Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.
|
van trenda Nivo: Novi forumaš Registriran(a): 27-01-2009 Lokacija: Tuzla Odgovori: 24 IP: Maskiran
|
Re: VJERONAUKA za djecu...da ili ne ?
S jedne strane imamo segregaciju s druge strane samu vjeru. Što se mene tièe,podjela u školi na osnovu vjere ne dolazi u obzir. Sva djeca trebaju imati ista prava i iste moguænosti. Vjera od nas pravi bolje ljude. Ne treba sad miješati nacionalne stvari koje se guraju pod vjerske, pa se onda od vjere hoæe napraviti nešto loše. Ja sam za to da djeca èiji roditelji žele da oni pohaðaju vjeronauku to i rade,a oni koji ne žele, da imaju neki alternativni predmet ili da ga uopšte nemaju.
Cupo taj primjer koji si ti naveo zvuèi žalosno. Meðutim, ja tu više vidim manjak organizacije nastave nego segregaciju. Za te uèenike je trebalo organizovati alternativne aktivnosti u uèionici ili eto ako žele pravoslavnu vjeronauku, a ne da èekaju na hodnicima dok se èas ne završi. Opet što se tièe razdvajanja,radi se samo o jednom èasu. Šta je sad s djece koja ne mogu raditi fizièko,ili izaberu neki izborni predmet koji druga djeca nisu.Da li i oni sad moraju raditi sve što i ostala djeca samo da se nebi razdvajali? Na kraju,koji jezik to dvoje mališana uèe u toj školi?
Vjera je dio identita našeg naroda,i tek tako odbaciti sve to radi nekoga ko nije našeg mišljenja bila bi veæa diskriminacija nego jedan sat razdvojenosti djece kojima to,èini mi se,i nije toliko strašno koliko onima koji se brinu za njih.
Da se vratim na poèetak,da li djeca koja ne pohaðaju vjeronauku imau manja prava i moguænosti od djece koja je pohaðaju,te da li bi djeca kojima bi bila zabranjena vjeronauka imala ista prava i moguænosti u odnosu na onu djecu koja ionako ne pohaðaju vjeronauku?
|
06-02-2009 at 02:49 |
|
|
nemo Nivo: Forumas sa iskustvom Registriran(a): 30-08-2007 Odgovori: 169 IP: Maskiran
|
Re: VJERONAUKA za djecu...da ili ne ?
citat: van trenda wrote:
S jedne strane imamo segregaciju s druge strane samu vjeru. Što se mene tièe,podjela u školi na osnovu vjere ne dolazi u obzir. Sva djeca trebaju imati ista prava i iste moguænosti. Vjera od nas pravi bolje ljude. Ne treba sad miješati nacionalne stvari koje se guraju pod vjerske, pa se onda od vjere hoæe napraviti nešto loše. Ja sam za to da djeca èiji roditelji žele da oni pohaðaju vjeronauku to i rade,a oni koji ne žele, da imaju neki alternativni predmet ili da ga uopšte nemaju.
Cupo taj primjer koji si ti naveo zvuèi žalosno. Meðutim, ja tu više vidim manjak organizacije nastave nego segregaciju. Za te uèenike je trebalo organizovati alternativne aktivnosti u uèionici ili eto ako žele pravoslavnu vjeronauku, a ne da èekaju na hodnicima dok se èas ne završi. Opet što se tièe razdvajanja,radi se samo o jednom èasu. Šta je sad s djece koja ne mogu raditi fizièko,ili izaberu neki izborni predmet koji druga djeca nisu.Da li i oni sad moraju raditi sve što i ostala djeca samo da se nebi razdvajali? Na kraju,koji jezik to dvoje mališana uèe u toj školi?
Vjera je dio identita našeg naroda,i tek tako odbaciti sve to radi nekoga ko nije našeg mišljenja bila bi veæa diskriminacija nego jedan sat razdvojenosti djece kojima to,èini mi se,i nije toliko strašno koliko onima koji se brinu za njih.
Da se vratim na poèetak,da li djeca koja ne pohaðaju vjeronauku imau manja prava i moguænosti od djece koja je pohaðaju,te da li bi djeca kojima bi bila zabranjena vjeronauka imala ista prava i moguænosti u odnosu na onu djecu koja ionako ne pohaðaju vjeronauku?
Vjera od nas pravi bolje ljude.
Da ne procitah ovo sto napisa "van trenda" ne bih znala da su bolji ljudi od mene Kacavenda, svi oni zlocinci sto u ime vjere poubijase neduzn ljude, djecu. Ne bih znala da su bolji ljudi od mene i slicnih meni, svi oni lopovi sto sijede u prvim safovima da "van trenda" ne rece, " Vjera od nas pravi bolje ljude".
