Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.
|
cupo Nivo: Forumski doajen Registriran(a): 21-10-2003 Odgovori: 24024 IP: Maskiran
|
Re: VJERONAUKA za djecu...da ili ne ?
Kultura religija u Federaciji BIH
Škole s hrvatskim programom nemaju Kulturu religija
Poèetkom drugog polugodišta u školskoj 2008./2009. godini, u prvim razredima srednjih škola u Republici Srpskoj eksperimentalno je uveden novi predmet - Kultura religija. U OSCE-u, koji sprovodi evaluaciju eksperimentalnog programa, saznajemo da su se resorna ministarstva i kantoni razlièito postavili kada je u pitanju uvoðenje predmeta Kultura religija u škole u Federaciji BiH.
"Kantoni imaju nadležnost nad obrazovanjem u Federaciji BiH, i kao rezultat toga, praksa koja se primjenjuje razlikuje se od kantona do kantona. Ipak, uopæeno uzevši, kantoni u kojima su Bošnjaci u veæini, sa izuzetkom Unsko-sanskog kantona, su uveli, u izvjesnoj mjeri, predmet Kultura religija veæ prije nekoliko godina, ili u osnovne ili srednje škole, dok ovaj predmet ne postoji u školama koje rade po hrvatskom nastavnom planu i programu“, precizirala je glasnogovornica OSCE-a u BiH Mersiha Èauševiæ – Podžiæ.
Predmet Kultura religija je uveden u srednje škole u Sarajevskom kantonu, Zenièko-dobojskom kantonu, Goraždu, Brèkom i Tuzli.
Uèenici koji u nastavnom programu imaju ovaj predmet izuèavaju osnovne religijske pojmove i osnovne religijske vrijednosti sa aspekta èetiri religije u Bosni i Hercegovini.
"U vjeronauci jedne konfesije su malo ili nimalo zastupljene ostale religije u BiH. Da bi mladi bili dobro informirani i tolerantni graðani razlièite, multietnièke BiH, moraju imati bar osnovno znanje o drugim religijama u zemlji. Predmet je, prema tome, dopunski, njegova namjera nije da zamijeni vjersko obrazovanje“, kazala je Èauševiæ- Podžiæ.
Predmet se poziva na znanje koje su uèenici stekli o svojoj religiji na èasovima vjeronauke, i dopunjava ga znanjem o drugim vjerskim tradicijama u BiH. Predmet promovira meðureligijsko razumijevanje i poštovanje.
Cilj nije da uèenici nauèe èinjenice i brojke o razlièitim religijama, nego da razviju analitièke osobine, kao i da cijene, razumiju i poštuju ljude razlièitih vjerskih opredjeljenja, koji žive s njima.
(sa-x)
|
19-02-2009 at 18:30 |
|
|
bosnjobosnjo Nivo: Forumas sa iskustvom 100% bosanac Registriran(a): 30-06-2008 Lokacija: najdraza Odgovori: 245 IP: Maskiran
|
Re: VJERONAUKA za djecu...da ili ne ?
Njaèka: Islamska vjeronauka u školskim klupama
Subota, 14 Veljaèa 2009 17:36 Arnel Vijesti iz svijeta
U Njemaèkoj škole pohaða više od 700.000 muslimanske djece koja su uglavnom integrisana i dio su društva. O islamu su uglavnom uèila u krugu porodice ili u džamijama. Islamska vjeronauka je sada došla u školske klupe.
Jedan od pilot projekata islamske vjeronauke se primjenjuje u jednoj osnovnoj školi u Minhenu gdje vjeronauku predaje Mirsad Nikšiæ, Bošnjak iz Sandžaka koji je odrastao u Njemaèkoj gdje je završio i fakultet. On kaže da je zadovoljan dosadašnjim bilansom i napominje da su svi zadovoljni: javnost, djeca, roditelji ali i uèitelji.
Njemaèka savezna zemlja Bavarska je poèetkom 80-tih godina poèela realizovati projekte poduèavanja o islamu. Na poèetku se nastava odvijala na turskom, a kasnije i na njemaèkom. Vrijeme je uèinilo svoje, kaže Ulrich Seiser iz ministarstva za kulturu savezne zemlje Bavarska. Od sljedeæe školske godine neæe biti poduèavanja na turskom, nego samo na njemaèkom jeziku. Vidjeæemo kako æe se dalje odvijati tzv. islamsko poduèavanje na njemaèkom jeziku. Poduèavanje o islamu i islamska vjeronauka se razlikuju u tome što islamska vjeronauka zadire dublje u islam, kaže Seiser.
Teorija i praksa na jednom mjestu
Djeca na èasu uèe teoriju ali i praksu. Radi se o tome da uèenici na èasu islamske vjeronauke, pored osnovnih informacija o islamu, prakticiraju i obavljanje vjerskih obreda. Mirsad Nikšiæ kaže da se djeca trude refektivno raditi i razmišljati o tim stvarim. Pokušavam djeci objasniti zbog èega se klanja i koje su duhovne vrijednosti namaza.
Islamska vjeronauka je sada u potpunosti jednaka sa predmetom katolièke vjeronauke i biæe ocjenjivana i ta ocjena æe biti isto tako sabirana u prosjeku prolaznosti na kraju godine kao iz svih drugih predmeta, kaže Nikšiæ koji radi po ranije dogovorenom planu i programu. Plan i program je uraðen u saradnji sa islamskom zajednicom Erlanger i taj plan je preuzet i u ostalim školama, meðu kojima su i one u Minhenu, napominje Ulrich Seiser .
Vjeronaukom do integracije
U Njemaèkoj živi blizu osam miliona stranaca.Islamska vjeronauka je jedan od važnih koraka za integraciju muslimana u njemaèko društvo. Djeca su kao i ja odrasli ovdje. Prije nismo znali gdje pripadamo. Vjera je ovdje prihvaæena i imamo vjeronauku isto kao i katolici i protestanti, tako da imam osjeæaj da smo ovdje primljeni i da to doprinosi zaštiti identiteta, samopouzdanja. To je veliki doprinos integraciji, kaže Mirsad Nikšiæ.
Ukoliko minhenski pilot projekat se pokaže uspješnim, onda æe u drugoj fazi biti proširen na cijelu teritoriju savezne zemlje Bavarska. Ono što bi kasnije mogao biti problem je nedostatak struènog kadra. Zato je na jednoj od islamskih konferencija u Berlinu zatraženo da se na njemaèkim univerzitetima osnuju islamski teološki fakulteti jer bi na taj naèin bio postignut cilj, a to je islamska vjeronauka na njemaèkom jeziku.
Izvoreutsche Welle
|
19-02-2009 at 19:55 |
|
|
Trenutno aktivni korisnici |
Aktivni gosti: 30
Skriveni clanovi: 0
Aktivni èlanovi: 0
Sretan roðendan: Ado13, AZIL OPSTANAK, ckome, Disa, Golf_V_R32, koso_oki, maja001, Malenich, Mawi_Edin_Tz_, nepoznat, opiumxxx, sadika, Salai, seka1985, stickman, zazza
|
FORUM : Politika : VJERONAUKA za djecu...da ili ne ? |
|
Pregled tema u posljednjih 24 sata Pregled poruka u posljednjih 24 sata (dva dana, sedam, 30 dana) Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata
|