Info: Ako imate neke nejasnoæe, pitanja, primjedbe, sugestije,..i dr. u vezi ovog podforuma javite se privatnom porukom moderatorima.
|
THALES Nivo: Forumski vuk
Registriran(a): 02-06-2006 Lokacija: Tuzla - Zapad Odgovori: 490 IP: Maskiran
|
Re: Tuzlanski aerodrom
Jedan tekst Tuzlarija iz vremena otvaranja aerodroma Tuzla 29.06.2008...
http://bhstring.net/tuzlauslikama/tuzlarije/viewnewnews.php?id=24164
29.06.2008. u 14:01
Tema Tuzlarija
Kakve su šanse da naš aerodrom dobije redovne linije?
Onasina vijest od prije nekoliko dana prema kojoj njemaèka niskotarifna aviokompanija "Germanwings" od sredine augusta uspostavlja redovnu liniju sa Sarajevom podstièe na razmišljanje da li takva moguænost postoji i za tuzlanski aerodrom koji je nedavno pušten u rad za civilne letove ali nema ni jednu komercijalnu liniju.
Uprava aerodroma sa optimizmom najavljuje moguænost uspostave redovnih linija na jesen kada avio kompanije budu radile novi red vožnje. Gledajuæi iskustva Mostara i Banja Luke èiji su aerodromi veæ odavno otvoreni za civilne letove, nameæe se pitanje da li je taj optimizam opravdan.
Na žalost, i iz površne analize je jasno da navedena njemaèka kompanija sigurno neæe uzeti Tuzlu za jednu od svojih destinacija, a mala je šansa da æe to uèiniti i neka od drugih niskotarifnih kompanija. Razlozi leže u samoj prirodi tih kompanija koje svoje poslovanje zasnivaju na unificiranoj floti, velikoj popunjenosti svojih aviona i internet prodaji karata uz kartièno plaæanje usluga.
Konkretno, avioni "Germanwingsa" (Airbus A319 i A320 sa 120 do 160 sjedišta) su duži od 28 metara što je maksimalna dužina aviona za koju tuzlanski aerodrom ima dozvolu. Èak i da ima avione koji se uklapaju u dozvolu koju ima naš aerodrom opet bi bio problem popunjenosti jer je prosjeèna popunjenost aviona ove kompanije preko 83 posto.
S druge strane, velike kompanije imaju i velike cijene, i nema šanse da æe njihovi avioni slijetati na tuzlanski aerodrom bez jasne ekonomske raèunice. Primjer Mostara i Banja Luke pokazuje da bez znaèajne podrške sa strane nema ništa od redovnih linija. Mostar ima (navodno) redovnu liniju sa Istanbulom jednom sedmièno što je u našim uslovima isto kao i da je nema. Rezon kaže da je našim aerodromima potrebna veza sa najbližim aerodromom u okruženju, po moguænosti na zapadu, koji ima dobre veze za nastavak putovanja. Aerodorom u Banja Luci upravo ima takve veze, sa Beogradom, Cirihom i Salzburgom ali uz nesebiènu pomoæ Republike Srpske. Primjera radi, vezu sa Salzburgom održava austrijska kompanija "Austrojet" sa kojom je Vlada RS sklopira ugovor kojim kompaniji garantuje ekonomsku isplativost linije, što znaèi da Vlada plaæa neprodata sjedišta u avionu.
Jedno je sigurno, bez obzira da li je rijeè o domaæoj aviokompaniji, niskotarifnoj ili velikoj kompaniji, direktna komercijalna linija se može uspostaviti i održati jedino ako æe neko platiti nepopunjena mjesta do broja isplativog za kompaniju. Taj neko u sluèaju tuzlanskog aerodroma može biti samo Kanton, i to na duži rok jer treba vremena i vremena da se potencijalni putnici uvjere da mogu planirati i raèunati sa letom do tuzlanskog aerodroma. Do sada nismo èuli da neko spominje takvu moguænost niti su u Budžetu TK takva sredstva planirana.
Istina, postoji varijanta uspostavljanja linije i bez sponzorisanja od strane Kantona, a rijeè je o takozvanoj prolaznoj liniji ukoliko domaæa ili neka strana kompanija naðe interes za slijetanje na tuzlanski aerodrom na putu do Sarajeva i od Sarajeva prema nekom zapadnom aerodromu.
Jesen æe brzo pa æe se brzo i pokazati da li je opravdaniji pesimizam izražen u ovom tekstu ili optimizam uprave tuzlanskog aerodroma. Nadajmo se da su ovi drugi u pravu.
V.K.
(tuzlarije.net)
You land a million planes safely, then you have one little mid-air and you never hear the end of it ...
Air Traffic Controller, New York TRACON, Westbury Long island.
|
15-05-2014 at 11:55 |
| Ukljuèi u odgovor
|
|
Pregled tema u posljednjih 24 sata Pregled poruka u posljednjih 24 sata (dva dana, sedam, 30 dana) Pregled pisanja foruma�a u posljednjih 24 sata
|