Cupo, malo bolje obavijeteni ce znati da mnogi vrsni teolozi su odslusali neke teme/ semestre na teoloskim fakultetima religija kojoj ne pripadaju. I svaki dobro potkovan teolog mora dobro poznavati i osnove drugih religija. Sto preslikano na nize nivoe za rad opceg obrazovanja u skolama treba kao sto ti rece "Kultura religija". A onaj cisto vjerski dio prepustiti vjerskim intitucijama.
[Edited by nemo on 06-02-2009 at 11:03 GMT]
|
06-02-2009 at 10:58 |
|
|
cupo Nivo: Forumski doajen Registriran(a): 21-10-2003 Odgovori: 24024 IP: Maskiran
|
Re: VJERONAUKA za djecu...da ili ne ?
06.02.2009
Vrtiæi, vjeronauka, politika
Komunistièka matrica drugarice Arzije
U aktuelnu prièu o uvoðenju vjeronauke u djeèije vrtiæe u Sarajevu ukljuèili su se mnogi roditelji, a jedan od njih javio se i našoj redakciji ponudivši svoje viðenje situacije. Ovo je jedno od pismenih mišljenja kojima su roditelji reagirali na sve što se dešava u Javnoj ustanovi ‘Djeca Sarajeva’ i na ponašanje njene direktorice Arzije Mahmutoviæ. Ovaj roditelj postavlja pitanje – da li se ovdje radi o religiji ili novoj ideologiji sliènoj komunizmu?
"Prije par dana smo zamoljeni da napišemo par rijeèi u uvoðenju vjero(bauka)nauka u vrtiæe. Razmišljajuæi o manipulaciji i indoktrinaciji nad nevinom djecom shvatili smo da taj vjeronauk i nije toliko bitan koliko iskljuèivost i nemoguænost izbora.
Zašto nemoguænost izbora? Pa kada je sprovedena anketa o pitanju uvoðenja vjeronauka u vrtiæe, u istraživanje nisu bili ukljuèeni svi porezni obveznici. Naime svi mi koji radimo ujedno plaæamo i porez iz kojeg se finansiraju sve javne ustanove Kantona Sarajevo, pa tako i Javna ustanova Djeca Sarajeva. Zato smatramo da se o ovom pitanju trebalo izjašnjavati stanovništvo Kantona Sarajevo ili barem obaviti javna rasprava o ovom pitanju. No, to se nije desilo! Èak ni rasprava u Skupštini Kantona Sarajevo, nego je ovo, u ozbiljnim zemljama veoma važno pitanje, jednostavno provuèeno ispod stola, na jedan krajnje totalitaristièki naèin. Jednostavno je, po oprobanoj partijsko/ideološkoj matrici donesena odluka (jer je tako odluèio "drug Marko“) i javnost dovedena pred svršen èin bez ikakve javne debate po tom pitanju sa ciljem da se jedna ideologija, koje smo se tek "kutarisali“(ili barem mislimo da jesmo) zamijeni drugom.
Pa, ljudi mi plaæamo današnjeg "druga Marka“ tj. gospoðu Mahmutoviæ. Ona je naš uposlenik i treba da, kao direktorica jedne "javne kuæe“ odgovara javnosti za svoje postupke a ne nekoj politièkoj ili vjerskoj organizaciji. Po svemu što se dešava danas u Kantonu Sarajevo možemo jasno vidjeti i povuæi paralelu, da kao što je svojevremeno "drugu Marku“ bilo bitno samo šta æe reæi "drug Staljin“ tako je današnjoj "gospoði Arziji“ jedino bitno šta æe reæi "gospodin Ceriæ“ (...) jer sistem proizvodi odgovornost jedino prema onima koji su je postavili tamo gdje sjedi, a ne onima koji je plaæaju.
Religija ili ideologija?
Ovdje nije u pitanju religija ili stav za ili protiv religije, nego politièke zloupotrebe religije. Ako smo igdje svjedoci politièke instrumentalizacije religije onda je to prostor Bosne i Hercegovine. Ovim nacionalistièke ideologije, koje haraju Bosnom i Hercegovinom zadnjih 20 godina, ispunjavaju zadati cilj: potpunu segregaciju triju etnièih grupa po principu - svak u svoj tor - i tamo ima da èuješ jednu istinu/mantru od trenutka kada prvi put doðeš na svijet. Dobro je poznato da je jedina "kulturna slamka“ koja èini etnièke skupine razlièitima u našoj zemlji religija. Zato i kažemo da se ovdje ne radi o pitanju religije, veæ nacionalne ideologije. Biti musliman, kršæanin ili hrišæanin znaèi biti Bošnjak, Srbin ili Hrvat. Ali ni to ne bi trebao biti problem, da se svak osjeæa kako god želi.
Problem nastaje onda kada se ultimativno traži da prihvatiš mantru ideologije koja ide kao gratis u prilog jednom od ova tri identiteta. Tri istinski religiozna pripadnika ove tri etnièke skupine, kada bi se susreli, vjerovatno bi razgovarali o duhovnim temama, shvaæanju Boga, doživljajima božanskoga, a ne bi se klali kao što je sluèaj kod naših pseudo-muslimana, pseudo-katolika i pseudo-pravoslavaca.
