasna zena ne zaboravlja Allaha s.v.t. i zahvljuje Mu se. Subhanallah! Koliko samo ima ljudi kojima je Allah dao da im se otvori bezbroj puteva opskrbe, medjutim, kada ih upitas o njihovom stanju, oni kazu: “Lose nam je!” Odvratna rijec u kojoj nema velicanja Allaha niti zahvale Njemu s.v.t. za ono sto im je On podario. Nisu svjesni omjera te rijeci. Pa ti sa tim pokazujes da nisi zadovoljan Allahovom opskrbom i Njegovim kaderom. Zaista je takvo ponasanje jako opasno!


Nastavio sam dalje pitati staricu: “A ko ste Vi? Gdje Vam je muz? Gdje su Vasa djeca?“
Odgovorila mi je : „Ja sam nana i imam sedmero unucadi. Otac im je umro prije cetiri godine. Nisu vise mogli zivjeti u ocevom stanu, jer nisu bili u stanju da plate stanarinu. Kcerka je bila primorana da sa djecom doseli u moj mali stan. Medjutim, nakon godinu ipo, moja kcerka, majka sedmero djece se tesko razboljela i takodjer preselila. Djeci nije preostao vise niko osim Allaha, pa mene.

Sedmero djece! Najstariji se zove Muhammed i jos uvijek ide u skolu. Vise puta mi je predlagao da prekine skolovanje i da ide raditi kako bi mogao opskrbiti bracu i sestre. Nisam mu to dozvolila. Obecala sam mu da cu se ja brinuti o njima. Zbog toga ja sjedim ovdje svaki dan i cekam Allahovu milost u nadi da cu toj siromasnoj djeci moci donijeti nesto za veceru. Hvala Allahu na svemu!”


Njena prica me toliko pogodila, te sam odlucio da ne izadjem iz prodavnice prije nego sto kupim sve potrebno za nju i djecu. Uzeo sam kolica i gurao ih kroz prodavnicu stavljajuci u njih sve sto sam smatrao potrebnim, a zatim sam izasao i zaustavio prepuna kolica pred staricom rekavsi joj: “Evo, ovo je sve za Vas i Vasu djecu.” Gledala me zbunjeno, vjerovatno misleci: “Jesi li ti siguran u to? Zar je to sve za mene?” Zovnuo sam joj taxi i utrpao stvari. Zatim sam usao u auto i pratio taxi u zelji da se uvjerim u istinitost njene price. Kada smo stigli ugledao sam prizor koji covjeku moze samo suze na oci natjerati. Vidio sam djecu u tako sazaljivom stanju... Malu djecu u odrpanoj odjeci koja je jedva njihva stidna mjesta prekrivala. Kada su ugledali nanu, radosno su skocili i zagrlili je. Starica je takodjer radosno priglila malisane. Dosao sam sebi tek kada sam osjetio kako mi se suze na hlace spustaju. Osjecao sam neku neopisivu radost...


Krenuo sam kuci dugo razmisljajuci o onome sto sam dozivio. Nekoliko dana nakon toga, sa par prijatelja sam oformio jednu manju humanitarnu organizaciju koja se trebala brinuti o siromasnim.

18-06-2009 at 11:59 | Ukljuèi u odgovor
Aykira
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 17-05-2009
Odgovori: 2062
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Kratke price za razmisljanje

TEGLA OD KISELIH KRASTAVACA I KAFA

Kada vam se ucini da gubite kontrolu nad svojim životom, kada 24h na dan nije dovovljno, setite se tegle od kiselih krastavaca... i kafe...

Profesor je stajao pred grupom studenata na èasu filozofije i drzao neke predmete iza sebe. Kada je èas poèeo, bez reèi je podigao veliku, praznu teglu od kiselih krastavaca, stavio je na katedru i napunio je lopticama za tenis. Potom je upitao studente da li je tegla puna. Slozili su se da jeste. Zatim je profesor podigao kutiju punu kamenèiæa i sipao ih u teglu. Blago ju je protresao. Kamencici su se otkotrljali u prazan prostor izmedju loptica. Tada je ponovo upitao studente da li je tegla puna. Opet su odgovorili da jeste. Sledeæa kutija koju je profesor uzeo bila je puna peska. Kada ga je sipao, pesak je, naravno, ispunio sve preostale šupljine u tegli. Pitao je još jednom da li je tegla puna. Studenti su skrušeno odgovorili da jeste. Onda je profesor ispod stola izvadio dve šoljice pune kafe i sipao ih u teglu. Kafa je natopila pesak. Studenti su se smejali. «Sada!», rekao je profesor, dok je smeh zamirao, «hoæu da shvatite da ova tegla predstavlja vaš život. Teniske loptice su važne stvari u vašem životu: vaša porodica, vaša deca, vaše zdravlje, vaša vera i stvari kojima se strasno predajete. To su one stvari uz koje bi vas život i dalje bio ispunjen i kada bi sve drugo nestalo. Kamenèiæi su ostale stvari koje su važne: vaš posao, vaša kuæa i vaš auto. Pesak predstavlja preostale stvari. Male stvari. Ako napunite teglu peskom nema mesta za kamenèiæe i teniske loptice. Isto važi u životu. Ako potrošite sve svoje vreme i energiju na male stvari, nikada neæete imati mesta za one važne stvari. Vodite raèuna o stvarima koje su kljuène za vašu sreæu. Igrajte se s decom. Naðite vremena za odlazak lekaru. Izvedite partnera na veèeru. Ponašajte se ponovo kao da vam je 18. Uvek æe biti vremena da se oèisti kuca i urade popravke. Prvo se pobrinite za teniske loptice – stvari koje su vam zaista vazne. Utvrdite svoje prioritete. Sve ostalo je pesak.»
Jedna od studentinja je podigla ruku i upitala šta je predstavljala kafa. Profesor se nasmejao. «Drago mi je da ste to pitali. Nju sipam, da bi vam pokazao, da bez obzira koliko mislite da vam je život pun, uvek ima prostora za šoljicu kafe sa prijateljem.»