Prema tome ono što se nudi kao vjeronauk u sarajevskim vrtiæima nije religija, niti religioznost, nego mehanièko štancanje jednog kulturnog pseudo-identiteta, štancanje malih Bošnjaka, Srba i Hrvata, poput brojler piliæa u industrijskoj, masovnoj proizvodnji, sve do željene težine i sigurnog puta do klaonice.
Radi šta ti država kaže
Za sve nas koji želimo biti religiozni i uèiti o religiji uvijek postoji slobodna opcija, svima dostupna, da odvedemo dijete do prve džamije ili crkve gdje ono može primiti religijsku poduku. Zar je potrebno da u jednoj multikulturnoj i "sekularnoj državi“, da država na mikro nivou odreðuje vjerovanje buduæih graðana, po principu Banja Luka štanca Srbe, Mostar Hrvate i Sarajevo æe onda Bošnjake? Graðani Sarajeva treba da se zapitaju ko su zapravo oni? Neka telad, æafiri, neobrazovani idioti ili šta veæ ne kada nisu sposobni da sami odgoje svoju djecu u kulturi ili religiji u kojoj žive ili u koju veruju, pa Kanton/Arzija to treba da radi za nas!? Oèigledno je da dotièna gospoða smatra da graðani Sarajeva nisu ono za šta se predstavljaju i da im je potrebna dopunska nastava.
Mi imamo pravo da tražimo da svi budemo jednako tretirani, bili religiozni ili ne. Na primjer, ateista ima pravo da odgaja djecu u svojoj“ religiji“, kao i svaki drugi vjernik. Isto tako i komunista, pa stoga kao graðanin ima pravo da traži uvoðenje marksizma u vrtiæe koji bi morao biti fakultativno ponuðen kada i nastava vjeronauka. Na taj naèin bi roditelji veæ imali moguænost izbora, a njihovo dijete se ne bi moralo "sušiti“. Razlika izmeðu demokratskog i totalitarnog društva jeste u tome što demokratsko pruža slobodu izbora šta želimo biti i prostor da postanemo i postignemo ono što želimo uz puno uvažavanje razlièitosti koja proizilazi iz ovog procesa. Nasuprot tome totalitarno društvo, putem instrumenata državne prisile, nameæe samo jedan pogled na svijet.
Naravno, pored ovih gore navedenih, fiktivnih alternativa, ima i jedna sasvim realna i primjerena bilo kojem društvu u svijetu npr. kultura religija, gdje bi djeca uèila o svim religijama koje su doprinijele kulturnoj raznovrsnosti naše zemlje. Istorija Bosne i Hercegovine se može gledati i kao istorija suživota i tolerancije, ne samo kao istorija vjeènog sukoba. Na nama je da odluèimo koji æemo pogled izabrati. Ovdje moramo imati u vidu uzroèno-posljediène veze. Da ono što danas biramo itekako odluèuje naše sutra, odnosno živote naše djece. Pri tome treba razmišljati trezveno i hladne glave, da se ne naðemo u jednom zaèaranom krugu, u kojem samo jednu ideologiju mijenjamo drugom, a nastavljamo tapkati u mraku, da naši životi ne budu dio stihova Sulejmana Nesiba:
"Prošlost...to je pozornica, gdje tiranstvo krv je bilo
A, sadašnjost...ista slika, tek ponešto ukrašena –
Buduænost je ko i prošlost, što ju je tamno velo skrilo,
Buduænost je ko i prošlost, tek što nema uspomena!“
Ovo je prije svega pitanje odgovornosti svih nas prema našoj djeci. A odgovornost ne može funkcionirati po sistemu jedno govorim, drugo radim, a treæe mislim i za svakoga imam prièu za prodati. To je jednostavno nezrelo i tako jedino funkcioniše društvo "šanera“, a ne graðana u ozbiljnom društvu. Pitanje koje se neizbježno postavlja je: da li smo išta nauèili iz historije? Ako nismo onda æe se historija i dalje uèiti nad nama. I za kraj da budemo u duhu vremena ....Leilah El Fatiha!"
S.S, roditelj iz Sarajeva (sa-x)
|
06-02-2009 at 16:44 |
|
|
Trenutno aktivni korisnici |
Aktivni gosti: 4
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: Dreadnot, ekonomistica, hexle, meri, merima, MikiMaus, monella, MR BENJAMIN BENNY BENJO, Selm@, suad, zlajACAB
|
FORUM : Politika : VJERONAUKA za djecu...da ili ne ?  |
 |
Pregled tema u posljednjih 24 sata Pregled poruka u posljednjih 24 sata (dva dana, sedam, 30 dana) Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata
|