18-06-2009 at 12:56 | Ukljuèi u odgovor
Aykira
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 17-05-2009
Odgovori: 2062
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User Visit Homepage
icon Re: Kratke price za razmisljanje

12-07-2009 at 17:56 | Ukljuèi u odgovor
sirena
Nivo: Forumas sa iskustvom

Registriran(a): 08-05-2009
Lokacija: tu kraj tebe love
Odgovori: 319
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Kratke price za razmisljanje

Jedan je musliman u Egiptu ubio svoju ženu zbog toga što je èitala Bibliju. Pokopao ju je sa njihovom tek roðenom bebom i osmogodišnjom kæerkom. Djevojèice su zakopane žive!
Tada je prijavio policiji kako je ujek ubio djecu.

15 dana kasnije umro je jedan èlan te iste obitelji. Kada su ga išli pokopati, pronašli su dvije djevojèice u pijesku – ŽIVE! Èitava zemlja je izvan sebe zbog svega ovog. Èovjek koji je ubio svoju ženu i zakopao kæeri bit æe pogubljen.

Stariju djevojèicu su upitali kako je uspjela preživjeti. Ona je odgovorila: „Svaki dan nam je dolazio muškarac u sjajnoj bijeloj odjeæi. Imao je rane na rukama. Rane su krvarile. On nas je hranio. On je takoðer probudio moju mamu kako bi mogla dojiti moju sestru.“

Intervju s njom prikazan je na egipatskoj nacionalnoj televiziji. Intervju je vodila muslimanka obavijena velom.
Ona je rekla na televiziji: „No nije mogao biti nitko drugi doli sam Isus, jer nitko drugi ne èini ovakve stvari!“ Muslimani vjeruju kako bi Isa (Isus) uèinio ovako nešto. Ali rane znaèe da je on zaista bio razapet, a takoðer je jasno i da je živ. Takoðer je jasno da dijete nije moglo izmisliti prièu poput ove i da nije bilo drugog naèina da ova djeca prežive osim istinskog èuda... Pred muslimanskim voðama je teško vrijeme odluke kako da se postave prema svemu. A popularnost filma Pasija ne ide im na ruku!

Buduæi da je Egipat obrazovni i medijski centar Srednjeg Istoka, vijest æe se ubrzo raširiti. Krist još uvijek okreæe svijet naglavce!

Molimo Vas da podijelite ovo s drugima.
Gospodin kaže : „Blagoslovljen èovjek koji se uzdaje u Jahvu i kome je Jahve uzdanje.“ (Jer 17, 7)

Molimo Vas da proslijedite ovo drugima i Gospodin æe Vas neizmjerno nagraditi. „Tko se postidi mene i mojih rijeèi pred ovim preljubotvornim i grešnim naraštajem, toga æe se i Sin Èovjeèji postidjeti kada doðe u slavi svoga Oca sa svetim anðelima.“ (Mk 8, 3

 


jer ja sam samo njezna zena
16-07-2009 at 13:08 | Ukljuèi u odgovor
Dea
Nivo: Forumski doajen
Registriran(a): 26-12-2005
Lokacija: IRI
Odgovori: 4162
IP: Maskiran


View Profile Send Email to User Send Private Mesage to User
icon Re: Re: Kratke price za razmisljanje

citat:
Aykira wrote:
Knjige koje ne sadrze istinu

U pet knjiga neæeš naæi potpunu istinu:

-kod autora koji je, pišuæi knjigu, želio da filozofira, a zna se da nije filozof,

-kod onoga koji je svojim pisanjem želio da dokaže kako je on nezavisni i slobodoumni intelektualac, a ustvari je slijepi sljedbenik tuðih ideja i uopæe nema svog vlastitog stava,

-kod onoga koji piše knjigu da bi se èitatelji naslaðivali i uživali u njegovoj umješnosti, a ne da bi se okoristili sadržajem knjige,

-kod onoga koji je ciljano sakupio historijske dogaðaje èiji je i on akter bio,

-kod onoga koji piše knjigu u kojoj naglasak stavlja na kritiku odreðene osobe samo zato što joj zavidi i što je mrzi bez opravdanog razloga.


Ovo se zove SF literatura
02-08-2009 at 19:48 | Ukljuèi u odgovor
Trenutno aktivni korisnici
Aktivni gosti: 26
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: admin, Daks, Little One, mace, Morton1905, Prosvjetar, sana
FORUM : Religija i filozofija : Kratke price za razmisljanje New Topic Post Reply

Strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... Last Page >>


Niste logirani? Nadimak / Username: Password: Sakrij mi ime
Zaboravili ste password?




Pregled tema u posljednjih 24 sata
Pregled poruka u posljednjih 24 sata
(dva dana, sedam, 30 dana)

Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata

Skokni do foruma:

Kontaktiraj nas | tuzlarije.net

Powered by: STRING FORUM Version 1.0
Copyright 2001 STRING
Osmrtnicama ba smrtovnice